Stoplichtsprintjes! Jij versus ......?!

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
horn
Be Mini
Be Mini

19 sep 2007, 17:12

hoewel ik met mijn ex-mcsc jcw de nodige auto's losreed (weet natuurlijk niet hoe volgas ze gingen) lees ik hier altijd wel zaken die me verbazen.

Een one die een 320 losrijdt? Heb jaren een 320 gereden maar ik kan me toch bijna niet voorstellen dat die geen partij voor je is... :?

Mini One handgeschakeld: 0-100 in 10,9 sec
BMW 320 handgeschakeld: 0-100 in 9,0 sec

Nou geloof ik best dat de chauffeur ook een verschil maakt, maar dit lijkt me echt sterk. Tenzij jou One natuurlijk een anderhalf is en onderhuids aangepast is...
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
Night
One wheel wonder
One wheel wonder

19 sep 2007, 20:51

Zit ook een klein beetje verschil in welke 320I je pakt :wink:

E30 129PK
E36 170PK
E46 183PK (Werdt volgens mij een 323I uit mijn hoofd)

Groeten BMW rijder :mrgreen:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 sep 2007, 21:04

vorige week kwam een ik een nieuwe 335i coupe tegen. En die wilde wedstrijdje doen. Met een tussensprintje kon ik hem aardig bij houden maar bij het stoplicht helaas niet. Maar wat zit daar een dik geluid in zeg :D:D
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 sep 2007, 23:02

Cooper S vs Volvo V70 met van die gekleurde strepen en van die blauwe lampen op dak.

Kon het niet laten me even te laten gaan bij het stoplicht :evil: En uiteraard die sukkels eruit gesprint, zonder bon >)
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
horn
Be Mini
Be Mini

20 sep 2007, 10:15

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 sep 2007, 11:14

Sprintje tegen een Porsche 944 (vermoederlijk een (944S of S2)
En dat ging gelijk op, je had dat gezicht van die bestuurder moeten zien :mrgreen: Maar we kregen een hele dikke duim van hem 8)
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 sep 2007, 12:44

kwiebje schreef:vorige week kwam een ik een nieuwe 335i coupe tegen. En die wilde wedstrijdje doen. Met een tussensprintje kon ik hem aardig bij houden maar bij het stoplicht helaas niet. Maar wat zit daar een dik geluid in zeg :D:D
:lol: :lol: :lol:

Als alle 306 paardjes door de 2 turbo's van voer worden voorzien...
Bij 1.300 rp/m al sleuren ze met 200 Nm aan elk achterwiel! :shock:

Tja, dan williewel, ja!

8)
tecim
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 sep 2007, 05:42

e36 320i 6-cillinder heeft naar mijn weten 150 PK en geen 170 PK.
Dat je met een one 120d kan bijhouden is werkelijk erg ongeloofwaardig.120d is in 7.9 seconden op de honderd!!!
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2007, 18:56

Miniboard schreef:Vandaag ook eens een stoplichtsprintje, of beter gezegd, een snelwegsprint gehouden met een BMW Z4 Coupé 3.0si.

Stond stil voor de stoplichten, vóór het begin van een snelweg, met een BMW Z4 Coupe achter mij. Eerst had ik em nog niet eens in de gaten en trek, overeenkomstig mijn normale rijstijl :mrgreen: , vrij fors op.
Zie ik, in mijn achteruitkijkspiegel kijkend, een Z4 Coupe in mijn kielzog volgen. Omdat ie, naar mijn mening, iets te dicht op mij reed trek ik direkt door tot max en ga daarbij tegelijkertijd naar rechts om hem de gelegenheid te geven mij te passeren :wink:.

Terwijl ik vol dooraccelereer naar zo'n 180-190 km/h, zie ik em echter langzaam kleiner worden >) . Had daarna mijn lolletje wel gehad en ben weer naar een normale snelheid afgezakt, waarna hij mij kon passeerde met zo'n 150.

Denk dat ie de volgend keer wat alerter is als ie een Works tegenkomt :mrgreen:, in principe is ie natuurlijk (iets) sneller .

p.s.: Dit speelde zich natuurlijk allemaal af in Dtsl :wink:
Vandaag weer een stoplichtsprint gehouden, op dezelfde plaats, weer in Dtsl natuurlijk :wink: .

Nu tegen een groot type Volvo en een BMW Touring (mét Nurnburgringsticker).
De Volvo probeerde het 't eerst maar deze werd al snel kleiner in mijn achteruitkijkspiegel, waarna de BMW het probeerde. Maar ff wat gas erbij en ook hij kom het vergeten. Daarna op een rustiger stukje weg heb ik de BMW voorbij gelaten om even te kijken wat voor type het was. Stond er niet op, wél zag ik toen de Nurnburgringsticker, wat hem niet heeft geholpen >).

Wordt ongetwijfeld vervolgd, op dezelfde plaats maar op een ander tijdstip en met andere deelnemers :wink: .
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 sep 2007, 18:00

Vandaag dikke kluif met m´n works tegen een Mazda :s
Reed achter me op een lange kale weg en zag al aan de inzittende dat ie wel in was voor een sprintje. Zag alleen een Mazda logo met xenon verlichting dus dacht die sedan moet ik wel kunnen hebben. Gas er vol op en tot m´n verbazing bleef ie gewoon achter me plakken.......en bij 120 reed ie me zelfs nog voorbij ook. Zelf niet helemaal 100% uitgevoerd qua schakelen maar weet ik van hem natuurlijk ook niet.........domper dus. Bij stoplicht toch maar even een groet en een glimlach. Meteen z´n kenteken opgeschreven en thuis nagekeken.
Mazda 6 MPS
Vermogen:
260 pk @ 5500 tpm

Koppel:
380 Nm @ 3000 tpm

0-100 km/h:
6.6 s

Topsnelheid:
240 km/h

Misschien toch geen schande :?
Regards
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 09:45

Gisteren avond, toen ik van het AZM naar huis reed stond ik bij het kruispunt bij de Geuselt
(richting Eindhoven, je weet wel; het verzamelpunt van de laatste Mini Limbo-toer)
achter een zwarte Volvo XC90 D5 4WD.
Reed pittig weg, maar niet spectaculair. Wilde zelf effe wat spanning afreageren en ging er dus achteraan.
Reed er rustig aan voorbij. Daarna niet veel loos, totdat we de Kruisberg op reden. :)

Waar de weg van 2-baans over gaat naar 3-baans verwachtte ik zijn parree.
En jawel; knipper naar links ging aan. Maar ik schakelde op dat moment al terug naar z'n 4. >)

Aan het gedrag van mijn toerenteller kon ik wel concluderen dat ie flink z'n best deed.

Maar niet genoeg om me voorbij te komen. :p

:mrgreen:
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 11:13

gister naast een nieuwe tt gestaan, 2.0 liter (geen quattro).
die verslikte zich flink bij optrekken en hield het al snel voor gezien.

vorige week op de snelweg achter een nieuwe s6 en een 525d gehangen.
die s6 had er geen zin in ofzo, maar de bmw des te meer. ging van 120 tot 220 gelijk op, pas bij de 4e poging was de mini beduidend sneller (verloor steeds behoorlijk wat meters met terugschakelen als verkeer aan de kant ging, bmw natuurlijk automaat). na paar minuten had ik het wel gezien, maar stond er 10 minuten later bij de pomp naast :lol: 525d gechipt naar 212pk... op papier precies even snel als de mini.
MaVaEe
Koeien-teller

09 okt 2007, 17:39

Vandaag op de weg terug naar huis reed er een gigantische sjonnie met een Honda civic coupe voor mijn neus. Nou is mijn autokennis nog redelijk up to date en weet ik dat een civic uit dat jaar niet meer dan 105 pk heeft. Hij reed nogal irritant en het volgende stoplicht ben ik er dan ook naast gaan staan. Hij de hele tijd gas geven en bij mij naar binnen kijken (een echte sjonnie dus) en toen het groen werd gaf hij flink gas en ging er met piepende banden vandoor. Echter toen hij door wilde schakelen naar zijn 2e versnelling hoorde ik alleen maar een hoop versnellingsbaktandjes die elkaar aan het poetsen waren! >) Lachend ben ik dan ook doorgereden! :mrgreen:

Hij zag er ongeveer zo uit
Afbeelding
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 okt 2007, 20:09

Zaterdag nog een Porsche Cayenne Turbo S opgeduwd op de snelweg tot ruim 230. Ik had nog over en moest inhouden. Daarna allebei toevallig van de snelweg af naar een dubbel stoplicht. Zwaai-zwaai bye bye voor de Cayenne :)
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 okt 2007, 20:16

Berthil schreef:Zaterdag nog een Porsche Cayenne Turbo S opgeduwd op de snelweg tot ruim 230. Ik had nog over en moest inhouden. Daarna allebei toevallig van de snelweg af naar een dubbel stoplicht. Zwaai-zwaai bye bye voor de Cayenne :)
:shock:, dan gaat je wagen serieus hard Berthil, die Porsche doet 0-100km/h in 5,2sec (ik meen >700Nm)!
Die gast zal wel meteen doorgereden zijn naar de dealer om te zeggen dat er wat mis was :lol:
Wat voor tijden haal je ongeveer met 0-100 en 0-200km/h?

Terug naar “Kletshoek”