Stoplichtsprintjes! Jij versus ......?!

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2007, 21:53

Leuk he een beetje sporten met wat andere auto's :D:D:D
Marcel Always Open
Cabrio-King

23 jul 2007, 00:22

Benno = evil :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 jul 2007, 09:12

mini7benno schreef:Simsalabim, jongens in de Polo (paars G40). Dat viel even tegen he?
Trouwens jammer van je tupperware-set, wist je niet dat er aan de overkant van dat stoplicht een vluchtheuveltje net voor de voetgangersoversteek was?
Leuk trouwens om na het volgende stoplicht ernaast te gaan rijden en dan even terug naar 3 en boem weg was de S.

P.s. Jullie moesten helemaal niet naar rechts.................... Toen ik bij de pomp stond, kwamen jullie nog geen minuut later langsrijden >)
Dus uiteindelijk waren ze wel sneller? :P
TomSR
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 aug 2007, 20:47

Niet echt een stoplichtsprint, maar wel het vermelden waard: ik heb tijdens mijn vakantie in Oostenrijk een bergpas gereden samen met één van mijn Oostenrijkse vrienden. Hij in z'n Audi A6 3.0 TDI Quattro, op een weg die hij kende. Bergop is in rechte lijn die dikke diesel gewoon sneller met dat enorme koppel, maar die 60pk die hij meer heeft doen weinig in een bocht :lol: Met andere woorden, ik reed hem helemaal zoek toen we eenmaal in het bochtige deel zaten. Op die bochtige en krappe wegen komt de wendbaarheid van de Mini tot z'n recht en doen PK's weinig. Al met al een leuke stuurmansweg, zowieso veel leuker dan met de tunnel naar Slovienië.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2007, 20:07

Vandaag ook eens een stoplichtsprintje, of beter gezegd, een snelwegsprint gehouden met een BMW Z4 Coupé 3.0si.

Stond stil voor de stoplichten, vóór het begin van een snelweg, met een BMW Z4 Coupe achter mij. Eerst had ik em nog niet eens in de gaten en trek, overeenkomstig mijn normale rijstijl :mrgreen: , vrij fors op.
Zie ik, in mijn achteruitkijkspiegel kijkend, een Z4 Coupe in mijn kielzog volgen. Omdat ie, naar mijn mening, iets te dicht op mij reed trek ik direkt door tot max en ga daarbij tegelijkertijd naar rechts om hem de gelegenheid te geven mij te passeren :wink:.

Terwijl ik vol dooraccelereer naar zo'n 180-190 km/h, zie ik em echter langzaam kleiner worden >) . Had daarna mijn lolletje wel gehad en ben weer naar een normale snelheid afgezakt, waarna hij mij kon passeerde met zo'n 150.

Denk dat ie de volgend keer wat alerter is als ie een Works tegenkomt :mrgreen:, in principe is ie natuurlijk (iets) sneller .

p.s.: Dit speelde zich natuurlijk allemaal af in Dtsl :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2007, 22:01

Een Z4 3ltr hoeft echt niet sneller te zijn.. heb ook wel eens gesport met een 130i en Z3 3ltr die houden mij niet bij :D Nu zal de GP ietsjes sneller zijn dan een standaard Works maar dat scheelt niet zo heel veel! (let op, dit was voor mijn aanpassingen.. nu rij ik rondjes om hun :mrgreen: )
TomSR
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 aug 2007, 22:47

Gisteren uit mijn werk de hele weg opgereden met een Audi A6 2.4 quattro. Hij was elke keer werkelijk kansloos, maar hij bleef proberen. Ik hoefde soms niet eens volgas of hoog in de toeren te rijden. Die jongens in hun leasebakken :lol:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2007, 23:29

Tja met een one moet je al niet veel beginnen, ik rij er wel mercedes e en c klasse 220 af en bmw 320 en 520, maar veel meer moet ik ook niet proberen. Een 120d kan ik nog bijhouden.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

30 aug 2007, 23:50

Haha was wel lachen.

Ik stond laatst naast zo'n sjonnie bak. Een mazda 323 helemaal uitgebouwd enzo... muziek veel te hard. Uitlaat maakt te veel herrie en rondom in TE dikke bumpers. Dus hij stond al een beetje gas te geven dus toen licht op groen ik lekker effe doortrekken 8) Toen bleef ie helemaal nergens meer :mrgreen: die uitgebouwde golf achter me (zelfde laken en pak) trouwens ook niet >) volgende stoplicht stond naast beide omdat ik links af moest en zij rechtdoor toen merkte ik schaamte bij beide :roll:

Was gewoon geen partij voor mijn COOPER maarja moeten zo ook maar niet voor een stoplicht gaan staan :p

Greetz BigD
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2007, 23:57

Wat ik wel es wil doen is zien of ik er een cooper kan afrijden .. :)

Moet wel lachen zijn :)

Kijk ... een one, oei en em is sneller :mrgreen:
BigD

30 aug 2007, 23:59

Fred schreef:Wat ik wel es wil doen is zien of ik er een cooper kan afrijden .. :)

Moet wel lachen zijn :)

Kijk ... een one, oei en em is sneller :mrgreen:
En is het al een keer gelukt?? Dan zou ik me wel schamen :oops: En gelijk door naar beek gaan :wink:

Greetz BigD
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2007, 00:02

Wel ik heb nog nooit de kans gehad :(

In theorie zou ik met die 125 pony's een cooper moeten kunnen pijn doen :)
Of dit in de praktijk ook zo is :|

Voelt iemand zich geroepen? :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2007, 07:55

Speedy MINI 21- Oktober :wink:
BigD

19 sep 2007, 16:44

Vanmiddag een sprintje gedaan met een 106 Rally :mrgreen: was best lachen :lol:

Jong ventje erin :roll: Hij stond een paar meter voor mij want ik stop altijd iets voor de streep want anders zie je het stoplicht zo slecht :mrgreen: Dus licht op groen en hij dacht dat COOPERtje trek ik er wel effe uit NIET dus >) ik liet hem achter :mrgreen:

Greetz BigD
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 sep 2007, 16:59

Gisteravond met me Cooper ff sprintje gedaan tegen me pa met zn Lexus IS250 (automaat). Moet zeggen dat ondanks zijn 210 PK ikke de eerste 100 meter sneller was, maar daarna ben ik helemaal finaal zoek gereden :? :mrgreen: Wel goed voor de adrenaline zo'n sprintje.

Daarna ff van auto geruild. Me pa in de Cooper (traction control uit) maar die kwam maar niet weg haha bleef maar slippen. Maja hij is gewoon verpest door die automaat dat ie niet zo'n gevoel meer heeft voor schakelen :wink: Krijg nu alleen wel nieuwe banden van m :mrgreen:
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...

Terug naar “Kletshoek”