Heeey lieffie..............(-reclame valt verkeerd...)

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Yvon
Wingman
Contacteer:

Heeey lieffie..............(-reclame valt verkeerd...)

29 aug 2007, 11:33

Net op nu.nl gelezen, de reclame van Renault voor de nieuwe Twingo valt verkeerd.

Denk laat ik eens kijken naar die reclame.....doen ze niet slim daar bij Renault....wat zie mijn oog....juist de mini :mrgreen:

>>klik<<
Afbeelding

Volledig MINI minded!

29 aug 2007, 11:47

Haha! had het ook net gepost ;)

Honderden vrouwen boos op Renault

AMSTERDAM - Honderden vrouwelijke Renault-rijders hebben aanstoot genomen aan de nieuwste reclamecampagne van het bedrijf.

Circa 30.000 vrouwen die in een Twingo rijden of hebben gereden, kregen een amicale brief op de deurmat zonder afzender. De brief begint met "hey lieffie" en suggereert dat het gaat om een schrijven van een vriendin. Veel klanten hebben dit echter anders begrepen en een dienden een klacht in.

"Het was niet de bedoeling dat mensen aanstoot zouden nemen aan deze actie", aldus een woordvoerder van Renault woensdag. "Daarom hebben we iedereen een excuusbrief gestuurd."

De zegsman erkent dat de actie niet handig was. "De actie was een teaser, zoals dat heet. In de volgende brief zouden de vrouwen uitgenodigd worden bij de dealer." Ook de Reclame Code Commissie ontving een aantal klachten.

Afbeelding

*** volgens mij zijn ze gewoon jaloers op die MINI die in de bijgevoegde foto's is afgebeeld ***
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2007, 11:48

Rick Tolboom schreef:Jesus niet slim zeg, proberen ze eindelijk is met een aparte reclame aan te komen gebeurt er dit, lelijke photoshop twingo? en een mini cooper als eerste in beeld..

goeie actie :lol:
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 aug 2007, 12:29

Ik vind het wel leuk bedacht. Is er eindelijk iemand creatief is het weer niet goed :p
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2007, 12:59

Hoeveel mensen zullen nu naar de Renault dealer gaan om die MINI te bestellen?! :mrgreen:
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

29 aug 2007, 14:17

Arjan schreef:Hoeveel mensen zullen nu naar de Renault dealer gaan om die MINI te bestellen?! :mrgreen:
Uhhh............. Allemaal :roll:

Vind de reclame wel lachen :mrgreen: mensen klagen te veel :?

Greetz BigD
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2007, 14:58

BigD schreef:mensen klagen te veel
Helemaal mee eens

(of ben ik nu ook aan het klagen?) :lol:
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

29 aug 2007, 15:16

ik zie niet wat hieraan aanstootgevend is? kan iemand mij dat uitleggen? vrouwen :roll: zeker pms :P
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2007, 16:39

Ik vind het wel een strakke actie.

Krijgen die vrouwen ook eens een anonieme brief die mogelijk iets kan suggereren.... is het ook weer niet goed. Of zouden het voornamelijk vrouwen zijn die zoiets hebben van "busted!". :P
Dan moet je je toch eens afvragen waarom er zoveel vrouwen reageren.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2007, 18:34

wel weer goedkoper reclame voor de mini. Bmw zal dus daarom niet klagen denk ik :D:D
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

29 aug 2007, 20:16

Deze kreeg ik vd week in Parijs aangeboden!!!

In la douce France willen ze via de smaakpapillen de Twingo aan de vrouw/man brengen :wink:

Afbeelding

Boisson Isotonique :''O
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2007, 08:19

Pretty Cooper schreef:Boisson Isotonique
Dat moet een spelfout zijn wat je opschrijft.
Volgens mij is het namelijk:
Boisson Chemique! :''O
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2007, 08:23

Echtelijke ruzie door anonieme liefdesbrief van Renault
Woedende klanten en een stortvloed van boze telefoontjes: een als leuk bedoelde reclameactie voor de nieuwe Twingo is als een boemerang terug gekomen bij Renault Nederland.De anonieme liefdesbrief die Twingo-rijders in hun brievenbus kregen, maakte veel klanten boos en bracht zelfs echtelijke relaties aan het schudden. Renault heeft spijt en stuurt alle Twingo-rijders een nieuwe brief, nu met de nederige excuses van de marketingafdeling.Renault Nederland verraste de Twingo-rijders uit zijn adressenbestand met een als persoonlijke liefdesbrief vermomde reclamefolder, compleet met vakantiekiekjes. 'Hey lieffie, hoe gaat 't? Tijd geleden dat ik je gesproken heb. Ben je nog op vakantie geweest? Ik heb een weekje Parijs gedaan. Weet je wat ook grappig was, ik zag daar zo'n nieuwe Twingo. Jij hebt toch een Twingo? (...) Wanneer gaan we weer een drankje doen? Ik ben echt benieuwd naar je. Veel liefs, M.'Veel klanten begrepen niet dat het om reclame ging en dat het schijnbaar handgeschreven lettertje uit de printer kwam. De brief viel helemaal verkeerd bij de man van een Twingo-rijdster in Heerenveen, die in 'M.' een geheime minnaar van zijn vrouw meende te hebben ontdekt. Een echtelijke ruzie was het gevolg, waarna de vrouw boos haar dealer benaderde en een verklaring eiste.De dealer, ABD in Heerenveen, is niet blij met de reclameactie. Marketingmedewerker Joyce Pera van ABD: "Het is te verwarrend, er staat ook helemaal geen afzender op. Zeker bij oudere mensen kan het verkeerd vallen.
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

30 aug 2007, 08:37

kwiebje schreef: Zeker bij oudere mensen kan het verkeerd vallen.
Overtrokken allemaal hoor. Jeetje wat een vertrouwen hebben we in elkaar.

Ennuuuh, tsja van de andere kant, kunnen die vrouwen eens eeeeindelijk zelf heeeeeel legitiem de bloemetjes buiten zetten. :P :P :P :P :P :P :P :P

Kreeg vd week ook een dergelijk briefje: Schat, het was zááááálig. ..........van de kookclub :wink:
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2007, 09:43

Wat een gejank weer om een goedbedoelde teaser. Moet je nou serieus overal wat achter gaan zoeken? :? Nou ja, hoop voor Renault dat het goed komt.

Die MINI op die foto is inderdaad weer een beetje jammer van ze... :s :mrgreen:
Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”