[web]http://galeras.uci.kun.nl/fbw/vlaams/toptien.php[/web]
zo hard niet

Goesting staat er nog eens niet bij.
volledig akkoord!!!!mderijke schreef:Opdelen van Belgie is geen optie. Wallonië is namelijk economisch zwaar achtergesteld gebied en Frankrijk zal zeker niet geïnteresseerd zijn. Misschien kunnen we dat gedeelte ook aan Hugo Chavez (de president van Venezuela) weggeven samen met Aruba Bonaire en Curacao.
Daar wachten wij ook al jaren op.....CooperS-lightningblue schreef:Ik woon 15 minuutjes van Antwerpen. Al redelijk wat gewend zullen we maar zeggen (drugscouriers bij ons achter in de straat, 9 van de 10 keer belgen die het komen halen, maar wat wil je zo dicht aan de grens?!) Vind alles prima, als ze de wegen in Belgie eens gaan onderhouden, schoonmaken en VOORAL opvullen!
Alle autostrades (= snelwegen) van N naar Z en van Z naar N worden ekspres (= opzettelijk) nooit opgevuld: bij ons is het namelijk een nationale hobby om te lachen met die wuppende (= hobbelende) kotjes (= tuinhuisjes) op wielenCooperS-lightningblue schreef:Vind alles prima, als ze de wegen in Belgie eens gaan onderhouden, schoonmaken en VOORAL opvullen!
Oeze generatie foefelt er meskiens wel ingelske woorden bie ja, moe ton zij gider "schuldig" voe de Franske invloeden. Ge gift zelve een skwoon vwoorbeeld van dien aspirateur ... Wunder zegn doa geweune stofzuigere tegen ...grand_cru schreef:Westvlaams (in 1 woord!) is inderdaad een erg sappig taaltje, op de voet gevolgd door het iets trager gesproken limburgs![]()
Ik hou dan ook zielsveel van mijn moedertaal, die door de jongere generatie meer en meer vern**kt wordt door invloeden uit allerlei andere talen.
De oplossing: hang onder iedere Ollanse (= Nederlandse) otto (= auto) een bustel (= borstel) en een aspirateur (= stofzuiger). Zo kunnen ze twee maal per jaar hun eigen vuuligheid (= rommel) upvaagn (= vegen) en upzuugn (= opzuigen) op de Eeeee zeventiene (E17).
Morgen examen: zelfde topic, zelfde tijd
Volledig gelijk. Al vind ik dat mijn dialect (ik woon tegen brussel-leuven) nu net het minste is. Maar achFred schreef:Ons dialect is gewoon zo mooi omdat elke streek zijn eigen dialect heeft. We wonen niet ver van mekaar en toch merk ik veel verschil ...
Misschien dat je op cursus kunt bij Grand-CruJurgen schreef:Al vind ik dat mijn dialect (ik woon tegen brussel-leuven) nu net het minste is. Maar ach
Onze sponsors