Navigatiesysteem zegt dat er geen dvd in zit?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Bisazza
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Navigatiesysteem zegt dat er geen dvd in zit?

08 aug 2007, 11:27

Hello Guyz 'n Girls,

Mijn Mini Cooper uit eind 2004 heeft een fabrieks-af navigatiesysteem.
Er zit namelijk een originele dvd in. Alleen die komt er niet meer uit. En op het scherm geeft hij aan dat er niets inzit terwijl dat wel degelijk het geval is.

Wie kan mij helpen?
Kees en Annet
Racende reporter

08 aug 2007, 12:01

Voor het uitwerpen van de DVD is het normaal bij BMW (dat geldt ook voor MINI ) moet je de uitwerpknop op de DVD player ongeveer 10 sec ingedrukt houden dan moet hij er uit komen.
lukt dat niet dan is er bij sommige players een speldeknopgaatje in de player, daar kan je een paperclip in steken zodat de lade ook naar voren komt. :-))
Bisazza
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 aug 2007, 13:03

Great!!! Ga ik proberen en bedankt!
Bisazza
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 aug 2007, 13:58

Hij kwam er inderdaad uit. DVD was echt brandschoon alleen er weer opnieuw ingedaan maar hij "pakt" hem gewoon niet. Komt dit vaker voor of moet ik morgen echt even langs de Mini dealer gaan?
Kees en Annet
Racende reporter

08 aug 2007, 15:13

Als het een orginele DVD is van MINI/BMW dan is er een probleem met het navigatiesysteem, want normaliter pakt hij de dvd altijd wel goed op om te starten, als de DVD niet goed zou zijn krijg je vanzelf een melding op het display
ik heb hier wel div. DVD's om te proberen van 2004 t/m 2007.
je kan altijd langskomen in Maarssen om het te proberen.
Bisazza
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 aug 2007, 15:24

@ X3 Mille grande grazie!

Ik rijd dan toch maar even langs de dealer.
Het is namelijk een originele dvd. Maar enorm bedankt voor het aanbod. Als ik er alsnog gebruik van maak laat ik je het meteen weten.
Ik heb nog wel een update voor 2007 nodig (hij is uit 2005 geloof ik) Maar daarvoor stuur ik je graag tzt een pm als hij weer operationeel is.

Groeten Vincent
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 aug 2007, 15:35

Die van ons doet hetzelfde als de nav. computer warm is. 3 weken geleden hebben ze bij de dealer van de behuizing een gatenkaas gemaakt om te zorgen dat de warmte beter afgevoerd kan worden.

Nog geen lange rit gemaakt sindsdien dus of het geholpen heeft.....?!?
Gnoekie
4 op een rij!
4 op een rij!

08 aug 2007, 16:46

Bij mij hetzelfde probleem aan de hand geweest > ze hebben toen de hele DVD lezer vervangen... onder garantie gelukkig!
Bisazza
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

14 aug 2007, 19:00

Even een update.

Na mijn laatste post deed hij het ineens weer. Ik gilde echt JOEHOEWW... (zelf zo dat ik bij mezelf dacht :s ) Anyways. Nu kijk ik alweer mooi 2 dagen tegen een schermpje aan dat "Please Wait" aangeeft. Nu ben ik bijzonder geduldig voor heel weinig dingen maar ik ben zo blij als hij het gewoon normaal doet. Even meer facts:
- Sporadisch fantastisch en snel werkend en de volgende keer / dag "please wait
- Originele DVD van BMW/mini uit 2004 (ik kan er een uit 2007 kopen kan ik die er zo inschuiven en werkend krijgen? (kan ook hier het probleem liggen ondanks dat de DVD geen krassen heeft)
- Als er please wait staat en ik druk op eject weergeeft hij ineens dat er geen dvd inzit?)
- Wie kan mij helpen aan een software update voor een heeeerlijke Rose oid?

Alvast enorm bedankt. Ik kan bovenstaande namelijk niet direct in een andere topic vinden... vandaar weer mijn vraag
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 aug 2007, 19:04

Lijkt er op dat het niet aan de DVD ligt, maar de lezer kaduuk is.
Als hij veel gebruikt is, is misschien de laser kwaliteit achteruit gegaan of de lens beschadigd, dan pakt hij de DVD soms niet en dan weer wel.

Kun je niet even een DVD van een NewMINIclubber of de stealer lenen om het uit te proberen?
(en jouw DVD in een ander zijn lezer?)
Bisazza
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

16 aug 2007, 14:37

Thanks Berthil,

Gisteren 17" S Spokes gekocht. Net een nieuwe lezer besteld € 1421,55 ex montage (SLIK :shock: duur weekje) met nieuwe software etc. Dat dan weer wel. Krijg je dan ook direct in het keuze menu rondje gekleurde bolletjes of is dat gewoon weer een nieuwer systeem? Anyway de dealer zegt dat het heel makelijk is om zelf te monteren. Iemand ervaring mee?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 aug 2007, 15:08

Wat een bedrag zeg :shock:
Heb je nog geïnformeerd naar de prijs van het bedrijf in Made (ben even de naam kwijt)?

Wisselen zal toch op dezelfde manier gaan als de head unit vervangen?
Dus de downtubes loshalen zodat de twee boutjes links en rechts van de radio zichtbaar komen. Deze er uit draaien en je kan de hele head unit er uit halen en wisselen.
MaVaEe
Koeien-teller

16 aug 2007, 15:42

Bisazza schreef:Thanks Berthil,

Gisteren 17" S Spokes gekocht. Net een nieuwe lezer besteld € 1421,55 ex montage (SLIK :shock: duur weekje) met nieuwe software etc. Dat dan weer wel. Krijg je dan ook direct in het keuze menu rondje gekleurde bolletjes of is dat gewoon weer een nieuwer systeem? Anyway de dealer zegt dat het heel makelijk is om zelf te monteren. Iemand ervaring mee?
Damn dat is toch niet normaal.... :s
Bisazza
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

16 aug 2007, 17:14

@Berthil,

Nee het is de unit onder de stoel MKIV. Ze kunnen toch niet verwachten dat ik dat daar ter plekke doe en dan de oude inlever? Anyway Het mooie is; deze prijs is nog inclusief inruil van de defecte. :s. Het scherm en de originele Cd-speler werken nog wel gewoon(ik geloof Boost) dus die hoef in mijns inzien niet te vervangen. Het bedrijf uit Made... bedoel je Thommy.nl? Ja maar toch liever naar de echte dealer. Krijg natuurlijk zodoende wel weer garanzione op de DVD lezer.

Nou dus de eerste meeting hoop ik stiekem toch wel op een klein complimentje... :p

Nu nog een paar kleine tikjes en krasjes laten spuiten en dan is hij weer helemaal toppie! Vanavond maar wat foto's maken
Bisazza
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 aug 2007, 09:34

Ha dames en heertje!

Ik heb gisteren mijn Mini bij de Mini dealer gebracht. Mijn DVD systeem deed het namelijk niet naar behoren.
Inmiddels heb ik hierdoor de volgende software: SW 4-1/80 Naar mijn idee een vrij recente. Het scherm is ook iets mooier en helderder dan voorheen.
Alleen niet de verwachte birdview. Mijn DVD is overigens nog uit 2004. Heeft dat hier iets mee te maken? +/+ wie kan mij aan de nieuwste DVD helpen? (gekopieerd)
Ik word niet echt wijzer van dat X5 forum namelijk.

Ik hoor het graag.

Terug naar “Interieur en audio”