R56 MINI Cooper S uitlaat-topic

Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

18 jun 2007, 20:11

Te veel herrie.....? Kan nooit teveel zijn :)
Heel erg jammer :(
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2007, 22:41

Ik heb op pagina 1 een soundclip van de ALTA neergezet. Misschien kan je er nog wat info bijzetten Maaij! :mrgreen:
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

01 jul 2007, 22:46

Ik zal even kijken of ik pagina 1 kan updaten :)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2007, 15:56

vraagje he: ligt het nou aan mij of is er werkelijk nog niet 1 uitlaat of luchtfilter te krijgen voor de mini cooper? S-loos dus. :mrgreen:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

08 jul 2007, 16:01

Een K&N kitje:Linkje
Weet niet of deze al leverbaar is :?

Volgens mij heeft alleen SuperSprint een uitlaat voor de Cooper: www.supersprint.com
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2007, 16:30

superprint! :D :D :D heel erg mooi spul!

morgen maar is even bellen met een paar dealers wat zoiets ongeveer kost. misschien dat ik het kostenplaatje van de mini nog een beetje verder kan stuwen :mrgreen:
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

mijn mening ...

09 jul 2007, 17:40

.. over het geluid van een sportuitlaat van de r56s.

het beste geluid tot nu toe vind ik, op basis natuurlijk van de geluidsclips op deze topic, het originele uitlaat. Het mooie van dat geluid is m.i. dat het een echte 'sportie' sound is, een mooie snerp ook bovenin, net niet te bassig. Ik vind de standaarduitlaat niet de mooiste om te zien, voor zijn dat de 1) de Hamann en 2) vervolgens de Alta. zo op het eerste gehoor, veranderen de sportuitlaten die ik tot nu heb gehoord het karakter van het geluid niet, maar wel het volume. Deze wordt luider. Bij de Alta vedwijnt de snerp maar komt er een basachtig laag geluid voor terug. Dat moet je volgens mij vooral horen in de auto. Deze beoordeling is alleen op basis van soundsclips gedaan, in het echt kan het wel eens totaal anders zijn. De beste soundsclips blijven in mijn beleving nog altijd 'fly-by's', want dat is wat de omgeving hoort.

Aan het geluid van de r56s is overigens wel meer aandacht besteed dan aan de r53s (april 2003) die ik toendertijd had. De oude r53s heeft echt hele mooie (beschaafde) bassound wanneer hij stationair loopt, maar daarboven was hij gewoon stil, te stil. De standaard r56s maakt veel beter geluid bovenin!

Nou, dat is mijn mening, oz uit de losse pols!

Groetjes, Ferdinand
Veel rijplezier!
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

28 jul 2007, 14:54

Zeer gewaardeerde Cooper S rijders, zou ik jullie mogen vragen aan mij (nederige Cooper R56 rijder binnenkort) te denken als jullie je standaard S uitlaat vervangen door een andere brulpijp? :roll:

Ik wil mijn Coope namelijk voorzien van een centraal geplaatste uitlaat en als één van jullie de uitlaat vervangen wil ik die graag van je overnemen.

Met dank van een toekomstig Mini Cooper rijder :D
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 feb 2008, 19:25

MCmies schreef:Zeer gewaardeerde Cooper S rijders, zou ik jullie mogen vragen aan mij (nederige Cooper R56 rijder binnenkort) te denken als jullie je standaard S uitlaat vervangen door een andere brulpijp? :roll:

Ik wil mijn Coope namelijk voorzien van een centraal geplaatste uitlaat en als één van jullie de uitlaat vervangen wil ik die graag van je overnemen.

Met dank van een toekomstig Mini Cooper rijder :D
Die van mij is gister door de dealer eraf geschroefd, zal ze morgen even bellen wat ze ermee gedaan hebben. Als ie er nog ligt mag je die van mij voor een zacht prijsje hebben.

[edit] Zie net dat jouw post van juli 2007 was dus je zal wel wat gevonden hebben, maar mocht iemand anders een Cooper S uitlaat willen. Laat maar weten.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2008, 20:00

Des schreef:[edit] Zie net dat jouw post van juli 2007 was dus je zal wel wat gevonden hebben, maar mocht iemand anders een Cooper S uitlaat willen. Laat maar weten.
Kan aan mij liggen, maar als ik zijn gallerij bekijk, zie ik überhaupt nergens een "omgebouwde" Cooper. Ik geloof dat daar "af fabriek" meteen een Cooper S is geboren.

marss
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

MCMies Cooper

22 feb 2008, 10:12

Klopt, de bestelling van mijn Cooper is toen aangepast in een Cooper S :D

Tot zeeeeer grote tevredenheid mag ik wel zeggen :mrgreen:
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 apr 2008, 13:18

Zijn er ook mensen die foto's van de onderkant hebben van een Cooper-S?

ik heb zelf deze gevonden:

[URL]http://www.northamericanmotoring.com/fo ... t=undercar[\URL]

Maar ik wil graag zien hoe het er uit ziet met de bodemplaten en overige beschermingskappen bevestigd.

Gr,
T
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

19 apr 2008, 21:58

Das de juiste link :)
Afbeelding
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 apr 2008, 23:33

Jurgen schreef:
Das de juiste link :)

Thanks Jurgen,

Ik dacht dat een R56 Cooper-S ook bodemplaten en beschermkappen zou hebben. Onder de Cooper zitten die namelijk wel.

Gr,
T
varavital
One wheel wonder
One wheel wonder

24 mar 2009, 16:47

Heeft er hier toevallig al iemand foto's en/of een soundclip gevonden van een Remus uitlaat voor de R56/R57, of weet er iemand een link daar naartoe? Zelf vind ik niet veel meer dan wat informatie op de site van Remus zelf, maar dat is niet helemaal duidelijk.
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”