Inderdaad schieten maar, veel plezier

Dank je wel!!! Ja heb al 1 heel CF kaartje van 2 Gig volgeschotenthe blue lobster schreef:Gefeliciteerd Marjolein.![]()
Inderdaad schieten maar, veel plezier
Ow? Zou je me dat wat kunnen toelichten?MarjoleinART schreef:zo vaak had ik dat ik niet op de foto kreeg wat ik wilde (tja met een normale digitale cam gaat dat echt niet) Dit is echt 100000x beter
Ja precies, dat bedoel ik!mderijke schreef:Ten eerste, op een spiegelreflex kun je voor/tijdens het maken van je foto tenminste zien of die scherp wordt of niet. Op een schermpje kan je dat niet goed zien (te klein, te korrelig beeld).
Ten tweede vind ik afstand het grote voordeel. Net even wat verder inzoomen, zelfs zonder extra lens, was een gemis wat ik bij de compactcamera altijd had.
Met gemak maak ik nu dus foto's die echt tig keer beter zijn. Zelfs ik kan dat , dus het ding is behoorlijk fool-proofIk had veel eerder over moeten stappen.
Enne, Marjolein, gewoon veel foto's maken en vergelijken. Ook kijken naar composities van andere fotografen, dat was voor mij erg leerzaam. Probeer af en toe ook eens een foto eerst met "automaat" te maken en vervolgens handmatig dezelfde foto. Als je zelf ziet wat de verschillen zijn in die foto's, kun je snel een hoop leren. (it worked for me)
Uuuuhhh ... valt het zo op? haha Komen we wekelijks onderhand!Nexus schreef:In de Efteling geweest?
Hahah ... nee inderdaad, het is echt leuk om te doenthe blue lobster schreef:Erg goed bezig geweest Marjolein, mooie plaatjes.
(op gegeven moment weet je niet meer van ophouden, toch)
MarjoleinART schreef:Heeft iemand een tip voor het bewerken van fotos, Ik heb ze allemaal wel bewerkt met Photoshop, en op mijn pc zien ze er goed uit, maar dat ligt heel erg aan je eigen instellingen van je monitor.Maar wanneer staat het dan goed ingesteld? Dat vind ik zo lastig. Iemand daar ook last van of tips?
Onze sponsors