Een trip naar China Shanghai........

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Marcel Always Open
Cabrio-King

19 jul 2007, 18:50

Geinige lift daaro :mrgreen: en weer lekker eten :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2007, 13:24

Jaja, die lift is briljant. De eerste keer dacht ik dat ie niet aankwam op de begane grond en dat ik de verkeerde lift had. Ik ben maar met de trap gegaan, want ik snapte er geen drol van..... Uiteindelijk snap ik hoe het werkt.

Vandaag weer zo'n dag. We gingen op zoek naar de dichtsbijzijnde Mini Dealer. De taxi jongen in het hotel wist niet waar het was en moest het opzoeken. Hij legde de taxichauffeur uit waar het moest zijn, maar we kwamen uiteindelijk uit bij een achterstandswijk. Je kent ze wel huisjes dicht op elkaar, iedereen op straat die zijn was doet en amper een weg..... Ze wisten niet waar het was en dus werd er maar weer gebeld. Nog steeds wisten ze het niet en toen zijn we maar naar het centrum gegaan.

Daar gingen we naar binnen bij een heel groot warenhuis waar je werkelijk alles kon krijgen. Je kon het zo gek niet verzinnen. Bijna alles wat er is, lag daar wel. Ik heb voor wat mensen speciale foto's gemaakt. Kwiebje, je auto's waren er amper, maar er was er wel 1 voor heel weinig... Naat, kleding genoeg voor je, je kan de hele dag de mooiste dingen kopen. Jij zou je hart volledig ophalen hier vooral voor die prijzen die ze hier hanteren..... IDD, er lagen de nieuwste transformers... Ook hadden ze een speciale helm van Optimus Prime. Je kon hem opzetten en dan op knoppen drukken zodat je hem wat hoorde zeggen hahahaha..... Kosten ook allemaal minder dan in Nederland.

Het mooiste was dat kinderkleding hier van allerlei merken te krijgen is. Zelfs Mc Donalds heeft een merk Mc Kids genaamd. Maar ook Jeep, Adidas en wat al niet meer hebben hier merken.

Na een taxirit naar huis ga ik zo maar wat eten in het restaurant en daarna in bad. Ik ga morgen naar huis toe met de hoge snelheidstrein. De snelste trein ter wereld, een zweeftrein, met een maximale snelheid van 430 km/h..... Dan vanaf het vliegveld vliegen we terug naar Nederland en moet ik een normale trein terug of iemand moet zo aardig zijn om me ff op te willen pikken hahahaha.....

Wat een week was dit! Ik zal het nooit meer vergeten.... Hoe anders kan de wereld zijn? Nou zo apart, maar ook zo enorm veel hetzelfde als veel andere dingen om ons heen. Ik zal als ik terug ben nog wel vaak moeten vertellen hoe alles was hier.... Geen enkel probleem want het is zeker de moeite waard om hierheen te komen. Shanghai is alleen maar geschikt voor een enkele dag. Ik denk dat Peking of bijvoorbeeld Taiwan of Japan meer te bieden heeft. Dat roepen veel mensen hier!!!

Maar zaken kan je hier zeker doen of hier komen werken dat kan ook zonder moeite. Werk zat en ze zoeken echt gewoon iedereen. Netwerken op de juiste feestjes en je komt een heel eind zoals we nu al merken....... Mogelijkheden genoeg hier, maar je moet er wel wat voor doen en er klaar voor zijn.

MR
jaapgelens
4 op een rij!
4 op een rij!

20 jul 2007, 15:14

MR schreef:
Na een taxirit naar huis ga ik zo maar wat eten in het restaurant en daarna in bad. Ik ga morgen naar huis toe met de hoge snelheidstrein. De snelste trein ter wereld, een zweeftrein, met een maximale snelheid van 430 km/h..... MR
Ga maar vast zitten voor het moment dat de zweeftrein van de andere zijde de trein waar jij inzit passeert.
>) :shock:
mini-CAB
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2007, 16:20

haha dat heb ik al gehoord ja, dat moet ik meemaken!! Foto's van vandaag ben ik al weer aan het uploaden....

MR
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2007, 18:31

Zo hierbij de nieuwe foto's van vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Speciaal voor Bas de afdeling met modelauto's....

Afbeelding

Afbeelding
Het warenhuis van binnen!

Afbeelding

Afbeelding
Transformers speelgoed speciaal voor IDD gemaakt ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In het warenhuis zat ook een speelhal met de mooiste games, waarbij je moest dansen, DJ moest spelen of kon racen in een F1 wagen.... Echt super!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Opweg naar huis ging het enorm regenen, het was zure regen.... Niet echt gezond!

Afbeelding

Afbeelding
Jammer dat het nu weer voorbij is. Veel gezien en veel meegemaakt. Ik zou zeker teruggaan, maar als mensen zouden gaan dan moeten ze niet direct Shanghai kiezen. Je kan hier wel een paar dagen wat zien, maar daarna is het wel op. Het is nogal industrieel.

De Chinezen zijn aardige mensen, maar een beetje stil lijkt het. Wat gesloten, terwijl Japanners en Taiwanezen wat opener zijn. Je merkt enorm dat er veel invloeden vanuit het buitenland komen en dat bepaalde groepen daaraan niet mee kunnen doen. Er zijn grote groepen mensen die achterblijven en dat is erg jammer. Het gat tussen arm en rijk is wel groot!!!!

Het is echt een land dat uit zijn voegen barst, maar ondanks dat is het nog redelijk rustig hier. Toch wel opvallend omdat te zien. Het milieu is echt iets kritisch. De smog is niet goed en vandaag regen gehad. Dat is meer zure regen. Je weet nu goed wat dat is en gezond niet echt..... Maar ja wat doe je daaraan.... Niet veel de soort auto's en trucs helpt niet en ook de enorm grote hoeveelheid aan fabrieken ook niet.

Volgende keer een keer Peking gaan bekijken en dan door naar Japan. Dat moet erg bijzonder zijn hoorde ik. Het was zeker een ervaring vanaf de eerste dag tot de laatste.....

Binnenkort praten we onder elkaar verder als we bij een meeting zijn. Het was erg apart en zeker de moeite waard!!! En chinezen zijn zo andere mensen hahaha Soms zo schattig hihiihh en soms zo drommerig. Maar ook soms zo Westers! Je kijkt je ogen uit.... voor iedereen een keer waard om te komen bekijken.

MR
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2007, 00:35

Ik ben weer terug thuis in Amsterdam. Het was een lange maar goede vlucht en de dag begon weer fantastisch met 431 km/h over het land vliegen. Via de meglav train naar het vliegveld gegaan en dat is een magneettrein. Dat ging zo enorm hard, niet te geloven. Binnen 8 minuten waren we op het vliegveld. Voordat ik het wist was het weer voorbij!

Lekker naar huis gevlogen en ik dacht ik ga nog wel ff de stad in, maar ik kakte zo enorm snel in. Niet normaal meer dat ik nu maar me bedje ga opzoeken. Morgen volgen nog wat foto's en video's van alles wat ik gezien heb vandaag!

MR
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2007, 01:18

welkom thuis marc ;)
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2007, 08:29

Zoals al gemeld gisteren thuis gekomen en vandaag gelijk weer aan de drank... ja je bent thuis of je bent het niet. Maar om 12 uur voelde ik hem wel, jeetje het was toen 6 uur in Shanghai en wel in de ochtend dus ik wist het wel....

De dag begon al lekker vroeg voor me. Ontbijten en dan door naar het vliegveld via de Maglev hoge snelheidstrein. Onze bedrijfstaxi kon het amper tot niet vinden en na wat rondzwerven hadden we uiteindelijk het beginpunt gevonden. Daar gelijk op de trein gestapt. Die koste 40 Yuan en dat was wel te doen. De trein startte en we zaten binnen twee minuten boven de 400 km/h leek het wel.... Jeetje wat ging da ding snel van zijn plek.
Afbeelding

Afbeelding
Uiteindelijk een topsnelheid gehaald van 431 km/h en dat is hard. :shock: :shock: Hieronder vind je twee video's van de rit en kijk je ogen uit!

Afbeelding

Afbeelding
Na aankomst op het vliegveld gelijk ingecheckt en door de douane. Je moet hier allerlei formulieren invullen voordat je weg mag eindelijk. Dus tien keer al je gegevens invullen en door naar de tax-free!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In het vliegtuig terug lekker lang geslapen, maar thuis aangekomen voelde ik me hoofdpijn opkomen. Uiteindelijk weggedronken met wat bier :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nu gaat ie wel weer! Aan te raden feesten voordat je gaat en nadat je terug komt :P
Afbeelding

Afbeelding
Zoals al gezegd een zeer bijzondere trip die ik niet lang zal vergeten. Ik heb veel gezien en veel meegemaakt. Het was enorm bijzonder om alles mee te mogen maken. Het eten was briljant en de mensen aan de ene kant enorm open en gezellig. De andere kant enorm gesloten en toch wel een beetje apart. Voor de mannen hier, de vrouwen tsja ik kreeg er zelf spleetogen van. Ze lijken allemaal heeeeel jong en het is niet zo'n mijn soort. Maar mocht het nu echt niet lukken om een Nederlandse te krijgen dan is in China een leuk meisje te krijgen. Het was gewoon idioot voor worden hoeveel Europese of Amerikaanse mannen op leeftijd ik gezien heb met zo'n leuk klein chinees meisje..... :|

MR
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2007, 09:32

Wederom een leuk verhaal Marc. De filmpjes doen het inderdaad SNEL overkomen in die magneettrein. Damn dat gaat hard. Was erg leuk om alles te volgen en je foto's uitgebreid te bekijken. Je krijgt er toch een ander beeld door over een bepaald land.

Nou ja, we praten er vast een keer over. :wink:
Afbeelding
320d touring
BBQ hulpkok

22 jul 2007, 10:10

Leuk verslag Marc, het is bijna of we met z'n allen er geweest zijn. Die filmpjes van de trein zijn 8) 8)
Yvon
Wingman
Contacteer:

22 jul 2007, 10:28

Hoi! Welkom terug!

Jammer eigenlijk, nu moet ik je verhalen missen :(

Ach, dan maar tijdens een meet smakelijke verhalen horen....he, krijg een idee...

Wat dacht je van een meating bij een chinees/japanner/orientaal???? :mrgreen:

anyway, welcome home dude! :)
Afbeelding

Wingman
Contacteer:

22 jul 2007, 10:29

edit:

A1 plaza is een leuke tent hiervoor :()
Afbeelding

Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2007, 10:30

inderdaad, ik heb echt het gevoel alsof ik mee ben geweest :D
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2007, 11:09

hahah briljant! Dat is ook de bedoeling van bloggen.. Het is het ding momenteel. Geen idee of iedereen dat een beetje doorheb zo op het net, maar het gaat alleen maar gekker worden ;)

Ik ga in de toekomst bloggen on-the-spot. Dan zie je dus waar ik op dat moment ben en wat ik doe... Je bent dan altijd online. Dan ben je er dus altijd bij! Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Maar het wordt allemaal goedkoper dus.... ;)

Bedankt voor de leuke reacties. Ik hoop dat ik aanzet heb gegeven voor meer van deze verhalen in de toekomst!!! Kom maar op en laat zien of je ook schrijfbloed hebt ;)

MR
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2007, 11:31

@ MR: top verhalen en dito foto's!!

Wanneer is die boekvertelsessie i.c.m. chinees/japans eten nu?

http://www.degoudenwoka4.nl een idee? :D
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “Kletshoek”