2nd thatcoendek schreef:de tering...

3 jaar geleden hebben ze bij het K&N Development centre mijn auto gebruikt om een Typhoon intake te passen en op zijn werking te testen. De locatie en apparatuur zag er geweldig uit maar de uiteindelijke conclusie waar zij toe kwamen sloeg nergens op. Er was geen vermogenswinst totdat ze er een extra ventilator voorzette.... Tja zo ken ik er ook nog wel een paar!Mini Poeper schreef:Hein's R56 is toen als development auto gebruikt bij K&N. De uiteindelijk luchtfilter voor de R56 moet nog komen, zijn ze bijna mee klaar.
Hein heeft toen bij het ophalen van z'n auto gevraagd of ze wat gingen doen met die hoodscoop. K&N zei dat ze 't geprobeerd hadden, maar ervan afzagen omdat er dan teveel lucht binnenkomt.
Koude lucht is inderdaad altijd goed, maar te veel lucht kan een probleem opleveren.biermagnaat schreef:er kan toch nooit teveel lucht binnen komen?![]()
![]()
laatst zei iemand tegen mij, bij een auto materialen zaak dat je juist geen koude lucht in de motor moest laten komen ik citeer: daar lopen ze slechter op. einde citaat.
lijkt me toch een bijzonder vaag verhaal? waar komt het woord CAI anders vandaan?
klopt wel. toen ik mijn alta airintake (dus alleen maar een open luchtfilter met air box) in mijn mini plaatste (en ik heb een wat geblazen mini) moest Beek mijn motormanagement behoorlijk opnieuw afstellen! De auto is er overigens wel sterker op geworden, maar het had wel wat voeten in de aarde. Nooit gedacht van alleen maar een filter vervangen.werner schreef:Koude lucht is inderdaad altijd goed, maar te veel lucht kan een probleem opleveren.biermagnaat schreef:er kan toch nooit teveel lucht binnen komen?![]()
![]()
laatst zei iemand tegen mij, bij een auto materialen zaak dat je juist geen koude lucht in de motor moest laten komen ik citeer: daar lopen ze slechter op. einde citaat.
lijkt me toch een bijzonder vaag verhaal? waar komt het woord CAI anders vandaan?
Zeker bij geblazen motoren. Dan zou het kunnen dat de motor veel te arm gaat draaien en alle gevolgen van dien.
Dit is dan ook moeilijk te compenseren in het motormanagment (meer brandstof inspuiten)omdat die luchtdruk er alleen is bij hoge snelheid/tegenwind.
Bij de ongeblazen lees atmosferische motoren is dit geen probleem en wordt dan ook veel toegepast bij motorfietsen voor wat extra topvermogen.
Bij deze kit hoeft het geen probeem op te leveren als ze de extra druk weg laten vloeien![]()
En heb je nog altijd het voordeel van de koude lucht.
Onze sponsors