Korte intro over mijzelf; mijn naam is Daan Smit, ik ben 20 jaar en kom uit Doorn.
Ik ben werkzaam voor ING Car lease en werk bij het Used Cars Centre.
Momenteel zit ik in het 2e jaar van de HBO opleiding op het IVA te Driebergen.
Ik ben al sinds lange tijd een MINI gek en mag de komende autoRAI het merk MINI gaan vertegenwoordigen in Amsterdam!
Aangezien alle 2e jaars studenten in Mei hun verkooptentamen voor het vak 'Consumentenverkoop' moeten gaan afleggen, zit ik hier volgens mij behoorlijk in het hol van de leeuw.
Ik wil mijn verkoopgesprek gaan houden over de MINI John Cooper Works. Aangezien deze auto's zeer schaars zijn, neem ik in Mei een MINI Cooper S mee voor het verkoopgesprek, dat wordt maar even improviseren!

Voordat wij met het gesprek moeten beginnen, zijn we eerst met z'n allen hard aan het werk voor onze verkoopmap.
Dit is een map waarin je zoveel mogelijk informatie over de te verkopen auto moet plaatsen.
Denk hierbij aan de brochure's, garantievoorwaarden, persoonlijke offerte voor de klant (docent in dit geval), taxatierapport etc.
Enkel loop ik een beetje vast op enkele punten, waardoor ik jullie om hulp zou willen vragen:
- Ik moet 10 U.S.P's (Unique Selling Points) verzinnen van de John Cooper Works
- Ik moet een duidelijk en compleet concurrentievergelijk verzinnen met minimaal 4 "echte concurrenten"
- Ik moet aan zoveel mogelijk roadtest's komen van de John Cooper Works
Mocht iemand op dit forum mij hierbij kunnen helpen, zou ik hier superblij mee zijn!
Al het overige informatie of relevante dingen waar ik iets aan heb, is ook zeer welkom!
Alvast bedankt allemaal!
Groetjes Daan
P.S. Mocht dit topic in het verkeerde gedeelte staan, mijn excuses.