R56 start niet meer na slip

De 2e generatie vanaf 2006
DDloveS
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2009, 15:49

R56 start niet meer na slip

27 dec 2012, 23:15

Vanmorgen een klein ongelukje gehad met onze Mini Cooper (2007). In een slip geraakt met 50 km/u gelukkig niks geraakt maar de schrik zat er wel in. Na weer bijgekomen te zijn van de 360... Wou ik weer wegrijden maar hij wou niet meer starten.
Vervolgens weggesleept naar de garage, daar storing uitgelezen en gereset. Nog steeds niet starten. Vervolgens een uur gezocht Naar noodknop...na telefoontje met Roy (hij moest het ook navragen bij BMW Smudde) blijkt er geen noodknop op te zitten.
Heeft iemand een idee wat te doen? Of een zelfde soort ervaring gehad?
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

28 dec 2012, 02:04

in tegenstelling tot sommige bouwjaren van de eerste-generatie (R50/52/53) zit er op een tweede generatie MINI geen noodknop. Er zit natuurlijk wel het Crash Sensor System op (*licht aan, deuren open, brandstof uit enz*), maar je kan het niet zelf weer aanzetten. De dealer kan hem met software weer vrijgeven. Ben je bij de officiele dealer of bij een algemene dealer?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
DDloveS
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2009, 15:49

28 dec 2012, 08:44

Marcel Always Open schreef:in tegenstelling tot sommige bouwjaren van de eerste-generatie (R50/52/53) zit er op een tweede generatie MINI geen noodknop. Er zit natuurlijk wel het Crash Sensor System op (*licht aan, deuren open, brandstof uit enz*), maar je kan het niet zelf weer aanzetten. De dealer kan hem met software weer vrijgeven. Ben je bij de officiele dealer of bij een algemene dealer?

Ik ben bij een BMW MINI specialist geweest... Hij heeft de foutcodes uitgelezen en weer uitgezet... Je zou toch verwachten dat ze zoiets moeten kunnen oplossen.... :s Ik hoor vandaag weer verder... Keep u poster...
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3316
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

28 dec 2012, 10:14

Wellicht iets met de veiligheidsaccuklem? Zit één of ander slim dingetje op de accupool.
En het veiligheidssysteem kan de brandstoftoevoer afsluiten. Maar dan zou er ook iets van airbags of gordelspanners geactiveerd moeten zijn. En dat had de specialist dan zeker moeten zien met uitlees-/resetwerkzaamheden.
DDloveS
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2009, 15:49

28 dec 2012, 11:17

Robert schreef:Wellicht iets met de veiligheidsaccuklem? Zit één of ander slim dingetje op de accupool.
En het veiligheidssysteem kan de brandstoftoevoer afsluiten. Maar dan zou er ook iets van airbags of gordelspanners geactiveerd moeten zijn. En dat had de specialist dan zeker moeten zien met uitlees-/resetwerkzaamheden.

Nee...is het niet startmotor draait wel ook brandstof...echt heel vreemd...
DDloveS
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2009, 15:49

28 dec 2012, 21:47

Update... Benzine toevoer is ok. Hij vonkt ook... Startmotor draait... Maar motor loopt niet... Inschatting is nu dat distributie niet meer op tijd loopt... Iemand hier iets over bekend?
DDloveS
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2009, 15:49

03 jan 2013, 17:20

Update 2... Conclusie van de dealer... Van tijd afgesprongen distributie... kleppen krom... Hoeveel weten ze morgen als de kop eraf gaat... Maar reken maar op kostenpost van ±1500,-... Lekker begin van het nieuwe jaar... Daar gaat mijn spaarpot voor de JCW Aerokit...;-(
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

03 jan 2013, 17:44

Heel raar verhaal... En dat na een slippartij? Is het geen verzekeringswerk dan? Als je plaatschade had gehad dan zou dat toch ook gerepareerd worden en als je de sloot in rijd dan wordt motorschade ook hersteld...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

03 jan 2013, 18:08

^^ wat peter zegt. Als het het gevolg is van een slippartij zou je dus moeten kunnen claimen bij je verzekering (mits je WA-casco = all risk verzekerd bent)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

03 jan 2013, 20:00

Snap het niet goed, ik doe regelmatig aan vrijwillig slippen :). Wat is het verschil dan met jouw slip?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

03 jan 2013, 21:00

de remsporen in de slip denk Fred :roll: :mrgreen:
DDloveS
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2009, 15:49

03 jan 2013, 21:20

peter schreef:Heel raar verhaal... En dat na een slippartij? Is het geen verzekeringswerk dan? Als je plaatschade had gehad dan zou dat toch ook gerepareerd worden en als je de sloot in rijd dan wordt motorschade ook hersteld...
Raar verhaal? Ik vertel gewoon mijn ervaringen en deel deze met jullie. Begrijp niet wat daar raar aan is?
Ben all risk dus ga morgen meteen checken bij maatschappij... Thanks voor de tip...
DDloveS
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2009, 15:49

03 jan 2013, 21:22

Fred schreef:Snap het niet goed, ik doe regelmatig aan vrijwillig slippen :). Wat is het verschil dan met jouw slip?
Ik maakte een 360...doordat ik met 2 wielen op het gras kwam...
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

03 jan 2013, 21:27

DDloveS schreef:
peter schreef:Heel raar verhaal... En dat na een slippartij? Is het geen verzekeringswerk dan? Als je plaatschade had gehad dan zou dat toch ook gerepareerd worden en als je de sloot in rijd dan wordt motorschade ook hersteld...
Raar verhaal? Ik vertel gewoon mijn ervaringen en deel deze met jullie. Begrijp niet wat daar raar aan is?
Ben all risk dus ga morgen meteen checken bij maatschappij... Thanks voor de tip...
Het is een beetje vreemd dat je distributie door een slip een tand (of 2) zou verspringen. Dat komt niet vaak tot nooit voor. Daar is meestal wel wat meer voor nodig dan "enkel" een 360 slip. Begrijp me niet verkeerd, we trekken jou verhaal heus niet in twijfel, maar het is gewoon een opvallende conclusie van de dealer.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”