Heel erg jammer
R56 MINI Cooper S uitlaat-topic
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ik heb op pagina 1 een soundclip van de ALTA neergezet. Misschien kan je er nog wat info bijzetten Maaij! 

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!

Bericht
vraagje he: ligt het nou aan mij of is er werkelijk nog niet 1 uitlaat of luchtfilter te krijgen voor de mini cooper? S-loos dus. 
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Een K&N kitje:Linkje
Weet niet of deze al leverbaar is
Volgens mij heeft alleen SuperSprint een uitlaat voor de Cooper: www.supersprint.com
Weet niet of deze al leverbaar is
Volgens mij heeft alleen SuperSprint een uitlaat voor de Cooper: www.supersprint.com
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!

Bericht
superprint!
heel erg mooi spul!
morgen maar is even bellen met een paar dealers wat zoiets ongeveer kost. misschien dat ik het kostenplaatje van de mini nog een beetje verder kan stuwen
morgen maar is even bellen met een paar dealers wat zoiets ongeveer kost. misschien dat ik het kostenplaatje van de mini nog een beetje verder kan stuwen
- Ferdinand
- Be Mini

Bericht
mijn mening ...
.. over het geluid van een sportuitlaat van de r56s.
het beste geluid tot nu toe vind ik, op basis natuurlijk van de geluidsclips op deze topic, het originele uitlaat. Het mooie van dat geluid is m.i. dat het een echte 'sportie' sound is, een mooie snerp ook bovenin, net niet te bassig. Ik vind de standaarduitlaat niet de mooiste om te zien, voor zijn dat de 1) de Hamann en 2) vervolgens de Alta. zo op het eerste gehoor, veranderen de sportuitlaten die ik tot nu heb gehoord het karakter van het geluid niet, maar wel het volume. Deze wordt luider. Bij de Alta vedwijnt de snerp maar komt er een basachtig laag geluid voor terug. Dat moet je volgens mij vooral horen in de auto. Deze beoordeling is alleen op basis van soundsclips gedaan, in het echt kan het wel eens totaal anders zijn. De beste soundsclips blijven in mijn beleving nog altijd 'fly-by's', want dat is wat de omgeving hoort.
Aan het geluid van de r56s is overigens wel meer aandacht besteed dan aan de r53s (april 2003) die ik toendertijd had. De oude r53s heeft echt hele mooie (beschaafde) bassound wanneer hij stationair loopt, maar daarboven was hij gewoon stil, te stil. De standaard r56s maakt veel beter geluid bovenin!
Nou, dat is mijn mening, oz uit de losse pols!
Groetjes, Ferdinand
het beste geluid tot nu toe vind ik, op basis natuurlijk van de geluidsclips op deze topic, het originele uitlaat. Het mooie van dat geluid is m.i. dat het een echte 'sportie' sound is, een mooie snerp ook bovenin, net niet te bassig. Ik vind de standaarduitlaat niet de mooiste om te zien, voor zijn dat de 1) de Hamann en 2) vervolgens de Alta. zo op het eerste gehoor, veranderen de sportuitlaten die ik tot nu heb gehoord het karakter van het geluid niet, maar wel het volume. Deze wordt luider. Bij de Alta vedwijnt de snerp maar komt er een basachtig laag geluid voor terug. Dat moet je volgens mij vooral horen in de auto. Deze beoordeling is alleen op basis van soundsclips gedaan, in het echt kan het wel eens totaal anders zijn. De beste soundsclips blijven in mijn beleving nog altijd 'fly-by's', want dat is wat de omgeving hoort.
Aan het geluid van de r56s is overigens wel meer aandacht besteed dan aan de r53s (april 2003) die ik toendertijd had. De oude r53s heeft echt hele mooie (beschaafde) bassound wanneer hij stationair loopt, maar daarboven was hij gewoon stil, te stil. De standaard r56s maakt veel beter geluid bovenin!
Nou, dat is mijn mening, oz uit de losse pols!
Groetjes, Ferdinand
Veel rijplezier!
- MCmies
- Enthousiast

Bericht
Zeer gewaardeerde Cooper S rijders, zou ik jullie mogen vragen aan mij (nederige Cooper R56 rijder binnenkort) te denken als jullie je standaard S uitlaat vervangen door een andere brulpijp?
Ik wil mijn Coope namelijk voorzien van een centraal geplaatste uitlaat en als één van jullie de uitlaat vervangen wil ik die graag van je overnemen.
Met dank van een toekomstig Mini Cooper rijder
Ik wil mijn Coope namelijk voorzien van een centraal geplaatste uitlaat en als één van jullie de uitlaat vervangen wil ik die graag van je overnemen.
- Des
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
[edit] Zie net dat jouw post van juli 2007 was dus je zal wel wat gevonden hebben, maar mocht iemand anders een Cooper S uitlaat willen. Laat maar weten.
Die van mij is gister door de dealer eraf geschroefd, zal ze morgen even bellen wat ze ermee gedaan hebben. Als ie er nog ligt mag je die van mij voor een zacht prijsje hebben.MCmies schreef:Zeer gewaardeerde Cooper S rijders, zou ik jullie mogen vragen aan mij (nederige Cooper R56 rijder binnenkort) te denken als jullie je standaard S uitlaat vervangen door een andere brulpijp?![]()
[edit] Zie net dat jouw post van juli 2007 was dus je zal wel wat gevonden hebben, maar mocht iemand anders een Cooper S uitlaat willen. Laat maar weten.
Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
- marss
- Volledig MINI minded!

Bericht
marss
Kan aan mij liggen, maar als ik zijn gallerij bekijk, zie ik überhaupt nergens een "omgebouwde" Cooper. Ik geloof dat daar "af fabriek" meteen een Cooper S is geboren.Des schreef:[edit] Zie net dat jouw post van juli 2007 was dus je zal wel wat gevonden hebben, maar mocht iemand anders een Cooper S uitlaat willen. Laat maar weten.
marss
- MCmies
- Enthousiast

Bericht
MCMies Cooper
Klopt, de bestelling van mijn Cooper is toen aangepast in een Cooper S
Tot zeeeeer grote tevredenheid mag ik wel zeggen
Tot zeeeeer grote tevredenheid mag ik wel zeggen
- Tristan
- Mod virus alert!

Bericht
Zijn er ook mensen die foto's van de onderkant hebben van een Cooper-S?
ik heb zelf deze gevonden:
[URL]http://www.northamericanmotoring.com/fo ... t=undercar[\URL]
Maar ik wil graag zien hoe het er uit ziet met de bodemplaten en overige beschermingskappen bevestigd.
Gr,
T
ik heb zelf deze gevonden:
[URL]http://www.northamericanmotoring.com/fo ... t=undercar[\URL]
Maar ik wil graag zien hoe het er uit ziet met de bodemplaten en overige beschermingskappen bevestigd.
Gr,
T
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
- Tristan
- Mod virus alert!

Bericht
Thanks Jurgen,
Ik dacht dat een R56 Cooper-S ook bodemplaten en beschermkappen zou hebben. Onder de Cooper zitten die namelijk wel.
Gr,
T
Jurgen schreef:Das de juiste linkTristan schreef: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... t=undercar
Thanks Jurgen,
Ik dacht dat een R56 Cooper-S ook bodemplaten en beschermkappen zou hebben. Onder de Cooper zitten die namelijk wel.
Gr,
T
- varavital
- One wheel wonder

Bericht
Heeft er hier toevallig al iemand foto's en/of een soundclip gevonden van een Remus uitlaat voor de R56/R57, of weet er iemand een link daar naartoe? Zelf vind ik niet veel meer dan wat informatie op de site van Remus zelf, maar dat is niet helemaal duidelijk.

Onze sponsors