Sja, moeilijk te zeggen natuurlijk. In de RCZ zit ook gewoon 200pk uit hetzelfde blok maar er zijn nog zoveel meer factoren, ik bedoel, met een 508 ga je niet ff lekker een potje vegen zoals een R56 dat uitnodigd wel te doen. Daarbij, onder de kap van de grotere modellen zit ook weer meer ruimte, waarmee er wellicht ook betere koelingsmogelijkheden zijn, onder de kap van de R56 is het daarentegen proppievol. En waarom zit die "brievenbus" eigenlijk dicht bij een R56? Die is dan wel niet functioneel om koele lucht de IC in te jagen zoals bij een R53, maar helpt allicht iets om de warmte kwijt te kunnen?peter schreef:Kan me goed voorstellen dat N14 motor koelingsproblemen heeft in de R56. Hoe is het met de "problemen" in de Peugeots waar de motor in wordt gebruikt? Bij Peugeot zijn er misschien ook wel grotere modellen die met deze motor zijn uitgerust. Daar moet de motor dan harder in werken, zou je zeggen...?
Het extra rijk lopen wat de Works R53 doet om te koelen herken ik wel, dat was bij mijn GTA precies zo.