speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

10 mei 2011, 12:24

peter schreef:Kan me goed voorstellen dat N14 motor koelingsproblemen heeft in de R56. Hoe is het met de "problemen" in de Peugeots waar de motor in wordt gebruikt? Bij Peugeot zijn er misschien ook wel grotere modellen die met deze motor zijn uitgerust. Daar moet de motor dan harder in werken, zou je zeggen...?
Sja, moeilijk te zeggen natuurlijk. In de RCZ zit ook gewoon 200pk uit hetzelfde blok maar er zijn nog zoveel meer factoren, ik bedoel, met een 508 ga je niet ff lekker een potje vegen zoals een R56 dat uitnodigd wel te doen. Daarbij, onder de kap van de grotere modellen zit ook weer meer ruimte, waarmee er wellicht ook betere koelingsmogelijkheden zijn, onder de kap van de R56 is het daarentegen proppievol. En waarom zit die "brievenbus" eigenlijk dicht bij een R56? Die is dan wel niet functioneel om koele lucht de IC in te jagen zoals bij een R53, maar helpt allicht iets om de warmte kwijt te kunnen?

Het extra rijk lopen wat de Works R53 doet om te koelen herken ik wel, dat was bij mijn GTA precies zo.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

10 mei 2011, 16:57

hebben bij beek nog geen tijd gehad en gaan er hoogswaarschijnlijk morgen mee aan de gang.
paddo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Enschede
Berichten: 465
Lid geworden op: 03 jun 2010, 17:15

10 mei 2011, 18:15

GVD balen zeg, hopelijk valt de pijn mee!!

Heb ook ff de verhalen gelezen over de olietemp. Valt me op dat bij m'n huidige R56 (Cooper) de fan erg snel aanslaat (prima natuurlijk), ben benieuwd hoe dat straks bij m'n nieuwe S is, gezien de openheid van de grille lijkt het mij dat daar toch meer frisse lucht beschikbaar is voor de motorruimte . . .

gr. Roy
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

10 mei 2011, 19:56

Bah, dat is echt rot nieuws... :( :(
Ik hoop dat het een beetje meevalt voor je, succes ermee!

Grtz.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

10 mei 2011, 21:34

peter schreef:Bij mij geeft ie bij behoorlijke/zware belasting 100c aan. Maar dat is niet de temperatuur van de olie aan de onderkant van de zuiger. Daar is de temperatuur veel hoger en daar "verbrand" de olie als het ware.

Als het goed heb is de gemeten temperatuur van de olie die al door de koeler is geweest maar dat weet ik niet zeker. Werner weet daar meer over te vertellen...

De oliekoeler scheelt zo'n 15c
De olietemperatuursensor zit op de retourleiding van de oliekoeler.
Als je flink gaat tunen is een goede oliekoeler echt een must.
Bij buitentemperaturen van 25 graden of meer en flink aan het gas hangen is anders fataal voor het torretje :wink:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

11 mei 2011, 14:01

peter schreef:Hoe is het met de "problemen" in de Peugeots waar de motor in wordt gebruikt? Bij Peugeot zijn er misschien ook wel grotere modellen die met deze motor zijn uitgerust. Daar moet de motor dan harder in werken, zou je zeggen...?
Heb dit even nagevraagd bij een kennis die op de garantieafdeling van Peugeot werkt, daar zijn problemen met oliekoeling niet bekend. Ze beroepen zich op het feit dat de motor weliswaar hetzelfde is, maar de "randapparatuur" zoals ze dat noemen niet.

@ Speedy, al meer nieuws van Beek?
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Berichten: 6219
Lid geworden op: 13 apr 2008, 01:59

11 mei 2011, 15:23

Dikke vette bummer mate :|
Zal voor je duimen dat het niet TE ver in de papieren gaat lopen :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

11 mei 2011, 16:26

gat in de zuiger !! cilinder niet beschadigd gelukkig.
komen nu 4 nieuwe jcw zuigers in en een oliekoeler op dus hoop dat het dan heel blijft ...
tuning blijft erop want klaas zegt dat dit met deze setup 100% kan en dat het heel blijft .
al met al een rib uit mijn lijf :(
maar dan is het wel goed :)
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

11 mei 2011, 16:28

Hoop dat je snel weer kunt sturen!
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

11 mei 2011, 16:35

Lijkt me n mooie setup idd, en gelukkig geen cilinder die kapot is!!

Jj
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7217
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

11 mei 2011, 16:43

goede keuze Daiël!! ben jaloers op je olie cooler..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

11 mei 2011, 16:47

dat hoeft niet want die komt er bij jou ook wel op ;)
Fabian
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 2296
Lid geworden op: 17 mar 2009, 18:42

11 mei 2011, 17:14

Ragnar schreef:goede keuze Daiël!! ben jaloers op je olie cooler..
X2 !!! 8) 8)

Hopelijk kun je weer snel rijden!!!
MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

11 mei 2011, 17:16

flink balen vriend, en een kostbare les. Standaard Cooper S met BAR software wordt nu dus afgeraden door Beek?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

11 mei 2011, 17:25

Ze halen er teveel uit voor de standaard zuigers en dat gaan ze aanpassen .
dus koppel moet naar beneden .
wees dus niet trots op veel koppel want dan jaag je de zuigers toch aan gort!

Terug naar “Show your ride”