Peter's Cooper S...laatste keer..:-(

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Roosendaal
Berichten: 1612
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:58

07 jan 2010, 12:38

coendek schreef:ja die van alta sluit je aan op je inlaat spruitstuk... zoals het EIGENLIJK hoort :D
Laat maar ff weten peter als je voor de alta gaat ligt aan de prijs maar anders doe ik ook mee :wink:
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

07 jan 2010, 13:23

Bsim67 schreef:Idd minder slijtage. Door het afvloeien van de overtollige druk bij de gesloten gasklep (gas loslaten, overschakelen) blijft de turbo op toeren. Anders krijgt de turbo (compressor gedeelte) ineens een hoop tegendruk en remt het schoepenwiel zeer sterk af (Blaas maar eens krachtig uit en stop dan maar ineens een tennisbal in je giechel...). Waar de druk naar toe gaat is niet zo belangrijk. Het efficientste is de druk in het inlaattraject van de turbo (waar de lucht wordt aangezogen) te laten terugvloeien... Blijft ie nog beter op toeren.... Maar het PSSST geluid is toch leuker IMO....
x2

De BOV (Blowoff Valve) dient ook niet verwisseld te worden met de dump valve, deze is namelijk een stuk onefficienter.

BOV:
http://en.wikipedia.org/wiki/Blow_off_valve

dump valve
http://en.wikipedia.org/wiki/Dump_valve

Bij hele hoge turbo boost is de BOV vaak zelfs een must, omdat wanneer je de gasklep(pen) los laat, de hoge druk van de doordraaiende turbo deze klep(pen) krom kan trekken.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

07 jan 2010, 14:33

Ik ga m morgen halen voordat ik weekend weg ga. Ghisbert heeft er nu een paar keer in geredebn zonder bov en geeft aan dat die weer normaal rijdt. Ik laat het jullie weten.
Zou zelf ook graag met de bov blijven rijden. Voor de bivengenoemde redenen en uiteraard het geluid. Ik wil echter geen rijplezier inleveren en ik ben bet stotteren en in de noodloop schieten wel een beetje zat nu :-)

Ik laat het jullie weten....
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

07 jan 2010, 14:58

Heb dit wel vaker gehoord met de forge bov. Maar denk eerder dat het niet aan de bov ligt, maar aan de ecu die een beetje in paniek raakt. Zou me niks verbazen als dit vaker voorkomt bij mensen die een aftermarket tune hebben. Boost waardes liggen daar wat hoger.

Zelf met de works stage I heb ik er nog nooit last mee gehad.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

07 jan 2010, 15:45

Zou de ecu met de tuning van Beek wellicht in de war raken?
Je zou zeggen dat ze eventuele hogere boostwaardes hebben ingecalculeerd....
Zijn er naast Forge nog andere bov's aan te raden? ( merken )

Daarnaast blijft natuurlijk de vraag of het de bov is die stuk is of datde aansturing ( klep ) zelf. Als dat laatste het geval is heeft het niet zoveel zin om de bov te vervangen.

Ik zal morgen bij Klaas even goed navragen wat er aan de hand is
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

07 jan 2010, 16:03

@ JP..hebben we het, wanneer we over de Alta intake praten, over deze?:

Afbeelding

Prijs bij Alta 200,- US
Prijs bij Beek 310, incl montage

Alta zal met verzendkosten iets voordeliger zijn mss, maar duurt wel weer erg lang...

..ik kan Klaas vragen naar een leuke clubprijs als we er twee (of meer) kopen?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 jan 2010, 18:33

Koop 'n echte BOV :)

Afbeelding

Of de ALTA:
Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

07 jan 2010, 18:44

Ziet er wel dik uit!

Wat is het verschil tussen die van Forge en deze 2?

Die het HKS staat igg wel cool 8) maar doen ze hetzelfde als de forge?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Roosendaal
Berichten: 1612
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:58

07 jan 2010, 18:53

Kijk peter nee ik bedoel het idee van maaij! Openlucht filter brengt alleen maar vermogensverlies mee :p Die zit op een ander plek de forge bov kan echt niet stuk zijn :wink: Het is neit meer dan een verleng stuk met gaatjes :wink: Er zit daar verder niks aan geen klepje niks.

Bij beek op site staat de alta bov niet op wat deze kost :? zou ik graag willen weten. :wink:

Ik denk dat het gewoon iets met de computer van de motor te maken heeft want het is niet als ik net niet vol de gas is trap :|

Maar overal is een oplossing voor :wink:
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre op 07 jan 2010, 18:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Memphiss
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Evergem
Berichten: 325
Lid geworden op: 07 dec 2008, 15:06

07 jan 2010, 18:53

Met zo een ALTA valve heb je dan geen moterstoring meer?

Met die Forge valve en Beek Tuning als je een beetje gas geeft valt die helemaal weg die turbo :s
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 jan 2010, 18:55

het werkt compleet anders.. niet te vergelijken...

geluid is ook dikker met de NIET forge ADAPTER.... :wink:

Coen
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Roosendaal
Berichten: 1612
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:58

07 jan 2010, 18:56

Memphiss schreef:Met zo een ALTA valve heb je dan geen moterstoring meer?

Met die Forge valve en Beek Tuning als je een beetje gas geeft valt die helemaal weg die turbo :s
Bij mij niet het begint met een aantal flinke klappen uit de uitlaat (en dan stop ik en rij stukje rustig of schakel ik over) en als ik zo 3-4 keer achter elkaar doorga valt hij 1 a 2 sec in motorstoring(Valt bij motorstoring dan de turbo af wist ik niet)

Dank je maaij :mrgreen:
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 jan 2010, 18:58

Afbeelding

deze had ik op mijn coupe fiats... en ook van forge gehad maar de blitz klonk super hoog en VET
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

07 jan 2010, 18:58

Bij mij kwam de motorstoring bij het gas lossen...ik zal de opties van Maaij eens bekijken...

...iemand zo wat richtprijzen bij de hand?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 jan 2010, 19:00

Terug naar “Show your ride”