Cooper S opvoeren met Beek of JCW

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
jvmenxel
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Den Haag
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008, 14:27

Cooper S opvoeren met Beek of JCW

20 aug 2008, 15:42

Wie heeft zijn Cooper S bij Beek laten aanpassen? Ik heb een cooper S uit 2003 en zit te denken aan tuning maar vind JCW wel erg duur. Wie kan mij vertellen hoe deze Beek tuning is? cooper S met Beek software en 15% compressor pulley vermogen van 170Pk naar +/- 210Pk kosten 745.- Zal ik hier net zoveel van merken als met de JCW? Of is dit niet te vergelijken?

Thnx voor de reacties
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

20 aug 2008, 15:52

Probeer es de zoekfunctie uit ... Meer dan genoeg topics hierover :wink:

Hier bijvoorbeeld ... 63 pagina's leesplezier :wink:
jvmenxel
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Den Haag
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008, 14:27

20 aug 2008, 15:57

Thnx ga gelijk effe doornemen.

Jer
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

20 aug 2008, 20:53

Als je heel even wacht bestaat er een Beek stage 5, dit houd in een bewerkte cilinderkop (zoals JCW maar dan goed) 16% M7 pulley, Works bougies, GP intercooler, Beek 4-2-1 RVS spruitstuk met racekat.. etc.. goed voor ca. 240pk 8) en dat voor de helft van een JCW kit die slechts 201pk levert..



Afbeelding
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

20 aug 2008, 22:46

Met alleen software kom je ook een heel eind in de buurt van de JCW kit :wink: +/- 200PK :rijden
De JCW kit (standaard) geeft in de praktijk ook niet meer dan 201PK ( bij beek op de bank gemeten ).
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

21 aug 2008, 00:53

Wat de JCW kit op de Beek kit voor heeft is de uitlaat. De sound veranderd daardoor erg lekker, maar de performance laat erg te wensen over. Daar is Beek weer beter in.

Ik zou een beek kuur nemen en een andere uitlaat er onder.


iDD...... goh, heb ik dat nou toch al gedaan!
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

21 aug 2008, 01:41

iDarkDesign schreef:Wat de JCW kit op de Beek kit voor heeft is de uitlaat. De sound veranderd daardoor erg lekker, maar de performance laat erg te wensen over. Daar is Beek weer beter in.

Ik zou een beek kuur nemen en een andere uitlaat er onder.


iDD...... goh, heb ik dat nou toch al gedaan!
Milltek :mrgreen:
AA-16V
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Puurs (B)
Berichten: 303
Lid geworden op: 09 jan 2008, 15:47

02 sep 2008, 11:38

Wat ik met net afvroeg: gebruikt Beek een standaard programma op alle R53 Cooper S'jes? Of past ie het programma aan op basis van de gedane aanpassingen aan de motor (IC, luchtfilter, spruitstuk, uitlaat, ...)?
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

02 sep 2008, 12:12

Hans schreef:Als je heel even wacht bestaat er een Beek stage 5, dit houd in een bewerkte cilinderkop (zoals JCW maar dan goed) 16% M7 pulley, Works bougies, GP intercooler, Beek 4-2-1 RVS spruitstuk met racekat.. etc.. goed voor ca. 240pk 8) en dat voor de helft van een JCW kit die slechts 201pk levert..



Afbeelding
vraagje trouwens, rond de hoeveel zou dit komen???
dan weet ik toch hoeveel ik ga moeten sparen he :?
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

19 sep 2008, 19:04

Collegae!

Heb een probleempje, wellicht kunnen jullie je licht hierover laten schijnen...?

Heb onlangs een mini cooper s JCW 2003 gekocht maar twijfel nu aan het vermogen (kwam uit erg slome bak, dus was alles snel voor mij). Verdenk hem zelfs ervan een cooper s te zijn met JCW stickers Acceleratie valt wat tegen maar met name de topsnelheid van (slechts) 218km/u (idd net als 'gewone' cooper S). Dit zou toch echt minimaal 230 km/u moeten zijn?

Volgens de garage (ekris) zitten alle JCW onderdelen erop en zou er niets aan de hand zijn, dit heb ik hen onlangs laten controleren. We zijn er nog niet uit, ga mogelijk binnenkort een cooper s ter vergelijking uitproberen...

Ideeen / tips??

Peas en alvast bedankt
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

19 sep 2008, 19:33

Rij ff langs beek, stellen ze hem ff af. Gaat ie volgens mij naar 218 pk.
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

19 sep 2008, 20:48

Je kunt wel een cooper s gaan proberen ter vergelijking maar dat is geen goed vergelijk. Zou hem dan gewoon bij beek op de rollenbank zetten en kijken hoeveel pk er uit komen. Dan heb je ook harde cijfers.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

19 sep 2008, 21:10

Bedankt voor jullie reacties tot dusver:) Langs Beek is waarschijnlijk wel een goed idee (eindje rijden vanuit Groningen maargoed...) Zo'n rollenbank, is dat niet slecht voor je motor?

Meer adviezen zijn altijd welkom!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

19 sep 2008, 22:24

Je zal niet de eerste zijn met een defecte bypass klep (veertje afgebroken).
Daardoor komt de compressor niet op druk en haal je je topvermogen niet.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

19 sep 2008, 23:43

Berthil schreef:Je zal niet de eerste zijn met een defecte bypass klep (veertje afgebroken).
Daardoor komt de compressor niet op druk en haal je je topvermogen niet.
Ik zou mijn auto wel eens helemaal willen laten doorlichten. Alles controleren of het wel optimaal werkt enzo...

Zal wel klauwen vol met geld kosten om zoiets te laten doen :(


iDD

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”