Remmen vervangen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
jerroo
Be Mini
Be Mini

11 nov 2012, 23:45

toppie dat je ff een update hebt gegeven :D , krijge we pics van de remmerij bij montage?

gr jeroen.
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

12 nov 2012, 10:48

jerroo schreef:toppie dat je ff een update hebt gegeven :D , krijge we pics van de remmerij bij montage?

gr jeroen.
Geen probleem :) tuurlijk. Normaal zou het wel nipt worden, de klauwen zouden er zonder 10mm spacer niet in passen denk ik, dus hopelijk passen ze er wel in met veilige marge als er een spacer op zit. Afwachten in spanning! :)

Yehann
jerroo
Be Mini
Be Mini

12 nov 2012, 18:37

duimen dan maar... :D
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 mar 2013, 13:46

De remmen zitten erop. Ze hebben er dot 5.1 remolie in gedaan. Deze zal ik waarschijnlijk na 1 of 2 trackdays vervangen door motul rbf 660 super dot 4. Tot hier toe is er niet zo heel veel verschil merkbaar. Het pedaal is iets harder en de remmen hebben precies iets meer warmte nodig dan de originele opdat ze echt bijten.

Normaal zou ik morgen een uurtje op zolder gaan testen, maar door een klapband vorige week in Duitsland heb ik nieuwe banden moeten bestellen en deze zouden er maar ten vroegste woensdag of donderdag zijn. Uitgesteld tot 10 april dus.

Na de tests op zolder post ik mijn bevindingen :)

Yehann
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 mar 2013, 22:17

GP1331 schreef:De remmen zitten erop. Ze hebben er dot 5.1 remolie in gedaan. Deze zal ik waarschijnlijk na 1 of 2 trackdays vervangen door motul rbf 660 super dot 4. Tot hier toe is er niet zo heel veel verschil merkbaar. Het pedaal is iets harder en de remmen hebben precies iets meer warmte nodig dan de originele opdat ze echt bijten.

Normaal zou ik morgen een uurtje op zolder gaan testen, maar door een klapband vorige week in Duitsland heb ik nieuwe banden moeten bestellen en deze zouden er maar ten vroegste woensdag of donderdag zijn. Uitgesteld tot 10 april dus.

Yehann
Red jij dat met 1 flesje Motul van 500ml? Althans, ik heb 1 fles staan en twijfel of ik nog meer nodig heb.
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 mar 2013, 22:55

Squeek schreef:
GP1331 schreef:De remmen zitten erop. Ze hebben er dot 5.1 remolie in gedaan. Deze zal ik waarschijnlijk na 1 of 2 trackdays vervangen door motul rbf 660 super dot 4. Tot hier toe is er niet zo heel veel verschil merkbaar. Het pedaal is iets harder en de remmen hebben precies iets meer warmte nodig dan de originele opdat ze echt bijten.

Yehann
Red jij dat met 1 flesje Motul van 500ml? Althans, ik heb 1 fles staan en twijfel of ik nog meer nodig heb.
Eigelijk helemaal geen idee. Heb jijde rbf 660 dan?
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 mar 2013, 08:08

Ja, heb ik klaar staan nadat ik m'n nieuwe schijven en blokken er op heb
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

27 mar 2013, 10:02

Ik herinner me dat er 1 volledig flesje in ging, maar weet niet meer of er dan nog werd bij gedaan. Eens opzoeken bij technische spec's van de mini?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mar 2013, 19:12

Yehann
10 april zijn wij er ook met de seven denk in de middag :wink:
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

27 mar 2013, 19:46

werner schreef:

Yehann
10 april zijn wij er ook met de seven denk in de middag :wink:
Super! Ik rijd van 11 tot 12, dus als je rond 12u aankomt en de gp ziet moet je maar even goedendag komen zeggen!
krikkie
4 op een rij!
4 op een rij!
België

27 mar 2013, 21:46

En? :D en hoe zit t met de jaarlijkse keuring, tuning rapport of rode kaart met tarox?
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

27 mar 2013, 22:50

krikkie schreef:En? :D en hoe zit t met de jaarlijkse keuring, tuning rapport of rode kaart met tarox?
Het is uiteindelijk AP racing geworden ipv tarox en ik moet pas in juli naar de keuring, aldus nog geen idee daarvan. Als ik een rode kaart krijg dan steek ik even de oude er terug op :)
krikkie
4 op een rij!
4 op een rij!
België

27 mar 2013, 23:49

Ik heb u nog niet gespot, ik kom voor mijn werk zeker 1x in de week in Keerbergen, zal flitsen met de camion als ik u zie ;)
En remt t nu beter ?(minder fading)
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 mar 2013, 11:44

krikkie schreef:Ik heb u nog niet gespot, ik kom voor mijn werk zeker 1x in de week in Keerbergen, zal flitsen met de camion als ik u zie ;)
En remt t nu beter ?(minder fading)
Komt waarschijnlijk doordat hij nu even binnen staat te wachten op zijn nieuwe bandjes^^ als je de komende week een zwarte megane 3 rs met gele spiegels en andere gele add ons ziet, dan moet je ook maar even flikkeren ;) nieuwe auto van de moeder die op dit moment aan het roderen is.

Remt beter, zeker met wat warmte in de schijven en blokjes. Fading kan ik nog niets over zeggen, zoals eerder vermeld kom ik daarop terug als ik 10 april in zolder ben gaan testen.
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re: Remmen vervangen

02 jul 2013, 14:19

Nog een update na een lange tijd, want de ketting en spanner waren kapot en moesten dus gemaakt worden. Miserie miserie dus. Anyway, de remmenupdate.

Ben dus op zolder geraakt, en het was eigelijk een beetje een teleurstelling. Het regende en de remmen deden het veel minder goed dan ik verwachtte. Van fading kon ik zeker niet klagen, maar van eigelijke stoppingpower des te meer. Ze hadden helemaal geen echte bijt en ze namen niet genoeg snelheid af. Dikke domper was dat dus.

Opzoek dus naar de oorzaak. Met het weer dat de laatste weken wat droger en vooral wat warmer werd ben ik af en toe wel een paar toertjes gaan maken, altijd met het remprobleem in het achterhoofd. Ik dacht dat het misschien een kwestie was van te weinig warmte in de schijven. Ik ben er alleen maar meer van overtuigd nu. Ze begonnen beter te remmen hoe warmer ze werden en hoe vaker ik remde. Verbetering was er dus wel degelijk.

Begin vorige week maandag nog maar eens naar Nurburgring geweest. Het weer was ok en ik heb 2 laps kunnen doen met de GP. Alvorens het begin van de eerste lap was ik echt vol argwaan, maar na tiergarten was dat gevoel helemaal verdewenen. Remmen waren uiteraard meer opgewarmd en de beet en stoppingpower waren er helemaal. Geen fading te bespeuren, goede wegligging (ben wel opzoek naar andere vering, maar daar zal ik ander topic over beginnen). En dan de banden, Yokohama AD08, die deden het ook voortrefelijk. Het waren 2 van de leukste laps die ik al heb gereden. Zeker niet de snelste, maar gewoon dolle pret.

De remmen zijn het geld dus best wel waard. Het is nog niet op het zelfde niveau als dat van onze megane rs (nogal surrealistisch, de manier waarop dat ding remt), maar het is vele malen beter dan het originele. Zeker qua fading.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”