Testbankdag 11-02-2006: Beek Autoracing

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

13 feb 2006, 14:35

Hans schreef:@minijcw je heb 148KW=201PK en een koppel van 245NM en inderdaad het spruitstuk is verslavend check anders ff www.mth-powerchip.de maar dan moet je voortaan wel wat verder doortrekken.. :lol:
Ik ben tevreden over mijn aantal pk's en ben ook niet van plan om er met chiptuning nog meer van te maken. Als ik het doe heb ik wel de garantie van MTH, maar ben de garantie van JCW kwijt. Het gaat me puur om het spruitstuk en het geluid. Ik heb het bij mijn dealer nagevraagd en en doen er ook niet moeilijk over om er een ander spruitstuk op te zetten
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

13 feb 2006, 14:39

PLUS ik ben helemaal A-technisch en zou echt iemand erbij moeten hebben die er verstand van heeft. Mij kunnen ze bij zo'n tuning bedrijven vanalles wijsmaken :?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

13 feb 2006, 18:59

MINIJCW schreef: Ik ben tevreden over mijn aantal pk's en ben ook niet van plan om er met chiptuning nog meer van te maken. Als ik het doe heb ik wel de garantie van MTH, maar ben de garantie van JCW kwijt. Het gaat me puur om het spruitstuk en het geluid. Ik heb het bij mijn dealer nagevraagd en en doen er ook niet moeilijk over om er een ander spruitstuk op te zetten
Heb op verschillende forums gelezen dat de MTH spruitstuk alleen optimaal werkt icm de MTH tunerfile. Zonder tunerfile gaat de prestaties drastisch achteruit. In hoevere dit klopt weet ik dus niet. Kan je het best een mailtje naar MTH sturen.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

13 feb 2006, 19:45

Nooit een spruitstuk monteren zonder een fatsoenlijke tuning toe te passen!
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

13 feb 2006, 20:07

@minijcw, ik kan me voorstellen dat je tevreden bent met je pk's :mrgreen:

Maar ben nu wel razend benieuwd welke file wij nu hebben gekregen, volgens mij was ons destijds verteld dat we 20pk extra zouden krijgen, maar eens uitzoeken denk ik zo :roll:
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

13 feb 2006, 20:29

Sleefje schreef:@minijcw, ik kan me voorstellen dat je tevreden bent met je pk's :mrgreen:
Alleen het afgegeven koppel is niet zo breed als van het spruitstuk :mrgreen: (laat daar nou de acceleratie in zitten)
PS het spruitstuk is alleen te monteren inkl software, anders motorschade als gevolg/te arm lopen/gaten in de zuigers :arrow: :shock:

GR.werner
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

13 feb 2006, 20:39

werner schreef:Alleen het afgegeven koppel is niet zo breed als van het spruitstuk :mrgreen: (laat daar nou de acceleratie in zitten)
PS het spruitstuk is alleen te monteren inkl software, anders motorschade als gevolg/te arm lopen/gaten in de zuigers :arrow: :shock:

GR.werner
De koppel van de JCW is wel altijd hoger dan de S met MTH spruitstuk.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

13 feb 2006, 20:48

Maaij schreef:
werner schreef:Alleen het afgegeven koppel is niet zo breed als van het spruitstuk :mrgreen: (laat daar nou de acceleratie in zitten)
PS het spruitstuk is alleen te monteren inkl software, anders motorschade als gevolg/te arm lopen/gaten in de zuigers :arrow: :shock:

GR.werner
De koppel van de JCW is wel altijd hoger dan de S met MTH spruitstuk.
Het gaat er om vanaf welk toerental het al beschikbaar is en wanneer het weer wegvalt ( is de gafiek de vorm van een tafel of een piek?)
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

13 feb 2006, 21:17

Voor mij is het antwoord duidelijk. Dank je voor de info.
Ik laat het gewoon zo :D
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

13 feb 2006, 21:32

werner schreef:Het gaat er om vanaf welk toerental het al beschikbaar is en wanneer het weer wegvalt ( is de gafiek de vorm van een tafel of een piek?)
Mijn grafiek loopt in de vorm van een tafel :?
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

13 feb 2006, 21:54

MINIJCW schreef:Mijn grafiek loopt in de vorm van een tafel :?
De tafel is oké maar vanaf welk toerental is het maximumkoppel beschikbaar en bij welk toerental valt het weer weg. Bij de JCW site staat een grafiek/koppel die is niet zo breed als het MTH spruitje.
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

13 feb 2006, 22:11

werner schreef:De tafel is oké maar vanaf welk toerental is het maximumkoppel beschikbaar en bij welk toerental valt het weer weg. Bij de JCW site staat een grafiek/koppel die is niet zo breed als het MTH spruitje.
Het begint bij 3500 en gaat na 5000 omlaag, maar het verschil van 2500 tot 3500 is heel klein, maar ook van 5000 tot 6000 toeren
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

13 feb 2006, 22:37

MINIJCW schreef:Het begint bij 3500 en gaat na 5000 omlaag, maar het verschil van 2500 tot 3500 is heel klein, maar ook van 5000 tot 6000 toeren
Bij MTH spruitstuk vanaf 3000rpm tot 5500rpm is dus ietsjes breeder :mrgreen: en een stuk goedkooper :mrgreen:
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

13 feb 2006, 22:42

MINIJCW schreef:Het begint bij 3500 en gaat na 5000 omlaag, maar het verschil van 2500 tot 3500 is heel klein, maar ook van 5000 tot 6000 toeren
werner schreef:Bij MTH spruitstuk vanaf 3000rpm tot 5500rpm is dus ietsjes breeder :mrgreen: en een stuk goedkooper :mrgreen:
Ja, maar het verschil tussen 3000 en 3500/ 5000 en 5500 is bij mij zo klein. Het zal dus in prestaties niks uitmaken. Kijk en ik betaal liever iets meer. Nu zie je wel dat er enkele zijn die helemaal niet tevreden zijn met het eindresultaat van MTH. :(
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

13 feb 2006, 22:52

Het zal inderdaad in prestaties niets uitmaken. En het is inderdaad jammer dat het niet bij iedereen goed heeft uitgepakt.
(wordt aan gewerkt)

Terug naar “Afterparty”