Even een vraag aan de techneuten hier op het forum. Ik ben aan het overwegen om een grotere IC te plaatsen en nu zie ik overal de Forge hier op het Forum. Maar waarom? ik bedoel er zijn nog alternatieven, zijn die slechter? Ik kom ook vaak de Wagner variant tegen echter vaak voert een zaak maar 1 merk dus kan niet echt achter de verschillen komen hebben jullie ervaringen met de Wagner IC?
Forge IC
Wagner IC
Wagner zegt dat deze ontwikkeld is voor de R58 maar dat lijkt me stug want de 56 en de 58 maken allebei gebruik van het N18 blok dus daar lijkt me geen verschil in te zitten
Ervaringen? Wagner of Forge
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Ervaringen? Wagner of Forge
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Ervaringen? Wagner of Forge
Heb zelf de Forge, dat is gewoon goed. Het verschil zit hem bijna altijd in het materiaal (gewicht), de opzet van de lamellen om te koelen en de pasvorm. Nu schijnt dat volgens mij de Evolve FMIC een andere opzet gebruikt die nog beter koelt, maar deze is wel een stukje duurder.
Wagner ken ik totaal niet, maar zou zelf denk wel de intercooler overwegen die Orranje nu levert. Airtec ofzo volgens mij.
Wagner ken ik totaal niet, maar zou zelf denk wel de intercooler overwegen die Orranje nu levert. Airtec ofzo volgens mij.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Ervaringen? Wagner of Forge
Qua prijs is er weinig verschil. Dan is de keuze: wil je grijs of wil je zwart?
Lijkt me niet dat er veel verschil is, toch? Lijken wel echt heeeeeel veel op elkaar. Ander kleurtje + ander merk, maar zelfde product?
Lijkt me niet dat er veel verschil is, toch? Lijken wel echt heeeeeel veel op elkaar. Ander kleurtje + ander merk, maar zelfde product?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Ervaringen? Wagner of Forge
Product is denk niet hetzelfde. Zie pics hier tegenover de Evolve.
http://www.minitorque.com/forum/f847/wa ... iew-30215/
Het ziet er erg goed uit. Ik zou die Wagner wel aandurven denk. Op BMW forums kom je het ook met regelmaat tegen.
http://www.minitorque.com/forum/f847/wa ... iew-30215/
Het ziet er erg goed uit. Ik zou die Wagner wel aandurven denk. Op BMW forums kom je het ook met regelmaat tegen.
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Ervaringen? Wagner of Forge
Thnks had dit artikel nog niet gezien op minitorque zijn iets verschillend lijkt net of de Wagnet ook qua afwerking wat mooier degelijker in elkaar zit hmmmm neig toch meer naar de WagnerWilcoos schreef:Product is denk niet hetzelfde. Zie pics hier tegenover de Evolve.
http://www.minitorque.com/forum/f847/wa ... iew-30215/
Het ziet er erg goed uit. Ik zou die Wagner wel aandurven denk. Op BMW forums kom je het ook met regelmaat tegen.
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Ervaringen? Wagner of Forge
Hoe bedoel je? De bedoeling van mij is om dan ook de slangen te vervangen door die siliconen versie maar weet niet of je dat bedoeldWilcoos schreef:Wel gelijk aanvoer route ook meenemen he!
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Ervaringen? Wagner of Forge
Ja dat bedoel ik, er zit namelijk zo een grote restrictie vanaf je turbo tussen.
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Ervaringen? Wagner of Forge
Als ik de Forge van Job niet had over kunnen nemen was ik voor Wagner gegaan... Staat ook beter bij je Black/White thema
- R53-R
- Enthousiast
- koosie
- Volledig MINI minded!
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Ervaringen? Wagner of Forge
Ik heb me keus inmiddels gemaakt en het word de Wagner en als het mee zit heb ik heel heel snel, en kan die gelijk me de Akra downpipe er op
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- R53-R
- Enthousiast
Bericht
Re: Ervaringen? Wagner of Forge
wagner motorsport hadden vroeger ook leuke wielen
ik heb destijd op mijn audi s6 AAN 2.2 20v turbo met holset hx40 ook een grote wagner ic gehad. was is zeer te spreken over
ik heb destijd op mijn audi s6 AAN 2.2 20v turbo met holset hx40 ook een grote wagner ic gehad. was is zeer te spreken over
- Kivo
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Ervaringen? Wagner of Forge
Mbt Wagner...
Op aanraden van Wagner, en oa op basis van mijn motorblok (N18) had ik de Competition versie aangeschaft, maar die was voor geen meter passend te krijgen...
Issue was ik een overgans model heb (Clubman S 2010 - pre-facelift, maar al wel N18 blok), en daar past eigenlijk ook enkel de 2006-2010 versie op wegens minder ruimte achter de bumper.
Wagner deed niet moeilijk, gaven toe geen weet te hebben van een overgangs model, en de niet passende kon retour naar DE. De nieuwe moet nog binnen komen.
Op aanraden van Wagner, en oa op basis van mijn motorblok (N18) had ik de Competition versie aangeschaft, maar die was voor geen meter passend te krijgen...
Issue was ik een overgans model heb (Clubman S 2010 - pre-facelift, maar al wel N18 blok), en daar past eigenlijk ook enkel de 2006-2010 versie op wegens minder ruimte achter de bumper.
Wagner deed niet moeilijk, gaven toe geen weet te hebben van een overgangs model, en de niet passende kon retour naar DE. De nieuwe moet nog binnen komen.
Laatst gewijzigd door Kivo op 13 jan 2016, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kivo
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Ervaringen? Wagner of Forge
Wagner Performance IC binnen.
Frappant - verkoper (Wagner DE) had mij aangegeven er een verschil zat van 2,5-3Kg tussen de competition en performance uitvoering, een variatie van 0,5Kg, wat ik op zich al vreemd vond. Of je weet wat het weegt, of niet...
Gewogen op een gekalibreerde Kern weegschaal:
Competition IC - volgens site 5Kg, gewogen 5,95Kg.
Performance IC - volgens site 8,1Kg, gewogen 6,18Kg.
Frappant - verkoper (Wagner DE) had mij aangegeven er een verschil zat van 2,5-3Kg tussen de competition en performance uitvoering, een variatie van 0,5Kg, wat ik op zich al vreemd vond. Of je weet wat het weegt, of niet...
Gewogen op een gekalibreerde Kern weegschaal:
Competition IC - volgens site 5Kg, gewogen 5,95Kg.
Performance IC - volgens site 8,1Kg, gewogen 6,18Kg.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors