Ik heb een vraag met betrekking tot een nieuw filter voor mijn MCS R53.
Voor het stellen van deze vraag heb ik enige research gedaan en kan ik eigenlijk weinig info vinden.
Het doel dat ik wil behalen met een nieuw filter is (leuk(er))geluid en miss een beetje meer vermogen (ookal is die te verwaarlozen).
Nu ben ik natuurlijk gaan rondneuzen op het wereld wijde web. Uiteindelijk heb ik nog 3 opties open.
Voordat ik die onthul heb ik nog een vraag: "wat is het nut van een inleg filter?"
Door de originele box te gebruiken incl aanzuigbuis is er toch niet veel meer te behalen?
mijn 3 mogelijkheden:
*M7 Cold Air Intake ±€300
*Cravenspeed CAI ±€300
*Alta CAI ±€355
Nu is niet alleen de prijs die het verschil maakt. De M7 staat met compleet instalatieschema op de site. Er is goed te zien dat de achterwand vervangen wordt door een versie met een gat. 'Koude' lucht wordt niet meer alleen vanuit de standaard intake aangezogen, blijft deze uberhaupt wel zitten bij de M7?
De Cravenspeed heeft een mooie doorschijnende plaat.. leuk.. Maar zover ik kan zien haalt deze de lucht nog via de standaard luchtinlaat, toch?
De versie van Alta die is open, al heeft deze wel een robbere rand, sluit deze aan op de motorkap? Haalt deze zijn koude lucht nog van andere plekken dan de originele inlaat en de lek tussen rubber en motorkap?
Zonder de vragen ga ik voor de M7, ikzelf had een zelfde aanpassing ook al bedacht en dan een kapje ipv roost voor een ram-intake
Alvast bedankt!
(sport)luchtfilter
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
(sport)luchtfilter
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Ik zou een hybride airbox toevoegen aan je optielijst. Dit is een aangepast origineel luchtfilterhuis waar een open K&N filter in gemonteerd is.
Op gebied van prestaties schijnt dit een van de beste opties te zijn. Hij schijnt zelfs nog beter te presteren dat het JCW filter, welke ook zeer goed uit de test komt.
Het geluid is naar mijn mening ook super, maar als je voor het meest luidruchtige supercharger geluid wil gaan zijn er betere opties (zoals de Alta). Deze presteert echter weer minder.
Prijstechnisch is de hybride airbox ook interessant. Via minitorque kun je het filter bestellen bij Dave F. voor 155 pond inclusief verzending naar Nederland.
Hierbij een foto van het filter.
Veel succes met je keuze.
Op gebied van prestaties schijnt dit een van de beste opties te zijn. Hij schijnt zelfs nog beter te presteren dat het JCW filter, welke ook zeer goed uit de test komt.
Het geluid is naar mijn mening ook super, maar als je voor het meest luidruchtige supercharger geluid wil gaan zijn er betere opties (zoals de Alta). Deze presteert echter weer minder.
Prijstechnisch is de hybride airbox ook interessant. Via minitorque kun je het filter bestellen bij Dave F. voor 155 pond inclusief verzending naar Nederland.
Hierbij een foto van het filter.
Veel succes met je keuze.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
kwam net zelf naar lang zoeken een leuke site tegen en daar stond onderandere dit op:
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ntake.html
wie weet ga ik dit wel proberen of de optie van Brightness. Als er een doorgang is naar de achterwand kan er al veel meer lucht richting de motor.
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ntake.html
wie weet ga ik dit wel proberen of de optie van Brightness. Als er een doorgang is naar de achterwand kan er al veel meer lucht richting de motor.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik heb nu een Alta CAI en kan niet anders zeggen dan dat ik uitermate tevreden ben! Mensen die met me meegereden hebben krijgen direct een smile op hun gezicht! Je hoort de Supercharger echt heeel goed! Maar dat is juist mooi
En dat is?Ferdinand schreef:In de Cravenspeed CAI zit een ontwerpfout. Niet doen.
Ik heb nu een Alta CAI en kan niet anders zeggen dan dat ik uitermate tevreden ben! Mensen die met me meegereden hebben krijgen direct een smile op hun gezicht! Je hoort de Supercharger echt heeel goed! Maar dat is juist mooi
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik heb nog nooit een foutmelding gehad.. heb m er nu 20dkm op zitten!
Wat voor een foutmelding verwacht je?
Wat voor een foutmelding verwacht je?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MrBean
- 4 op een rij!
- Locatie: BE
Bericht
Wat ik wel weet is dat ik eens een LMM stuk heb gehad in het verleden van mijn 325i E30.
LMM of MAP/MAF toestanden. Ik weet ook niet alles hierover. Maar men had me aangeraden om 'droog' te gaanBMX schreef:Ik heb nog nooit een foutmelding gehad.. heb m er nu 20dkm op zitten!
Wat voor een foutmelding verwacht je?
Wat ik wel weet is dat ik eens een LMM stuk heb gehad in het verleden van mijn 325i E30.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Een NewMini heeft toch geen LMM?
Volgensmij rijden vele hier met een 'nat' filter en niemand heeft daar een probleem mee.. Ik zou me er niet te druk over maken
Volgensmij rijden vele hier met een 'nat' filter en niemand heeft daar een probleem mee.. Ik zou me er niet te druk over maken
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Gewoon je standaard box een klein beetje modificeren met een K&N inleg filterMrBean schreef:En waar kunnen we Dave zijn airbox of filter kopen?Daveke schreef:DaveF, beste filter voor een R53 imho
De JCW is ook een (duur) alternatief blijkt In verhouding met de rest van het tuning gedeelte dan toch.
Onze sponsors