Zo....
Vanmorgen gemonteerd, heb ik gelijk maar een DIY gemaakt
Eerst begonnen met de achterkant incl pas bussen
Eerst los je de bouten van de wielen achter met 1 omwenteling
Plaats de wagenkrik onder de voorziene steun vooraan!
Maak dat de wagen op hoogte is achteraan zodanig dat je een pekel onder de voorziene steunen kan plaatsen.
Ik leg er toch een stuk rubber onder tegen beschadiging.
Maak dat de volledog achterkant van de grond is.
Daarna kan je het wiel volledig demonteren.
Neem een sterke ring sleutel van maat 18, en verwijder onderstaande bout.
Verwijder vervolgt de 2 onderstaande bouten, met ring sleutel 13.
Verwijder nadien de Remleiding en sensor, zie onderstaande foto
Daarna kan je de schokdemper verwijderen
Vervolgens verwijder je deze moer met dop 16, dit kan met een slagmoersleutel te gebruiken.
Wel alleen om los te draaien! De veer zit bijna niet gespannen in de schokdemper, dus je hebt geen klemmen nodig.
Let wel op, de veer schiet ligt weg als je deze niet tegen houd door een 2de persoon te hulp te vragen.
Nu de schokdemper los is, kan je je hoogte al presetten.
Monteer in deze volgorde
Vervolgens span je deze aan met de hand, met ring sleutel 17 en een engelse sleutel om de schokdemper tegen te houden.
Monteren terug in volgord, spreekt vanzelf.
Nu de Vooras
Bouten lossen, wagen fixeren op de pootjes en wielen demonteren.
Daarna kan je de eerste bout en moer van de veerpoot houder demonteren met ringsleutel 18 en dop 18.
Verwijder daarna de moer van de torsistang met ringsleutel 16 en een Inbus sleutel
Demonteer de kabel van de remleiding en sensor.
Nu alles los is, kan de veerpoot zo naar beneden zakken indien niet, moet je deze met een blok hout en een zware hamer naar beneden slaan.
Daarna komt de veerpoot uit de houder.
Los deze 3 bouten met ring sleutel 13.
Daarna gaat de schokdemper eruit en kan je deze terug lossen met een slagmoer sleutel,
Let op deze zit wel onder spanning en schiet 30cm ver, dus best veerklemmen monteren of een 2de man er bij roepen om deze tegen te houden.
En monteren spreekt vanzelf, je moet de bovenste koppen van je oem schokdemper over zetten op jou schroefset.
helaas heb ik daar geen foto's van (vergeten)
En dit als resultaat!
Als je een schroefset van een R53 op een R56 wil plaasten heb je MEER nodig dan de bussen alleen.
De veren vooraan zijn grooter, nu staat de Mini op het hoogste punt zelfs!
Ik heb de veren bij Kw los besteld. dan kan hij nog wat hoger indien nodig.
Maar ik heb nu 12cm bodem vrijheid en schraapt nergens!
Maar ik kan voorlopig perfect rijden, maar als je hoger dan dit wilt moet je de veren veranderen.
Mij kosten ze 65€ stuk.
Gr
Sharpsafer
DIY Monteren van Schroefset!
- Jean-Pierre
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Roosendaal
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
ik volg het even niet.....coendek schreef:Het ligt eraan welke schroefset versie je koopt.. als je een set koopt die op originele topmounts gaat moeten de voorveren veranderd worden inderdaad...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
ow, wacht! Ik snap 'um!
Dit is een set van een R50 die op een R56 zit, en daarom moet je andere veren! Toch?
Dit is een set van een R50 die op een R56 zit, en daarom moet je andere veren! Toch?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- sharpsafer
- Mod virus alert!
- Locatie: kortrijk
Bericht
Klopt! Maar is niet verplicht, je kan alleen niet hoger dan nu (zie foto)
Juist 12cm bodem vrijheid
Juist 12cm bodem vrijheid
- sharpsafer
- Mod virus alert!
- Locatie: kortrijk
Bericht
Dus voor de Kw's exemplaren.
R50: One,One D,Cooper, Cooper S = Kw 2007 (ref veer)
R56: One = Kw 2007 (ref veer)
R56: Cooper, Cooper D, Cooper S = Kw 2027 (ref veer)
Dus ik heb nu Kw 2007 veren zitten op de Cooper D, vandaar dat hij compleet op het hoogste staat nu.
En toch zo laag staat.
Idd, de dempers zijn identiek als voor de R56 types, maar de veren ervoor zijn te kort om op een cooper D of S te gaan (gewicht) maar ze zijn dan wel geschikt voor de One benzine.coendek schreef:ligt aan het merk en aan de opbouw van de demper... tot waar het schroefdraad gaat en hoelang de complete demper is.. maar bij deze is dit dus het geval
gelukkig kun je bij 9 van de 10 leveranciers andere veren zo bestellen
groeten
Coen
Dus voor de Kw's exemplaren.
R50: One,One D,Cooper, Cooper S = Kw 2007 (ref veer)
R56: One = Kw 2007 (ref veer)
R56: Cooper, Cooper D, Cooper S = Kw 2027 (ref veer)
Dus ik heb nu Kw 2007 veren zitten op de Cooper D, vandaar dat hij compleet op het hoogste staat nu.
En toch zo laag staat.
- Blont-007
- NMC Legend
- Locatie: Brabant <3
Bericht
En hoe zit dat bij de cabrio? Die heeft ook een ander gewicht of stel ik een stomme vraag!sharpsafer schreef:Idd, de dempers zijn identiek als voor de R56 types, maar de veren ervoor zijn te kort om op een cooper D of S te gaan (gewicht) maar ze zijn dan wel geschikt voor de One benzine.coendek schreef:ligt aan het merk en aan de opbouw van de demper... tot waar het schroefdraad gaat en hoelang de complete demper is.. maar bij deze is dit dus het geval
gelukkig kun je bij 9 van de 10 leveranciers andere veren zo bestellen
groeten
Coen
.
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
- Locatie: hoog en droog
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors