Fiat 500; wie dacht dat ze het Mini gevoel na konden maken?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Fiat 500; wie dacht dat ze het Mini gevoel na konden maken?

09 feb 2008, 12:17

Na een week vol met test rijden (de hele dag in de nieuwste middenklassers rijden, ik heb er geen moeite mee, hoor 8) ) en de keuze van een gloednieuwe auto voor de zaak kreeg ik de kans om een uurtje te touren in de nieuwe Fiat 500. Met hoge verwachting stonden er vijf gloednieuwe wagentjes te wachten op ons en konden we naar harte lust een stukje gaan touren.
Afbeelding
Met al het geluk van de wereld kregen ik en mijn bijrijder de dikste Fiat 500 mee. Sportstoeltjes aanboord, sticker op de motorkap en blokjes motief op het dak. Naast de zwarte en rode stonden er drie witte 500's gespoten in een zeer mooie parelmoerlak. Ronduit chic te noemen.

Op het eerste gezicht lijkt de Fiat een dito autootje met een leuk uiterlijk en opvallende trekjes. Het voelt ook allemaal netjes aan. De achterkep gaat helemaal open waardoor je een enorm gat hebt en je je spullen kan weg leggen. Ook de instap is zeker niet slecht. De zitpositie daarentegen was niet wat ik verwacht had. Het MPV gevoel deed mij n beetje opkomen nadat ik het wagentje betradt. De zitpositie is verder goed te noemen, als is goed te bereiken. Het dashboard is zeker niet slecht, alleen sommige onderdelen voelen nogal plastic aan. De speciale USB aansluiting voor je USB stick is geinig te noemen, maar is hooguit een extra voor in een auto als deze.
Afbeelding
De rijervaring was er 1 die ik niet zo verwacht had. Te weinig pit en het wagentje was niet voorruit te branden. De wegligging was goed, maar een echt sportief karakter was echt nergens te bespeuren. Zelfs de sportknop kon niks uithalen. Het wagentje rijdt voor je gevoel net zoals de Panda. Alleen het jasje is anders geworden.
Afbeelding
Overall was het een geslaagd proefritje waarvan ik veel meer had verwacht. De Fiat is me eigenlijk wel tegengevallen. Ik had een ander karakter verwacht. Meer sportief in ieder geval en een betere zitpositie waarbij je meer 1 bent van de auto. Het is echt leuk boodschappenwagentje geworden in een aansprekend jasje. Helaas niet meer dan dat.... het probleem is alleen dat vele Mini-rijders hier in Amsterdam dit als 1 van de redenen hebben waarom ze een Mini rijden. Wat inhoudt dat de Fiat in de toekomst zeker klanten zal afsnoepen van Mini.... Toch jammer, want in een Mini krijg je simpelweg veel meer.... zelfs al neem je een One.

MR
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

09 feb 2008, 12:48

Hij ziet er inderdaad netjes afgewerkt uit, maar dit is toch wel ECHT een wijvenwagen.

Als vent kan je het nog net maken om uit een MINI te stappen, maar uit een fiat 500?! Grow a pair!

iDD
MiniBeardie
Be Mini
Be Mini

09 feb 2008, 13:04

iDarkDesign schreef:Hij ziet er inderdaad netjes afgewerkt uit, maar dit is toch wel ECHT een wijvenwagen.

iDD
Pardon

Erna
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

09 feb 2008, 13:27

Vind het ook niet echt een mannending. :lol:
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2008, 13:47

Voelde me net een faget in da ding :D:D:D

MR
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 feb 2008, 14:34

MR schreef:Voelde me net een faget in da ding :D:D:D

MR
Wat is een faget?

Ik denk niet dat die 500 een blijverdje zal worden; een heleboel mensen zullen hem kopen en na een tijdje teleurgesteld zijn. Beetje een Volkswagen New Beetle verhaal. Ziet er leuk uit, rijdt (ondanks bloemenvaasje) voor geen meter.

Als je dan toch zo nodig een would-be Mini wil kopen,. doe dan de Suzuki Splash of nog beter de Suzuki Swift.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 feb 2008, 16:06

En dan bel je niet eens even als je bij mij om de hoek foto's maakt van dat ding? :s :mrgreen:
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2008, 16:30

MiniBeardie schreef:
iDarkDesign schreef:Hij ziet er inderdaad netjes afgewerkt uit, maar dit is toch wel ECHT een wijvenwagen.

iDD
Pardon

Erna
Hahaha, die moet nog ff wennen aan het taalgebruik...

Het is (waarschijnlijk) niet persoonlijk bedoelt hoor! :mrgreen:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2008, 16:41

Waarom wordt de 500 eigenlijk altijd meteen vergeleken met de Mini? Dat het moderne interpretaties zijn van een vroeger icoon, is het enige dat ze gemeen hebben. Ze opereren verder in een totaal andere klasse.

Ik denk ook dat het, in tegenstelling tot de Beetle, wel een succes gaat worden. Met een instapprijs van € 11.500 is het karretje simpelweg voor veel mensen bereikbaar.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2008, 17:06

Des schreef:En dan bel je niet eens even als je bij mij om de hoek foto's maakt van dat ding? :s :mrgreen:
We stonden daar rond 1 uur, dan zit jij meestal in je winterslaap... dat doe ik je niet aan dat je dan wakker wordt gemaakt voor een Homo-auto :D :lol: :lol:

MR
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2008, 17:47

quattro gmbh schreef:Ik snap de hele heisa ook niet. Het is voor 90% een panda met een ander jasje. Een best leuk jasje oke.
En dan willen ze wel 20% meer geld zien voor de 500 ivm de panda :s
Ook DAT hebben ze goed van BMW/Mini afgekeken.

:wink:
iDarkDesign
Transformer

09 feb 2008, 19:05

MiniBeardie schreef:

iDD
Pardon

Erna
Wijvenbak, een bak welke voornamelijk voor wijven is bedoeld. Beetje hetzelfde als de MINI, maar erger.

en Marc, het is faggot en wat is daar mis mee?

iDD........ gewijfstraal ook altijd.
coendek
Stoepsleutelaar

09 feb 2008, 19:35

iDarkDesign schreef:
MiniBeardie schreef:

iDD
Pardon

Erna
Wijvenbak, een bak welke voornamelijk voor wijven is bedoeld. Beetje hetzelfde als de MINI, maar erger.

en Marc, het is faggot en wat is daar mis mee?

iDD........ gewijfstraal ook altijd.
precies..!!... gelul altijd... tis gewoon een vrouwen auto en als er een man in zit dan is het een kerel die schijt heeft aan wat mensen denken en vindt het waarschijnlijk gewoon een leuke auto. Je ziet mij niet in die auto zitten.. het is echt een vrouwen bakkie. En daar is niets mis mee!!

vind het jammer dat ze niet echt een "race" bakkie van gemaakt hebben.. Er zit/zat veeeeel meer in die 500.... VEEEEEL meer

Terug naar “Kletshoek”