Olieverbruik R56
- ljw.kr
- Nieuw Lid
Bericht
Olieverbruik R56
Hallo, Ik zal mij eerst even voorstellen, mijn naam is leon en sinds maart in het bezit van een mini cooper chili van 2010 met de 122pk motor. Mijn vrouw rijdt er gemiddeld 75km per dag mee,en we hebben er totaal 12000km mee gereden.Er stond 58000km op toen wij de auto aanschafte,de auto is in onderhoud geweest bij mini amsterdam.Bij 63000km heb ik de auto een beurt gegeven ( ben zelf in het verleden auto monteur geweest) in plaats van castrol 0w30 heb ik 5w30 mobil 1 esp gebruikt. Met de 0w30 moest ik 1ltr op de 5000 bij vullen en bij de 5w30 ongeveer het zelfde,heb contact gehad met mini amsterdam er is bij de vorige eigenaar tussen de beurten in geen olie bijgevuld. Mijn vraag is het normaal dit olie gebruik,wat mij opvalt de auto staat onder een carpoort de auto staat met de uitlaat bijna tegen de witte achterkant van de carpoort op die witte achterkant heb ik na een koude start zwarte aanslag,ik zie bij het rijden geen rookpluim evt. Kan er iets zijn met de carter ontluchting.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: olieverbruik r56
MINI's verbruiken olie, zo is het helaas.
Probeer anders 5w40, dan is het verbruik een stuk minder!
Wel even kijken of je longlife olie erin doet uiteraard, anders moet je gewoon vaker wisselen
Probeer anders 5w40, dan is het verbruik een stuk minder!
Wel even kijken of je longlife olie erin doet uiteraard, anders moet je gewoon vaker wisselen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Chilipepper
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: olieverbruik r56
Beetje zwarte aanslag uit de uitlaat is niet verontrustend en normaal.
In een uitlaat zit immers altijd zwarte aanslag van het verbrandingsproces.
Als je dan de auto start, en vooral bij een koude start, komt dat mee met de uitlaatgassen en het condens dat uit de uitlaat komt en zal zwarte aanslag geven op iets waar de uitlaatgassen tegenaan komen zoals bijvoorbeeld de carport.
Het is inderdaad zo dat de Mini's bijna altijd wel iets olie verbruiken, dat komt bij jouw motor mede omdat de zuigerveren vrij hoog op de zuiger geplaatst zijn.
Dit is gedaan om weinig "koele" ruimte te hebben aan de bovenkant van de zuiger waardoor het mengsel niet optimaal verbrandt en waardoor de emissie hoger wordt.
Het nadeel van deze constructie is wel dat het olieverbruik wat hoger is.
Overigens is 1 liter op 5000km heel netjes en acceptabel en ik zou mij hier niet ongerust over maken.
Er zijn heel veel MINI's die aanzienlijk meer olie verbruiken, en dat zijn niet alleen Cooper S 'en.
In een uitlaat zit immers altijd zwarte aanslag van het verbrandingsproces.
Als je dan de auto start, en vooral bij een koude start, komt dat mee met de uitlaatgassen en het condens dat uit de uitlaat komt en zal zwarte aanslag geven op iets waar de uitlaatgassen tegenaan komen zoals bijvoorbeeld de carport.
Het is inderdaad zo dat de Mini's bijna altijd wel iets olie verbruiken, dat komt bij jouw motor mede omdat de zuigerveren vrij hoog op de zuiger geplaatst zijn.
Dit is gedaan om weinig "koele" ruimte te hebben aan de bovenkant van de zuiger waardoor het mengsel niet optimaal verbrandt en waardoor de emissie hoger wordt.
Het nadeel van deze constructie is wel dat het olieverbruik wat hoger is.
Overigens is 1 liter op 5000km heel netjes en acceptabel en ik zou mij hier niet ongerust over maken.
Er zijn heel veel MINI's die aanzienlijk meer olie verbruiken, en dat zijn niet alleen Cooper S 'en.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors