Hey minifans,
Bij snelwegritten boven de 110km/ uur valt mij op dat de linker A-stijl windgeruis/ lawaai maakt. Is dit herkenbaar en is er een oplossing voor? Het is wel afhankelijk van de windrichting en bij de rechter A-stijl hoor je geen (bijzonder) geruis.
Hoor graag even.
Gr Ger
Windgeruis linker A-stijl
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Windgeruis linker A-stijl
is het windgeruis of echt fluitend/huilend geluid ?
ruimte achter bovenste raamrubber is hol en veroorzaakt gekke geluiden met hoge snelheid en kun je dichtstoppen met butyl koord wat je bij de dealer kunt krijgen
ruimte achter bovenste raamrubber is hol en veroorzaakt gekke geluiden met hoge snelheid en kun je dichtstoppen met butyl koord wat je bij de dealer kunt krijgen

- speedy
- NMC Legend
Bericht
rubber trek je zo met je vingers naar voren en dan stukje voor stukje dat butyl koord erin proppen en weg is geluid.
- ThePuffle
- Enthousiast
Bericht
Hey speedy,
Thnx
Het is geen fluitend geluid maar echt windruis en ik heb het idee dat het meer van de onderkant van de a-stijl komt of in de buurt van de spiegel.
Gr Ger
Thnx

Het is geen fluitend geluid maar echt windruis en ik heb het idee dat het meer van de onderkant van de a-stijl komt of in de buurt van de spiegel.
Gr Ger
- speedy
- NMC Legend
Bericht
misschien is stijl niet helemaal lekker terug geplaatst dat kan natuurlijk ook 

- speedy
- NMC Legend
Bericht
ik blijf erbij dat het je raamrubber is :-) opvullen kost niks en proberen waard.
- slokkie
- One wheel wonder
Bericht
Ik had ook last van dit type windgeruis. De kier tussen het raam en de linker A-stijl kap liep niet geheel recht, nml onder een iets grotere kier dan bovenin. Ik heb deze kier (1-2 mm) met zwarte siliconenkit netjes dichtgemaakt (gelijk rechts ook even gedaan) en weg is het windgeruis.
2009 Mini Cooper S Cabriolet R57
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors