Heren,
ik vroeg me af of je op een facelift R53 sowieso altijd een sper had of was dat een optie in de tijd?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Vraagje ivm het sperdifferentieel
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: vraagje ivm het sperdifferentieel
Was niet standaard Dick!
Als je de laatste 7 tekens van het VIN nummer hier intikt moet je er wel achter komen volgens mij: http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html
Als je de laatste 7 tekens van het VIN nummer hier intikt moet je er wel achter komen volgens mij: http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Re: Vraagje ivm het sperdifferentieel
de optie is nummer "2TA - LIMITED SLIP DIFFERENTIAL"
(zei hij met geheimzinnige glimlach op z'n gezicht :-) )
Technisch weet ik niet precies wat het verschil is tussen een LSD en een Sperdifferentieel. Ik meen te begrijpen dat een echt sperdiff meer een landrover idee is (mechanisch vastzetten van je diff).
Echte racers zeggen overigens dat het OEM LSD niet zoveel doet en dat als je aftermarket wilt monteren, je beter gelijk een Quaife sper kunt plaatsen.
(zei hij met geheimzinnige glimlach op z'n gezicht :-) )
Technisch weet ik niet precies wat het verschil is tussen een LSD en een Sperdifferentieel. Ik meen te begrijpen dat een echt sperdiff meer een landrover idee is (mechanisch vastzetten van je diff).
Echte racers zeggen overigens dat het OEM LSD niet zoveel doet en dat als je aftermarket wilt monteren, je beter gelijk een Quaife sper kunt plaatsen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- jbcola
- Brugse zot
- Locatie: Seychellen
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Vraagje ivm het sperdifferentieel
Het originele sperdiff is een vrij milde platensper, maar levert alsnog voordeel op, zeker bij vlot straatgebruik. Een Quaiffe (die torque-sensing is, mechanische weerstand met wormtandwielen) levert wat meer sperwerking zonder onderhoud te hoeven hebben, maar kent alsnog nadelen bij circuit-gebruik (oa als je een kerbstone meepakt). Een OSGiken of Drexler is dan nóg mooier, maar die zitten in een hele andere prijscategorie en hebben regelmatig onderhoud nodig.
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Re: Vraagje ivm het sperdifferentieel
In België vind ik het geen meerwaarde. Bij volgas op slecht wegdek springt die van mij alle kanten op. Daarom laat ik ook niemand ermee rijden want het verrast je soms.
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Re: Vraagje ivm het sperdifferentieel
Volgens Rob wel. Ik verlies ook geen grip maar op een hobbelige weg -en die zijn er véél in BE- moet ik echt opletten als ik gas geeft want hij springt dan alles kanten op. Ondertussen ben ik het gewoon maar in het begin was ik er echt niet blij mee
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Vraagje ivm het sperdifferentieel
Doordat ie met een LSD zijn kracht beter kwijt kan op de ondergrond, trekt ie wel meer in het stuur dan dat je gewoon 1 spinnend wiel zou hebben...
- PjV
- Be Mini
- Locatie: TH
Bericht
Een quaife volgens mij niet en mini's OEM-sper ken ik niet.
Re: Vraagje ivm het sperdifferentieel
Sommigen sperren ook tijdens het remmen, dat kan je ook meenemen in je keuze.MartijnGizmo schreef:Het originele sperdiff is een vrij milde platensper, maar levert alsnog voordeel op, zeker bij vlot straatgebruik. Een Quaiffe (die torque-sensing is, mechanische weerstand met wormtandwielen) levert wat meer sperwerking zonder onderhoud te hoeven hebben, maar kent alsnog nadelen bij circuit-gebruik (oa als je een kerbstone meepakt). Een OSGiken of Drexler is dan nóg mooier, maar die zitten in een hele andere prijscategorie en hebben regelmatig onderhoud nodig.
Een quaife volgens mij niet en mini's OEM-sper ken ik niet.
Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors