ABS Bandenspanning storing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
schnhvn
Enthousiast
Enthousiast

ABS Bandenspanning storing

05 jul 2013, 14:18

En ja hoor denk je alles weer onder controle te hebben dan gaat er wel weer een lampje branden :(
Wat ik hier en daar lees zou het een abs sensor kunnen zijn.
Hoe kan ik dit éénvoudig uitsluiten of uitzoeken van welk wiel dit zou kunnen zijn?

Wel zijn een week geleden de remblokken voor vervangen en toen de melding kwam heb ik wel een initialisatie gedaan. Lampjes gingen uit en kwamen later wel terug helaas.

Iemand met tips of oplossingen?

Nadat de auto is uitgezet blijven ze eerst uit waarna ze na een bepaalde tijd weer aangaan...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door schnhvn op 06 jul 2013, 09:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Toink
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: ABS Bandenspanning storing

05 jul 2013, 15:48

.
Laatst gewijzigd door Toink op 19 jan 2015, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
schnhvn
Enthousiast
Enthousiast

06 jul 2013, 09:03

Iemand hoe ik zelf kan uitzoeken welke sensor het kan zijn? Of moet ik toch langs de dealer voor het uitlezen (€ 57,- excl. btw)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jul 2013, 15:42

Ik heb het zelfde gehad me mijn 5 serie. Toen was het een kabelbreuk in de kabel die naar het ABS systheem gaat. Daar zat namelijk ook eenaftakking naar het bandenspannings systheem. De dealer wou er toen een compleet nieuwe kit in zeltten kosten 750 euro. Mijn vaste monteur zei laat mij eens kijken heeft toen de kabel gevonden en vervangen kosten me een uurtje loon en ik heb er nog 3 jaar mee gereden. Dus als je iemand kent die er verstand van heeft laat die eerst even de kabels nalopen of er geen kabelbreuk is
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
nikkwaus
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 jul 2013, 11:42

ik heb dit probleem ook na +- 500 meter springt de lampjes aan.
als je in die 500 meter moet ik heel erg opletten wand de abs springt al aan bij licht remmen.
en als je aan rijd hoor ik die rammelaar van de abs.
Afbeelding
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

08 jul 2013, 15:56

schnhvn schreef:Iemand hoe ik zelf kan uitzoeken welke sensor het kan zijn? Of moet ik toch langs de dealer voor het uitlezen (€ 57,- excl. btw)
Enige wat je zo effe zelf kan kijken (zonder apparatuur) is de sensor en kabels. De sensor zit achter de remschijf, bovenop de ashouder. Wellicht kun je door het wiel te draaien, achter de remschijf kijken; en zo zien of de sensor is beschadigd. Lukt dat niet, dan moet het wiel eraf.
En daarna draadje volgen om te bekijken of er ergens een beschadiging aan de kabel of connectors zit.

En als je niks kan vinden, dan moet je h'm toch ergens laten uitlezen. Niet toevallig een mede-lid met kabel en INPA-software in jouw omgeving?
fzzbx
Nieuw Lid
Nieuw Lid

20 jul 2013, 11:57

Heb hetzelfde probleem, en heb even gezocht op internet. Onderstaande is aardig informatief (veelal vervangen van wheel speed sensor, soms slijtage kabel nabij sensor). Zie:

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ssure.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nikkwaus
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 jul 2013, 01:37

ik heb die van mij uitgelezen en blijkt dat aan mij linker kant een paar sensors niet goed zijn.
ik zelf ik wil geen reclame maken maar de garage waar ik mijn mini laat maken hun vinden de meest gekste problemen (zelfs als de dealer geen raad weet) fair autoservice
Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jul 2013, 13:12

Jongens meest logische is eerst doormeten bedrading als dat goed is dan is het je ABSpomp of DSC pomp brein wat de geest gegeven heeft ik heb het nu ook weer
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jul 2013, 13:25

Ben er klaar mee
burn rubber not your soul

Afbeelding
schnhvn
Enthousiast
Enthousiast

03 aug 2013, 16:22

Vandaag prima weer (niet te heet) om de abs sensor is te bekijken cleanen o.i.d
Gelukkig ging de bout na even met WD40 in contact te zijn geweest heel erg snel los. Daarna de sensor voorzichtig er uit proberen te wippen met een schroevendraaier er onder te drukken en aan de kant waar de bout zat was er al meteen een beetje speling in tegenstelling tot de achterkant.
Na wat voorzichtig wrikken brak de sensor helaas af :? >)

Nu is het in ieder geval duidelijk dat de sensor vervangen dient te worden alleen hoe krijg ik het achtergebleven deel er zo uit dat straks de nieuwe er probleemloos in kan functioneren...
Iemand tips?

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door schnhvn op 03 aug 2013, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Jarune
One wheel wonder
One wheel wonder

03 aug 2013, 16:55

Dit heb ik onlangs ook gehad. Ik dacht ook dat de sensor de boosdoener was van mijn storing en die brak bij de demontage ook af. Bleek overigens achteraf mijn wiellager te zijn die de storing veroorzaakte.

Maar goed de afgebroken sensor demonteren:
Je kan proberen om met een schroevendraaier en een flinke hamer de sensor naar beneden te slaan.
Wel raad ik je aan om je wiellager te demonteren, zodat je die niet beschadigd. Met een beetje mazzel lukt het zo.

Mocht dat niet lukken, wat uiteraard het geval was bij mij :? kan je nog je volledige veerpoot demonteren en in een bankschroef zetten. Demonteer dan ook gewoon nog je wiellager.
En dan kan je hem doorboren. Ik kon hem er toen vervolgens via de onderzijde zo uitslaan met een hamer en schroevendraaier.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”