Actieve Subwoofer aansluiten R53

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Actieve Subwoofer aansluiten R53

14 okt 2012, 09:55

Hallo Iedereen,

Ik heb me hier net goed ingelezen op het aansluiten van een actieve subwoofer in de achterbak van een R53.
Er is een heel mooie DIY geschreven voor de R56, maar als het gaat om aansluiten van de signaalkabels (afgetapt van speakerkabel) moet dit gebeuren aan de voorkant van de wagen, door af te takken van de X9331 connector.

De R53 heeft deze aansluiting toch niet?

Mijn idee: Plus aansluiten op sigaretten aansluiting? Hebben veel actieve subs een sigaretten plug?

Maar hoeveel Ampere kan ik aftappen van deze relatief dunnen 12v draad? Ik lees overal 10A, maar dat is toch maar voldoende voor 100W max of zo? En hoe zit het met de remote?

De massa lijkt me niet lastig, gewoon even een mooi punt vinden achterin.

En dan het signaal? Kan ik die gewoon aftappen van een speaker in de achterkant van de auto?

Graag jullie ervaringen en advies.

PS. heb nog niet gekozen welke Sub ik ga aanschaffen.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Actieve Subwoofer aansluiten R53

14 okt 2012, 10:20

martijnvanderh schreef:Mijn idee: Plus aansluiten op sigaretten aansluiting? Hebben veel actieve subs een sigaretten plug?
Het grootste voordeel van een R53 is dat de accu achterin zit, en je dus zonder problemen een gezekerde draad rechstreeks op de accu kunt aansluiten. Je kunt de massa hier eventueel ook op aansluiten... Voor zover ik weet, wordt de gemiddelde sub niet met een 12V-plug geleverd.
martijnvanderh schreef:En hoe zit het met de remote? En dan het signaal? Kan ik die gewoon aftappen van een speaker in de achterkant van de auto?
Gebruik je de originele of een after-market radio? De laatste hebben meestal wel een setje tulpstekkers en een remote. Mocht je de originele radio gebruiken, kun je inderdaad ook een signaal van de achterspeakers aftappen.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 okt 2012, 11:28

Hee Berry! Wat dom inderdaad! Accu zit achterin.
Daar moet ik nog even aan wennen hoor, heb altijd auto's gehad waarin ie gewoon voorin lag.. hahahah! Blunder!

Ik heb de Boost Radio.

Ik heb wel ervaring met aansluiten op aftermarket radio's met tulp en remote, maar niet met deze originele radio's.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 okt 2012, 12:47

martijnvanderh schreef:Ik heb wel ervaring met aansluiten op aftermarket radio's met tulp en remote, maar niet met deze originele radio's.
Goed excuus om die Boost-radio te vervangen... :lol:
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 okt 2012, 17:49

Hoi! Ik wil de boost radio niet vervangen liever. Sluit zo mooi aan op het dash.
Doen veel mensen de radio vervangen? Zit die met ISO stekkers aangesloten?
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 okt 2012, 21:13

anybody?
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 okt 2012, 01:13

Sommigen vervangen juist een boost voor een universele en anderen een universele voor een originele Boost. Dat verschilt.

Volgens mij zitten er speciale MINI stekkers aan, en moet je ISO verloopstekkers aansluiten :wink:

Am I right, anyone?
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 okt 2012, 12:02

Om een universele radio te kunnen inbouwen en aansluiten, moet er inderdaad een setje verloopstekkers en een ISO-inbouwframe komen...
Afbeelding
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 okt 2012, 12:47

Voldoende ruimte voor Tulpstekkers van signaal aan te sluiten achter de radio?

Denk dat ik gewoon een andere radio haal en m'n bestaande versterker/subwoofer aansluit. Hoef ik alleen signaal en remote te leggen.

Klinken originele speaker goed met aftermarket radio?
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 okt 2012, 13:19

martijnvanderh schreef:Voldoende ruimte voor Tulpstekkers van signaal aan te sluiten achter de radio?
Zolang die tulpstekkers niet in het midden achter de radio zitten, want daar zit in de auto een stuk plastic, moet dat naar mijn idee geen probleem zijn. Bij mijn radio zitten die stekkers niet direct in de radio, maar aan een stukje draad, dus dat probleem heb ik niet. Het enige wat wel even prutsen wordt, is om alle bekabeling en stekkers netjes achter/onder de radio te proppen...
martijnvanderh schreef:Klinken originele speaker goed met aftermarket radio?
Daar durf ik geen antwoord op te geven, want mijn speakers zijn gelijk met de radio vervangen.

Nog meer van die leuke vragen? :D
Afbeelding
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 okt 2012, 13:24

Berry M schreef:
Nog meer van die leuke vragen? :D
Stel ik zo'n leuke vragen dan? Bedankt voor je antwoorden in ieder geval!
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 okt 2012, 13:33

Ik vind het gewoon leuk dat we elkaar via dit forum kunnen helpen... Dus als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust. :)
Afbeelding
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 okt 2012, 13:35

Top!

Nog iemand tips waar ik beste signaal en remote kan wegleggen?

Welke radio's sluiten mooi aan bij design, kleuren van Mini?
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 okt 2012, 13:56

Ik zelf heb nog een pioneer mvh-8300bt die ik moet overzetten. Daar kun je iig de achtergrond kleuren van aanpassen in weet ik veel hoeveel kleuren, dus dat MINI rood moet er ook wel tussen zitten :D
ferrry s
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 nov 2012, 21:47

de remote doe ik altijd op me anthene dat is de blauwe draad :)

Terug naar “Interieur en audio”