Hallo Iedereen,
Ik heb me hier net goed ingelezen op het aansluiten van een actieve subwoofer in de achterbak van een R53.
Er is een heel mooie DIY geschreven voor de R56, maar als het gaat om aansluiten van de signaalkabels (afgetapt van speakerkabel) moet dit gebeuren aan de voorkant van de wagen, door af te takken van de X9331 connector.
De R53 heeft deze aansluiting toch niet?
Mijn idee: Plus aansluiten op sigaretten aansluiting? Hebben veel actieve subs een sigaretten plug?
Maar hoeveel Ampere kan ik aftappen van deze relatief dunnen 12v draad? Ik lees overal 10A, maar dat is toch maar voldoende voor 100W max of zo? En hoe zit het met de remote?
De massa lijkt me niet lastig, gewoon even een mooi punt vinden achterin.
En dan het signaal? Kan ik die gewoon aftappen van een speaker in de achterkant van de auto?
Graag jullie ervaringen en advies.
PS. heb nog niet gekozen welke Sub ik ga aanschaffen.
Actieve Subwoofer aansluiten R53
- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Actieve Subwoofer aansluiten R53
Het grootste voordeel van een R53 is dat de accu achterin zit, en je dus zonder problemen een gezekerde draad rechstreeks op de accu kunt aansluiten. Je kunt de massa hier eventueel ook op aansluiten... Voor zover ik weet, wordt de gemiddelde sub niet met een 12V-plug geleverd.martijnvanderh schreef:Mijn idee: Plus aansluiten op sigaretten aansluiting? Hebben veel actieve subs een sigaretten plug?
Gebruik je de originele of een after-market radio? De laatste hebben meestal wel een setje tulpstekkers en een remote. Mocht je de originele radio gebruiken, kun je inderdaad ook een signaal van de achterspeakers aftappen.martijnvanderh schreef:En hoe zit het met de remote? En dan het signaal? Kan ik die gewoon aftappen van een speaker in de achterkant van de auto?
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Hee Berry! Wat dom inderdaad! Accu zit achterin.
Daar moet ik nog even aan wennen hoor, heb altijd auto's gehad waarin ie gewoon voorin lag.. hahahah! Blunder!
Ik heb de Boost Radio.
Ik heb wel ervaring met aansluiten op aftermarket radio's met tulp en remote, maar niet met deze originele radio's.
Daar moet ik nog even aan wennen hoor, heb altijd auto's gehad waarin ie gewoon voorin lag.. hahahah! Blunder!
Ik heb de Boost Radio.
Ik heb wel ervaring met aansluiten op aftermarket radio's met tulp en remote, maar niet met deze originele radio's.
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Hoi! Ik wil de boost radio niet vervangen liever. Sluit zo mooi aan op het dash.
Doen veel mensen de radio vervangen? Zit die met ISO stekkers aangesloten?
Doen veel mensen de radio vervangen? Zit die met ISO stekkers aangesloten?
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Voldoende ruimte voor Tulpstekkers van signaal aan te sluiten achter de radio?
Denk dat ik gewoon een andere radio haal en m'n bestaande versterker/subwoofer aansluit. Hoef ik alleen signaal en remote te leggen.
Klinken originele speaker goed met aftermarket radio?
Denk dat ik gewoon een andere radio haal en m'n bestaande versterker/subwoofer aansluit. Hoef ik alleen signaal en remote te leggen.
Klinken originele speaker goed met aftermarket radio?
- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nog meer van die leuke vragen?
Zolang die tulpstekkers niet in het midden achter de radio zitten, want daar zit in de auto een stuk plastic, moet dat naar mijn idee geen probleem zijn. Bij mijn radio zitten die stekkers niet direct in de radio, maar aan een stukje draad, dus dat probleem heb ik niet. Het enige wat wel even prutsen wordt, is om alle bekabeling en stekkers netjes achter/onder de radio te proppen...martijnvanderh schreef:Voldoende ruimte voor Tulpstekkers van signaal aan te sluiten achter de radio?
Daar durf ik geen antwoord op te geven, want mijn speakers zijn gelijk met de radio vervangen.martijnvanderh schreef:Klinken originele speaker goed met aftermarket radio?

- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Stel ik zo'n leuke vragen dan? Bedankt voor je antwoorden in ieder geval!Berry M schreef:
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Top!
Nog iemand tips waar ik beste signaal en remote kan wegleggen?
Welke radio's sluiten mooi aan bij design, kleuren van Mini?
Nog iemand tips waar ik beste signaal en remote kan wegleggen?
Welke radio's sluiten mooi aan bij design, kleuren van Mini?
- Richard030
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik zelf heb nog een pioneer mvh-8300bt die ik moet overzetten. Daar kun je iig de achtergrond kleuren van aanpassen in weet ik veel hoeveel kleuren, dus dat MINI rood moet er ook wel tussen zitten 

Onze sponsors