Voor wisselen van winter- zomerbanden werd mij geadviseerd toch echt een momentsleutel te gebruiken (170Nm voor Ford S-Max) en nu vraag ik me af of er merken zijn die je echt niet moet kopen en merken die wel goed zijn.
Uiteraard gaat het hier om prijs-kwaliteit want ik heb al gezien dat je van 30 tot 600 EURO kan uitgeven aan dit 'speelgoed'.
Tips zijn van harte welkom.
Momentsleutel, welke wel en welke vooral niet
- Rode_Kogel
- 4 op een rij!
- Contacteer:
- Locatie: Utrecht
- Rickster
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Harmelen
Bericht
ik gebruik al jaren deze; http://www.sonicshop.nl/?action=detail&id=1891
vast niet topkwaliteit maar tot nu toe werkt die prima
volgens mij maakt het niet zoveel uit welke je neemt aangezien je dat ding bijna nooit gebruikt..
ze hebben ook 40-200nm
vast niet topkwaliteit maar tot nu toe werkt die prima

volgens mij maakt het niet zoveel uit welke je neemt aangezien je dat ding bijna nooit gebruikt..
ze hebben ook 40-200nm
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik heb er een bij de brezan vandaan, voor 80 euro geloof ik, bevalt goed 
volgens mij zit het prijsverschil em voornamelijk in het instelbereik van de sleutel
mijn vraag alleen, is 170 NM niet wat veel voor een Ford S-max? mij werd bij mn bandenboer 120 NM geadviseerd voor aluminium velgen....

volgens mij zit het prijsverschil em voornamelijk in het instelbereik van de sleutel

mijn vraag alleen, is 170 NM niet wat veel voor een Ford S-max? mij werd bij mn bandenboer 120 NM geadviseerd voor aluminium velgen....
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
- Locatie: Hillegom
Bericht
Ik heb al 3 jaar een Beta, kost iets van 120€, dit jaar was ie kapot gegaan,
en werd zonder kosten onder garantie gerepareed. Echt TOP service.
en werd zonder kosten onder garantie gerepareed. Echt TOP service.
- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
www.atu.nl 19,95 prima sleutel als je hem niet iedere dag gebruikt.
Is een Mannesmann, zelf 2 jaar geleden 70,- voor betaald.
Is een Mannesmann, zelf 2 jaar geleden 70,- voor betaald.

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Let erop dat de goedkope merken vaak maar tot 140 Nm (Newtonmeter) gaan. Dat is voldoende voor een Mini maar als je ook nog een andere (grotere/zwaardere) auto hebt, is het te weinig.
Als je met de Mini circuit gaat rijden, moet je ook meer Nm dan voor straatgebruik.
Wat zijn ook al weer de dopmaten die men moet hebben voor een Gen1 en voor een Gen2?
Als je met de Mini circuit gaat rijden, moet je ook meer Nm dan voor straatgebruik.
Wat zijn ook al weer de dopmaten die men moet hebben voor een Gen1 en voor een Gen2?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
haha jou VTK praktijk stof is goed blijven hangen uit t eerste semester van de IVA....
Aantje schreef:Vergeet dan niet de momentsleutel te ontspannen bij het opbergen, anders klopt nietS meer van het instelbereik...


- Aantje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ja, als je een momentsleutel niet ontspant blijft die veer te lang gespannen en kan het voorkomen dat 100nm nog slechts 90nm is bijvoorbeeld. Is allemaal niet superschokkend maar een wel zonde als je een momentsleutel hebt die een hoop geld heeft gekost
Zelf heb ik een momentsleutel van 30 euro ofzo, gebruik hem om de wielen op ongeveer 110nm vast te zetten. Meestal draai ik 1 bout weer los om te checken hoe vast het zit en controleer na de eerste rit en een week hoe vast alles nog zit.
@mark, er zijn bij mij wel meer dingen van de IVA blijven hangen

Zelf heb ik een momentsleutel van 30 euro ofzo, gebruik hem om de wielen op ongeveer 110nm vast te zetten. Meestal draai ik 1 bout weer los om te checken hoe vast het zit en controleer na de eerste rit en een week hoe vast alles nog zit.
@mark, er zijn bij mij wel meer dingen van de IVA blijven hangen

Onze sponsors