Verwarming probleem

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
MiniMarc
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Verwarming probleem

16 nov 2011, 21:49

Iemand die me helpen kan ?!
Mijn BMW garage kon vandaag mijn probleem niet vinden en vraagt om mijn Cooper (2003) 2 dagen in huis te houden (a rato van 50€/u !!) om alles uit te zoeken.
Probleem: mijn interieur verwarming doet het niet. De blower en al de rest functioneert prima maar er komt alleen koude lucht uit. Motorisch zou alles in orde zijn (koelvloeistof ok, circulatie ok, thermostaat ok) en er zou zelfs circulatie zijn doorheen de verwarming (als ik hun uitleg goed begrepen heb). Wat kan hier aan de hand zijn ??
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 nov 2011, 22:54

Klinkt als mijn probleem: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=

Heb je handmatige bediening of automatische? Bij handmatig zou het nog een losse kabel kunnen zijn...
MiniMarc
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 nov 2011, 23:03

hallo Martijn, ja lijkt op jouw probleem. Ik heb een handmatige bediening.
MiniMarc
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 nov 2011, 18:22

MartijnGizmo schreef:Klinkt als mijn probleem: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=

Heb je handmatige bediening of automatische? Bij handmatig zou het nog een losse kabel kunnen zijn...
7
Martijn of ...? is er iemand die mij kan helpen aan een technische fiche of een schema van de verwarming of van het dashboard om tot aan de verwarming te geraken ? Ik zou zelf aan de slag willen gaan om eea uit te zoeken...
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 nov 2011, 19:08

Ik heb met mijn voormalige R50 ook zo'n probleem gehad, toen was het schakelaartje wat de warme lucht als het ware de auto inblaast uit zijn gedaante gesprongen, waardoor hij standaard koude lucht bleef blazen. Wellicht dat dit bij jou ook aan de hand is? Het schakelaartje zit aan de bijrijderskant links onder het dashboardkastje, zit bevestigd met een veertje.
MiniMarc
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

22 nov 2011, 19:42

Yannick_ schreef:Ik heb met mijn voormalige R50 ook zo'n probleem gehad, toen was het schakelaartje wat de warme lucht als het ware de auto inblaast uit zijn gedaante gesprongen, waardoor hij standaard koude lucht bleef blazen. Wellicht dat dit bij jou ook aan de hand is? Het schakelaartje zit aan de bijrijderskant links onder het dashboardkastje, zit bevestigd met een veertje.
Hey Yannick, bedankt voor de tip. Ik heb even gecheked en zie een kabel die een soort tuimelaar ( is dit soms jouw schakelaar ?) bedient. Hier zit idd een veertje aan. Maar als ik aan de knop (warm/koud) draai dan zie ik de tuimelaar (zwart kunstof) wel op en neer bewegen. Hoe ziet jouw schakelaartje eruit ? Greetz Marc
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 nov 2011, 22:17

Hoi Marc,

dat schakelaartje bedoel ik inderdaad. Ik probeer er even een foto bij te zoeken, maar kan deze op het forum zo snel niet vinden. Bij mij was hij defect en draaide hij ook, zit het veertje wel verbonden aan de schakelaar? Als hij niet aan de schakelaar vast zit kan je dus ook aan het bedieningspaneel draaien, maar komt er geen warme lucht uit omdat het veertje niet aan de schakelaar zit.

Update: foto gevonden.
Afbeelding
Op de foto zie je dat zwarte afdekplaatje, dat zit ook nog een stukje onder je dashboardkastje. Daar zit die schakelaar.
MiniMarc
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 nov 2011, 14:37

Yannick_ schreef:Hoi Marc,

dat schakelaartje bedoel ik inderdaad. Ik probeer er even een foto bij te zoeken, maar kan deze op het forum zo snel niet vinden. Bij mij was hij defect en draaide hij ook, zit het veertje wel verbonden aan de schakelaar? Als hij niet aan de schakelaar vast zit kan je dus ook aan het bedieningspaneel draaien, maar komt er geen warme lucht uit omdat het veertje niet aan de schakelaar zit.

Update: foto gevonden.
Afbeelding
Op de foto zie je dat zwarte afdekplaatje, dat zit ook nog een stukje onder je dashboardkastje. Daar zit die schakelaar.
Hey Yannick,
Bedankt voor de foto. De schakelaar was in orde. Ik heb intussen ook de interieur radiator gevonden, afgekoppeld en schoongespoeld (onder druk en met water). Er zaten brokken in die eea verstopten ! Dit was het probleem blijkbaar want nu werkt de verwarming weer perfect !
Opgelost dus ! En iederereen bedankt voor de tips. Nu ken ik mijn Mini weer wat beter !
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 nov 2011, 21:11

Fijn dat je het hebt gevonden.
Bespaart je toch wat knaken als ik zo lees wat ze daar per uur voor vroegen :lol:

Terug naar “Interieur en audio”