Aftermarket (carbon) stoelverwarming op bestaande bekabeling

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Jopiejo
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Aftermarket (carbon) stoelverwarming op bestaande bekabeling

11 nov 2011, 13:08

Ik wil graag stoelverwarming monteren in mijn Cooper S (bj 2005). Er zijn achteraf monteerbare electrische (carbon) verwarmingsmatten te koop inclusief bekabeling en 3-standen schakelaar (uit-laag-hoog, max 70Watt per stoel) voor weinig geld (30-100).
De aansluiting van deze verwarmingsmatten zou plaats moeten vinden op volgende wijze: Inbouwen van de bijgeleverde schakelaars, draad vanaf de accu trekken voor voeding van de stoelen. Om te zorgen dat de stoelverwarming uit staat wanneer contact uit staat dmv een relais stroom op de stoelen zetten. De benodigde stroom voor sturing van het relais kan komen van de 12V plug/sigarettenaansteker (verwarming trekt teveel stroom om rechtstreeks van de 12V plug/sigarettenaansteker af te takken), sigarettenaansteker/12V plug is geschakeld via het contact (bij mij). Contact uit dan ook geen stroom op de stoelen, simpele oplossing.
Enige nadeel van deze installatie is dat het er niet "origineel"uit ziet.
VRAAG:
Kan ik orginele schakelaar (artnr 61316918217, kosten ong. 93 euro) gebruiken om mijn aftermarket verwearmingsmatten aan en uit te zetten of is dit niet mogelijk omdat er nog extra aansturing van deze schakelaar via de canbus plaatsvindt?
Alternatief 2:
Originele bekabeling+schakelaar gebruiken (artnr 61110145996, prijs 178 euro).
VRAAG: kan ik deze dan aansluiten op mijn electrische matten (deze hebben volgens mij ook gewoon een drie draads aansluiting)?
Ik hoor graag of iemand dit al eerder op deze wijze ingebouwd heeft.

Terug naar “Interieur en audio”