Heeft iemand nog tips, hoe ik de luchthapper van de Cooper S voorzichtig kan losmaken, ik krijg hem wel van de bovenkant los maar durf geen kracht te zetten op de onderkant en/of daar ergens een schroevedraaier tussen te peuren. Wellicht weet iemand waar de lipjes enz. zitten en of waar ik kracht moet zetten.
Alvast bedankt
Luchthapper Cooper S losmaken
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er zit één plastic (split)schroef in het midden aan de voorkant. Die eruit draaien. De rest zit geklikt. Recht omhoog trekken is het devies, kost best nog wat kracht.
Nog wel een tip, haal bij de dealer even een nieuw bevestigingssetje. Geheid dat bij het demonteren wat pinnetjes afbreken.
Nog wel een tip, haal bij de dealer even een nieuw bevestigingssetje. Geheid dat bij het demonteren wat pinnetjes afbreken.
- Mellow_Ron
- Mod virus alert!
Bericht
Hij zit maar met 1 schroef vast, de rest zijn plastic klemmen. Gewoon recht omhoog trekken en dan komt ie los. Je moet wel even doortrekken maar wel kan er niet mis gaan.
- minikia
- 4 op een rij!
Bericht
haha...
Ik trek gewoon de helft van de verbindingen van de luchthapper kapot en de andere helft had de vorige eigenaar al kapot getrokken
Nu snap ik ook waarom hij niet helemaal lekker zat. Ding zat met kit vast
wat een ellende. Ik zal hem zelf ook wwer vast moeten kitten want ik heb geen zin om een nieuwe luchthapper te kopen en die weer te laten spuiten. Echter als ik hem al mooi krijg dan baal ik alleen al van het idee dat de boel met kit vastzit. Het gekke is dat de achterkant anders is dan bovenstaand plaatje. Ik mis aansluitingen. Ik kan bijvoorbeeld niet de gril met schroeven vastzetten. ik kan ook niet de splijtschroef vadtzetten. Het lijkt wel imitatie??? ik zie nl. ook niet de gebruikelijke mini-nr's.. waarom zou iemand een imitatieluchthapper willen plaatsen???? nondenju.... hier baal ik goed van zeg...
Er staat geen disclaimer bijMellow_Ron schreef:Hij zit maar met 1 schroef vast, de rest zijn plastic klemmen. Gewoon recht omhoog trekken en dan komt ie los. Je moet wel even doortrekken maar wel kan er niet mis gaan.

Ik trek gewoon de helft van de verbindingen van de luchthapper kapot en de andere helft had de vorige eigenaar al kapot getrokken

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik zou toch maar "gewoon" een nieuwe bestellen. Je kan ze volgens mij ook in kleur bestellen. Ik zou iig niet met een vastgekit ding gaan rondrijden.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Eens met Rob is... Hoewel naar verhaal: verlies nemen, nieuwe bestellen en go! 

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- minikia
- 4 op een rij!
Bericht
bedankt voor het medeleven. dit zag er gewoon niet uit vorige eigenaar had het grilletje in de kleur van de auto gespoten maar dat ging al bladderen en zag er niet uit. dus ik dacht hoppa nieuwe gril en klaar... helaas heeft niet zo mogen zijn.... er stawt een luchthapper te koop bij vdg voor 50 wat zou spuiten kosten?!?
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- minikia
- 4 op een rij!
Bericht
Ik heb er maar 1 besteld. Binnenkort maar even laten spuiten. Ze vragen er hier 40,- voor..... Nog even een vraagje als ik hem weer ga monteren. Kan ik dan het beste de grijze dingen al in het frame drukken en daarna de kap met zwarte pinnen en al daarin drukken of kan ik beter het systeempje dus grijs met zwart aan de luchthapper vastmaken en dit geheel er in 1x indrukken?
- Mellow_Ron
- Mod virus alert!
Bericht
Wellicht was je scoop al beschadigd. Ik heb er inmiddels 3 afgehaald zonder beschadigingen.
170 euro is wel wat duur ik heb er zelf een besteld destijds bij outmotoring.com, http://www.outmotoring.com/mini-cooper/ ... scoop.html
100 dollar,deze komt in de grondverf.
170 euro is wel wat duur ik heb er zelf een besteld destijds bij outmotoring.com, http://www.outmotoring.com/mini-cooper/ ... scoop.html
100 dollar,deze komt in de grondverf.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors