Koppeling versleten na 60K?

froobje
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 jun 2010, 20:35

Koppeling versleten na 60K?

30 jan 2011, 22:12

Ben vorige week naar de garage geweest voor nieuwe schijven en kreeg ook de opmerking dat men koppeling bijna "op" is :?

Is dit normaal na amper 60 000 km :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

30 jan 2011, 22:36

vind het belachelijk snel ! merk je het zelf ook ?
of weer zo'n Stealer truck .
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

30 jan 2011, 22:46

of de rijstijl van jou of de eerdere bezitter. (Speedy het is beetje makkelijk om de beschuldiging onmiddelijk maar weer bij de dealer te leggen.)

Het is in elk geval niet normaal bij 60K.

Hoe ga je met de auto om?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

30 jan 2011, 22:54

speedy schreef:vind het belachelijk snel ! merk je het zelf ook ?
of weer zo'n Stealer truck .
Heftige reactie.....

Ik denk dat er geen ander onderdeel in een auto is waar je als bestuurder meer (slijtagegerelateerde) invloed op kan uitoefenen.
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Regio Delft
Berichten: 344
Lid geworden op: 30 dec 2010, 20:13

30 jan 2011, 22:55

Op amerikaanse fora heb ik stukken gelezen van R56 eigenaren die na 30k een nieuwe koppeling en drukgroep nodig hadden.

Misschien een zwak punt van de R56?
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

30 jan 2011, 22:58

Amerikanen en stickshifts zijn niet de ideale combinatie, gok ik zo....

Die hebben alleen maar geleerd om automatic te rijden.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

31 jan 2011, 09:20

ken die grappen van de stealer :evil: zo werd mij een keer verteld dat ik mijn draagarmen moest vervangen omdat die niet door de keuring kwam met die draagarmen , ben toen naar een Smudde Almelo geweest en die vertelde mij dat ze als nieuw waren :shock:
Is niet zo gek toch dat je zo gaat denken :oops: :oops: :oops:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

31 jan 2011, 09:22

bedoelde truc en niet truck :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

31 jan 2011, 09:23

thavipah schreef:Op amerikaanse fora heb ik stukken gelezen van R56 eigenaren die na 30k een nieuwe koppeling en drukgroep nodig hadden.

Misschien een zwak punt van de R56?

Op Amerikaanse fora bestaan ook topics "how to drive with manual gear stick" :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

31 jan 2011, 09:24

thavipah schreef:Op amerikaanse fora heb ik stukken gelezen van R56 eigenaren die na 30k een nieuwe koppeling en drukgroep nodig hadden.

Misschien een zwak punt van de R56?

eerste keer dat ik hier wat van hoor :roll: Klinkt als probleem r53 :?
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

31 jan 2011, 09:26

Ook de R53 koppeling is prima , met uitzondering van 1 schraperig geluidje dat niet te verhelpen is, maar ook niet echt extra slijtage zou geven.

Er zijn vast nog wel 1 of 2 personen op dit forum die ook heel snel de koppeling moesten vervangen, maar er wordt hier onmiddelijk een "algeheel Mini probleem" gesuggereerd en dat is het gewoon niet. Er zijn verschrikkelijk veel auto's van deze serie die deze kilometerstand al ruim gepasseerd zijn zonder koppelingsproblemen.
De suggestie naar de oplossing, laat eerst eens een andere Mini rijder in jouw auto rijden, aangezien koppelingslijtage gelijkmatig gaat en je het zelf niet echt doorhebt. Die ander kan dan mede oordelen of de koppeling er echt aan is. En als die er echt aan is, laat hem vervangen bij een dealer of bij een naamloze garage.
Ik weet dat bijvoorbeeld Spenkelink dit soort zaken tegen net een leuker prijsje kan oplossen.
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 31 jan 2011, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

31 jan 2011, 09:29

door dat klote geluid zijn wel behoorlijk wat koppelingen en drukgroepen vervangen maar wil idd niet zeggen dat je met speling in de drukgroep niet gewoon door kan rijden en dat het absoluut geen kwaad kan maar is bijzonder irritant :evil:
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 280
Lid geworden op: 08 nov 2007, 08:51

31 jan 2011, 10:01

Het is goed om een 2e mening biij een andere dealer te vragen.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

31 jan 2011, 18:25

versleten na 60.000 km? dat valt nog mee.....

Mijn hele koppeling was er al uit geknald na nog geen 18.000 km
:shock: en dat is niet het enige mankement wat ik heb gehad.

Pas geleden mijn gehele distributie moeten laten vervangen, er staat nog geen eens 20.000 km op de teller!
your non average MINI driver
MiniCat
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Den Haag
Berichten: 250
Lid geworden op: 10 okt 2008, 13:42

01 feb 2011, 14:15

Als je koppeling versleten is kan het idd aan je rijstijl liggen, of die van een eventuele eerdere berijder.

Maar er zijn wel degelijk problemen bekend met de koppeling van de R56S en D, ligt waarschijnlijk aan het dual mass vliegwiel, google maar eens.

@M-Indo, ik heb exact hetzelfde gehad, koppeling ontploft bij 24.000 nog wat km. Week daarna waterpomp en van alles vervangen, extreem veel rammels, loslatende daklijsten, roest en meer gekkigheid. Ik ben aan het kijken of ik de auto helemaal nagekeken kan krijgen door een onafhankelijke partij.
Is bij jou ook het vliegwiel vervangen of niet?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”