Hallo,
Ik wil graag mijn Boost radio/ casette vervangen door een radio met mp3/cd/usb ect.
Hoe kan ik mijn radio het beste uitbouwen? Moet ik alle kappen van het dashboard en kleine zijconsoltjes losmaken en weghalen? En zo ja, welke? Of kan dit makkelijker/sneller?
Groetjes Stephanie
Radio uitbouwen
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
alleen de downtubes loshalen en een beetje opzij duwen is genoeg, kijk even op mijn www, zie je wat piccies.
daarna torxschroefjes loshalen om de radio eruit te kunnen halen.
bedenk dat als je een andere radio erin zet, je een ombouwframepje nodig hebt, adapter voor de antennekabel en adapter voor de stekkerblokken.
laatste 2 heb ik nog liggen voor zowel Sony als pioneer radio
Re: Radio uitbouwen
Stephanie,-Steefke- schreef:Hallo,
Ik wil graag mijn Boost radio/ casette vervangen door een radio met mp3/cd/usb ect.
Hoe kan ik mijn radio het beste uitbouwen? Moet ik alle kappen van het dashboard en kleine zijconsoltjes losmaken en weghalen? En zo ja, welke? Of kan dit makkelijker/sneller?
Groetjes Stephanie
alleen de downtubes loshalen en een beetje opzij duwen is genoeg, kijk even op mijn www, zie je wat piccies.
daarna torxschroefjes loshalen om de radio eruit te kunnen halen.
bedenk dat als je een andere radio erin zet, je een ombouwframepje nodig hebt, adapter voor de antennekabel en adapter voor de stekkerblokken.
laatste 2 heb ik nog liggen voor zowel Sony als pioneer radio
- Raytje
- Leerling Mini lid
Bericht
Che,
ik wil ook graag mijn radio uitbouwen.
Bedankt trouwens voor de foto´s
http://www.fitaudio.com/?View=entry&EntryID=20
Hier staat ook een mooi voorbeeld hoe ik de radio eruit kan halen.
Maar waar haal ik zo´n frame voor mijn volgende radio? Die zit normaal toch bij de radio bij? Of moet ik voor dat radioframe te plaatsen eerst een passend mini cooper frame plaatsen.
En dan nog een vraagje, mijn radio van nu kraakt regelmatig.
Zou dat de aarde van de antenne zijn die niet goed verbonden is?
Ben opzich wel handig, maar niet erg technisch..
Groeten
Raymond
ik wil ook graag mijn radio uitbouwen.
Bedankt trouwens voor de foto´s
http://www.fitaudio.com/?View=entry&EntryID=20
Hier staat ook een mooi voorbeeld hoe ik de radio eruit kan halen.
Maar waar haal ik zo´n frame voor mijn volgende radio? Die zit normaal toch bij de radio bij? Of moet ik voor dat radioframe te plaatsen eerst een passend mini cooper frame plaatsen.
En dan nog een vraagje, mijn radio van nu kraakt regelmatig.
Zou dat de aarde van de antenne zijn die niet goed verbonden is?
Ben opzich wel handig, maar niet erg technisch..
Groeten
Raymond
- gilles
- Mod virus alert!
- ThaGaruda
- Enthousiast
Bericht
http://www.mbcaraudio.nl/a-7054426/1-di ... w-mini-002
Daar kan je ook het framepje los bestellen.. Had net ook een NL webshop gevonden voor 12 euro, maar die leek me niet erg actief meer...
Daar kan je ook het framepje los bestellen.. Had net ook een NL webshop gevonden voor 12 euro, maar die leek me niet erg actief meer...
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens mij is het niet mogelijk om die downtubes opzij te schuiven door enkel die twee schroeven los te draaien. De downtubes zitten ver in het dashboard en klem tussen het dashboardkastje. Ze kunnen bij mij geen enkele kant op wijken en kunnen alleen naar buiten als ze eerst wat naar beneden zakken. Wellicht zit er verschil in modellen met en zonder dashboardkastje?
Ben nu bezig om het middenconsole los te krijgen, maar blijf steken op het paneeltje voor de verstelling van de buitenspiegels.
Ben nu bezig om het middenconsole los te krijgen, maar blijf steken op het paneeltje voor de verstelling van de buitenspiegels.

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De middencsole hoeft er niet uit.
De middelste dashboard afdekking kun zo een stukje van het dashboard aftrekken als je onderaan via de achterkant aan het dunne randje rukt. Alleen aan het dunne randje rukken want wat daarachter zit is wel geschroeft.
Dan kun je de donwtubes aan de bovenkant gewoon naar je toe halen.
De middelste dashboard afdekking kun zo een stukje van het dashboard aftrekken als je onderaan via de achterkant aan het dunne randje rukt. Alleen aan het dunne randje rukken want wat daarachter zit is wel geschroeft.
Dan kun je de donwtubes aan de bovenkant gewoon naar je toe halen.
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Even dit topic uit het stof trekken? Heb een Boost radio met multifunctioneel stuurwiel. Blijft na ombouw de functiebediening voor volume en track wisselen nog werken?
Onze sponsors