Airbag lampje

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
temmie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

28 sep 2010, 21:19

Hey ik heb nu ook die rode lantaarn branden :)

Doet me denken (zonder weemoed) aan m'n Stilo Abarth.... ja Fiat.. en gelukkig lease.. die hebben ze veel gescheld, gevloek ende getier bij de dealert toen ook doorgesoldeerd. Echter bij deze auto ging er een 500W bouwlamp aan tussen de klokken.. Leuk vooral 's nachts.

Ik zal de stekkers er eens onder gaan vervangen.

Mini is echt niet de enige...
BMW F11 535D
Mini F54... TBC
BMW E88 120i
Mini Cooper S MY2005
Volvo XC70 D5 Summum MY2007
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 nov 2010, 12:20

In de Cabrio is nu ook het airbag lampje spontaan gaan branden.
Even uitzoeken met het apparaatje van Smeets welke airbag het is en dan resetten. De kosten van het apparaatje heb ik er nu dus al 2 keer uit :)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2010, 17:32

das wel chill... hoop dat het bij jou niet zo'n verhaal als bij mij is, mijne krijgt dinsdag bij de dealer een nieuw onderdeel n.a.v. brandend airbaglampje... zodra ik geweest ben kan en zal ik het nader toelichten want snap nog steeds niet helemaal wat nou het defect is :lol: lampje kon iig niet gereset worden voordat dat onderdeel weer werkend was...melding blijft anders terugkomen.
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 nov 2010, 13:07

Mijn lampje brandt nog steeds, heb het bij mn oom met eigen uitlees apparatuur geprobeerd en ook bij de dealer lukte het niet.. :s

Het systeem wordt niet herkend. Heel vreemd.. Dealer zei dat dat wel een duur kostenplaatje zou gaan kunnen worden, aangezien ze moeten nalopen of er wellicht een kabelbreuk in kan zitten, en die zouden ze dan moeten gaan opzoeken. :roll:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2010, 16:58

mijn mini is afgelopen week bij de dealer geweest vanwege het airbaglampje. Bleek uiteindelijk een breuk in de pluskabel van de accu te zitten welke storing gaf. Uiteindelijk hele accu pluskabel moeten vervangen en nu is de storing weg. Kosten zo'n 500,- waarvan die kabel slechts 170,- kost ex btw.. :s

Zou het overigens wel snel laten fixen, als het je pluskabel is kan er bij een ongeluk geen of een verkeerd signaal komen waardoor je airbags niet ploffen of je deuren op slot schieten/blijven...
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 nov 2010, 18:01

Ik heb hem in de cabrio uitgezet en is sindsdien uitgebleven.
Kosten: 0 Euro.
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 nov 2010, 02:01

Shag schreef:mijn mini is afgelopen week bij de dealer geweest vanwege het airbaglampje. Bleek uiteindelijk een breuk in de pluskabel van de accu te zitten welke storing gaf. Uiteindelijk hele accu pluskabel moeten vervangen en nu is de storing weg. Kosten zo'n 500,- waarvan die kabel slechts 170,- kost ex btw.. :s

Zou het overigens wel snel laten fixen, als het je pluskabel is kan er bij een ongeluk geen of een verkeerd signaal komen waardoor je airbags niet ploffen of je deuren op slot schieten/blijven...
Duur grapje dus. Ik vind het wel vreemd, hij ging bij mij ineens uit het niets aan. Het was niet zo dat ik ergens aan had zitten rommelen of zoals ik meer lees op het forum dat er iets onder de stoel lag of iets dergelijks. Blijf het vreemd vinden dat hij het hele airbagsysteem niet herkent.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2010, 15:06

Bij mij ging die ook uit het niets aan toen ik met stefan aan het touren was. had 2 dagen daarvoor wel de auto schoongezogen dus had gehoopt dat het een stekkertje was... kan dus spontaan gaan branden, helaas :(
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2010, 15:18

Jammer dat er geen reactie van de topicstarter meer is gekomen. Had wel graag geweten of 't probleem is opgelost.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2010, 15:37

Berry M schreef:Jammer dat er geen reactie van de topicstarter meer is gekomen. Had wel graag geweten of 't probleem is opgelost.
inderdaad beetje jammer :s
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 nov 2010, 23:40

Ik hoop dat het alleen een stekkertje is, maar dat zal wel niet, want anders had hij het systeem wel herkend. Dus nu maar even dubben om te kijken wat ik ga doen. Kan best een duur grapje zijn, dus maar even een maandje of 3 sparen, en dan verder bedenken wat eraan te doen :s
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2010, 23:53

vrees het ergste voor je.. klinkt identiek aan hoe het bij mij ging. In het begin ook onduidelijk wat er nou precies aan de hand was... doordat het in de pluskabel zat kon die melding ook niet gereset worden.. en ik heb ook een tijdje gewacht alvorens het te laten maken.. komt altijd ongelegen die kosten :(
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 nov 2010, 00:20

Altijd maar van het ergste uitgaan, dan kan het altijd meevallen he.. :wink:
Het ging inderdaad spontaan, en dat verhaal van jou zou wel een beetje overeen komen, wellicht dat de melding daardoor niet te resetten was, bij de dealer kon namelijk geen diagnose worden gesteld. Dealer zei al dat het flink in de kosten kon gaan lopen, dus maar even sparen dan :shock:
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 dec 2010, 22:45

Vandaag wederom een bezoekje gebracht bij de dealer. Nu ook zeer waarschijnlijk de oorzaak gevonden waarom de airbagstoring niet kan worden uitgelezen. Wilde wat car memory functies instellen, maar ze konden geen toegang krijgen tot de boordcomputer. Vandaar dat de airbag dus ook niet uitgelezen kon worden. Er klopte ook iets niet met de sleutel, de computer van BMW gaf aan dat mijn sleutel +/- 5000 km minder mee had moeten gaan dan dat er nu op de teller stond.

Als ik dus ook de oorzaak wil vinden waarom er geen verbinding kan worden gemaakt met de boordcomputer, moeten ze dat gaan uitzoeken, en daar kon volgens de dealer een groot prijskaartje aanhangen.. :s
Quinten
Be Mini
Be Mini

airbag lampje

06 jan 2011, 21:27

mijn airbag lampje brand, ik moet binnenkort keuring dus moet het nu echt verhelpen..
wat kan het allemaal zijn dan loop ik het even na!
alvast bedankt!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”