Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 apr 2008, 08:46

Cooperdriver, je hebt helemaal gelijk. Zal dit in de brief opnemen.
Je kan het eens proberen bij Autovisie. Wie weet. Heb het zelf bij de kassa site geprobeerd... weinig reactie. En had bij Autoblog ook gevraagd of ze hier een item aan konden spenderen. (wishful thinking...natuurlijk niet commercieel genoeg)
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 apr 2008, 19:41

Heb je mijn formulier wel gekregen?
Ik heb de brief nml. niet gezien...

Grtz
Karin
MINI..what else?! :))
Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

28 apr 2008, 09:55

@Karin,
das gek... je staat wel in de mailinglijst. Heb hem weer verstuurd! Check je mail maar even.

Tom

Afbeelding
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 apr 2008, 13:44

Speelt dit probleem nou alleen bij oude R56's? Of heb je dit probleem ook als je nu een R56 zou bestellen?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 apr 2008, 13:51

De importeur en de fabrikant onderkennen het probleem (nog) niet, dus kun je er gerust vanuit gaan dat ze ook nog niks hebben gewijzigd aan het motorblok of motormanagement.

Als ze dat wel hadden, dan hadden ze hun dealers al daarover geïnformeerd en waren de klagende klanten al lang naar tevredenheid geholpen.

Het zal dus ook spelen bij je nog te bestellen S.

:|
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

28 apr 2008, 20:21

@Xanlle
mijn Sje is van 30 november 2007... en heeft het probleem.

na vanmiddag een paar uurtjes "buiten" ,dus niet in mijn garage, stil te hebben gestaan. Starten en het klonk weer geweldig. Om gek van te worden. Heb nu ook het idee dat de motor gewoon meer herrie aan het maken is. Olie gecontroleerd... in zover dat mogelijk is met die "rare" oliepijlstok. En volgens mij nog steeds goed tussen de strepen.

Brief gaat morgen de deur uit. Iedereen bedankt voor hun bijdragen en nu ben ik wel heeeeeel benieuwd wat Mini gaat antwoorden. Laat uiteraard de nieuwe meldingen gewoon binnenkomen via de startpagina.

(ben toch al stiekem folders van andere "merken" aan het bekijken)

Afbeelding
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 apr 2008, 01:26

kstja0 schreef:(ben toch al stiekem folders van andere "merken" aan het bekijken)
Join the club :?
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 08:33

Je zou bijna denken om er een bericht uit te doen waarin je meldt mensen koop geen R56 hahah of je moet van trekkers houden.... tering wat een zuur gedoe is dit.... Ik klap echt in me handjes dat ik toen toch voor de R50 heb gekozen pfffff

MR
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 apr 2008, 09:02

@MR
ja ik verlang zo weer naar mijn Coopertje die volledig probleemloos was. Soms doe je domme dingen :O

gelukkig hebben we de foto's nog.
Afbeelding

Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 apr 2008, 09:31

Brief is op de post gegaan. Nu maar afwachten wat de reactie is van Mini NL.

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 09:44

Even wat inside informatie gehad.. het probleem was idd onbekend bij MINI NL maar wel bij MINI Duitsland en bij de fabriek, ze zijn ermee bezig maar zolang ze geen echte oplossing/oorzaak hebben kan MINI NL nog niks..
Komt goed, hopen we dan maar.. :?
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 13:17

Hans schreef:Even wat inside informatie gehad.. het probleem was idd onbekend bij MINI NL maar wel bij MINI Duitsland en bij de fabriek, ze zijn ermee bezig maar zolang ze geen echte oplossing/oorzaak hebben kan MINI NL nog niks..
Nou dat dacht ik even niet Hans, MINI NL weet er wel degelijk vanaf.
Ik kreeg op 11-04-08 antwoord van mijn dealer (Breeman) dat zij (Breeman dus) bij navraag bij MINI NL intussen weten wat de oorzaak is, en dat er al eerdere meldingen van de klacht waren geweest. ( bij MINI NL dus).
Nou sloeg de verklaring nergens op, maar op 11-04-08 wist MINI NL er dus wel degelijk vanaf.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 13:19

Cooperdriver schreef:
Hans schreef:Even wat inside informatie gehad.. het probleem was idd onbekend bij MINI NL maar wel bij MINI Duitsland en bij de fabriek, ze zijn ermee bezig maar zolang ze geen echte oplossing/oorzaak hebben kan MINI NL nog niks..
Nou dat dacht ik even niet Hans, MINI NL weet er wel degelijk vanaf.
Ik kreeg op 11-04-08 antwoord van mijn dealer (Breeman) dat zij (Breeman dus) bij navraag bij MINI NL intussen weten wat de oorzaak is, en dat er al eerdere meldingen van de klacht waren geweest. ( bij MINI NL dus).
Nou sloeg de verklaring nergens op, maar op 11-04-08 wist MINI NL er dus wel degelijk vanaf.

Interessant!

Nu (b)lijken dus zowel de fabrikant als ook de importeur van het probleem af te weten.

Benieuwd wanneer deze kennis met hun klanten gedeeld gaat worden.
Of in ieder geval dat hun klanten worden geholpen!

:|
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 apr 2008, 14:13

Echt super vervelend. Mijn S-je is nou bijna 5 jaar en ik wilde hem eigenlijk inruilen voor een nieuwe (ook al vind ik die minder mooi eigenlijk), maar daar wacht ik dus maar mee. Ben stiekem ook aan't kijken naar andere merken. Suc6 iedereen met de problemen. Hopelijk vinden ze een oplossing bij MINI.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 15:02

@Xanlle, gelukkig hebben niet alle Sjes er last van.. er zijn er nu 14 hier binnen de club, ik zal zeggen gewoon doen, ikzelf heb het pas 1x gehoord en niet zo erg als van sommige hier en ben 13000km verder, het motortje rijd verder wel heerlijk en is beter (jaja) dan de R53 motor alleen is die veel heftiger kwa sensaties.. dus het is maar net wat je zoekt.. anders weet ik nog een R53 GP te koop in Den Haag :wink:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”