Tja ik weet ook niet why 47 euro. Maar daar maak ik mij niet zo druk omGreyCooperS schreef:Nieuwe platen a 47 euro??Getzz schreef:Ik kreeg een fijne rekening van 812 euro. Maar daar gaan nog 2 parkeersensoren a 240 euro af... het opleggen van de banden 85 euro en nieuwe kentekenplaten a 47 euro vanaf. Dan valt het nog wel mee voor een grote beurt en APK
Ik heb er laatst bij de dealer 2 gekocht met opgelegde letters en cijfers voor iets meer dan 2 tientjes....
Tweede onderhoudsbeurt @ MINI/BMW dealer
- Getzz
- Volledig MINI minded!

Bericht
. De rest is wel jammer geld maargoed...
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- crossbytje
- Bijna verslaafd

- Locatie: Kortrijk
Bericht
Iemand een idee wat het verversen van de remvloeistof kost?
Dat is het enige wat er momenteel moet gebeuren op de mini.
Dat is het enige wat er momenteel moet gebeuren op de mini.
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
en je rijstijl, aantal start's etc. Niet alleen van je km's per jaar...Bukkie schreef:Nee is afhankelijk van het aantal km's per jaarMaaij schreef:Is volgens mij afhankelijk van o.a rijgedrag
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- crossbytje
- Bijna verslaafd

- Locatie: Kortrijk
Bericht
Remvloeistof ondertussen vervangen. Rond de 40 euro excl btw, incl werk bij de stealer.
nu ben ik benieuwd wat nieuwe remblokjes voor en achter moeten kosten bij de doorsnee dealer?
nu ben ik benieuwd wat nieuwe remblokjes voor en achter moeten kosten bij de doorsnee dealer?
- Beek Auto Racing
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Den Haag
Bericht
MINI accessoires, tuning en onderhoud

www.minispeed.nl
www.tarox-remmen.nl
www.porscheperformance.nl

www.minispeed.nl
www.tarox-remmen.nl
www.porscheperformance.nl
- crossbytje
- Bijna verslaafd

- Locatie: Kortrijk
Bericht
Maken deze ook minder zwart stof dan de standaard blokjes?
Kan ik die zelf monteren? (desnoods ken ik wel een bevriend garagist die ze kan plaatsen)
Is er een DIY? Ik ben vooral benieuwd naar de remsensoren, hoe zit dat precies ineen?
(Misschien best ergens een ander topic gebruiken? Want dit valt niet meer onder dealer-onderhoud.)
Misschien, is dit gewoon plug and play? Wat met meldingen, sensoren, service intervallen enzo?
Maken deze ook minder zwart stof dan de standaard blokjes?
Kan ik die zelf monteren? (desnoods ken ik wel een bevriend garagist die ze kan plaatsen)
Is er een DIY? Ik ben vooral benieuwd naar de remsensoren, hoe zit dat precies ineen?
(Misschien best ergens een ander topic gebruiken? Want dit valt niet meer onder dealer-onderhoud.)
- Beek Auto Racing
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Den Haag
Bericht
Ik zet eea in de PM
MINI accessoires, tuning en onderhoud

www.minispeed.nl
www.tarox-remmen.nl
www.porscheperformance.nl

www.minispeed.nl
www.tarox-remmen.nl
www.porscheperformance.nl
- crossbytje
- Bijna verslaafd

- Locatie: Kortrijk
Bericht
Remmen ondertussen rondom vervangen, boordcomputer heeft geen flauw idee hoe ver ze versleten zijn. Als het een tip kan zijn, wacht tot ze effectief in het rood gaan (tot de sensor je zegt dat ze effectief versleten zijn). Je kan heel lang rijden met een melding dat je slechts 1400km meer te gaan hebt, meer dan 10000km bleef die erop staan, tot de sensor uiteindelijk aangeeft dat ze aan vervanging toe zijn. (En dan nog waren de blokjes nog niet op, maar dat terzijde).
Iets anders. Mijn mini geeft aan dat ik op 'inspectie' moet, en dat bij exact 60000km (niet erg condition based, gewoon exact erop). Toevallig moet ik daarbij ook voor een verversing van de motorolie, ook na exact 20000km sedert de vorige beurt.
Iemand enig idee wat die inspectie precies inhoudt, en wat het mij gaat kosten?
(Olie verversen kwam in het verleden op +-150 euro)
Iets anders. Mijn mini geeft aan dat ik op 'inspectie' moet, en dat bij exact 60000km (niet erg condition based, gewoon exact erop). Toevallig moet ik daarbij ook voor een verversing van de motorolie, ook na exact 20000km sedert de vorige beurt.
Iemand enig idee wat die inspectie precies inhoudt, en wat het mij gaat kosten?
(Olie verversen kwam in het verleden op +-150 euro)
- crossbytje
- Bijna verslaafd

- Locatie: Kortrijk
Bericht
Het grote onderhoud op 60000km kwam bij mijn dealer op € 299,40 incl BTW.
Daarbij werden geen remmen of schijven vervangen. Wel de volledige inspectie, motorolie onderhoud, en een reeks filters.
(Eventueel kan ik de details wel opzoeken, maar heb de factuur momenteel niet bij, roep maar als je wil dat ik ze opzoek)
Opnieuw werd mij meer dan 6 euro aangerekend voor ruitensproeiervloeistof, terwijl ik deze zelf tot boven aangevuld had voordat ik de mini binnenbracht. Blijkbaar hebben alle dealers daar last van...
Daarbij werden geen remmen of schijven vervangen. Wel de volledige inspectie, motorolie onderhoud, en een reeks filters.
(Eventueel kan ik de details wel opzoeken, maar heb de factuur momenteel niet bij, roep maar als je wil dat ik ze opzoek)
Opnieuw werd mij meer dan 6 euro aangerekend voor ruitensproeiervloeistof, terwijl ik deze zelf tot boven aangevuld had voordat ik de mini binnenbracht. Blijkbaar hebben alle dealers daar last van...
- Shag
- Volledig MINI minded!

Bericht
Dat van die ruitenwisservloeistof is irritant, maar ik moet zeggen dat bij "mijn" dealer dit niet bijgevuld/gefactureerd werd en ik dat ook vantevoren zelf al gedaan had. Vond ik opvallend eerlijk want zoals je al zegt rekenen dealers/garages toch vaak een paar euro voor dergelijke zaken zonder dat er daadwerkelijk wordt bijgevuld. zou niet moeten.
Denk dat dit dan een kleine beurt is geweest aangezien ik 450 kon aftikken voor een stanaard grote beurt (wat uiteindelijk zo'n 800 werd waarbij het grootste "euvel" een uitlaatbeugeltje was)crossbytje schreef:Het grote onderhoud op 60000km kwam bij mijn dealer op € 299,40 incl BTW.
Daarbij werden geen remmen of schijven vervangen. Wel de volledige inspectie, motorolie onderhoud, en een reeks filters.
(Eventueel kan ik de details wel opzoeken, maar heb de factuur momenteel niet bij, roep maar als je wil dat ik ze opzoek)
Opnieuw werd mij meer dan 6 euro aangerekend voor ruitensproeiervloeistof, terwijl ik deze zelf tot boven aangevuld had voordat ik de mini binnenbracht. Blijkbaar hebben alle dealers daar last van...
Dat van die ruitenwisservloeistof is irritant, maar ik moet zeggen dat bij "mijn" dealer dit niet bijgevuld/gefactureerd werd en ik dat ook vantevoren zelf al gedaan had. Vond ik opvallend eerlijk want zoals je al zegt rekenen dealers/garages toch vaak een paar euro voor dergelijke zaken zonder dat er daadwerkelijk wordt bijgevuld. zou niet moeten.
- crossbytje
- Bijna verslaafd

- Locatie: Kortrijk
Bericht
Groot en klein heeft eigenlijk weinig betekenis, aangezien alles apart in de boordcomputer aangegeven wordt.
Remmen zijn een paar maand geleden vervangen geweest, maar dat heb ik 'zelf' gedaan. Daarnaast wil mijn mini elke 2 jaar verse remvloeistof (dat is tussen het andere onderhoud door) (kwam bij de dealer op 40 euro incl. btw en werk), elke 20000km verse motorolie (en oliefilter) (komt op ong. 150 euro incl. btw en werk) en elke 60000km een grote beurt (autocontrole genaamd in de boordcomputer). Dat omvatte: verse motorolie, nieuwe oliefilter, 'service aanzuiggeluiddemper', luchtfilter en brandstoffilter. (en dat voor de genoemde 299 euro)
Boordcomputer geeft nu aan dat ik binnen 20000km verse olie moet, en binnen 60000km een nieuwe 'autocontrole'. (en op zijn 4e verjaardag verse remvloeistof) Verder niks. (de teller voor de remmen blijft voorlopig ook op 60000km staan, maar die geeft toch geen exacte info weer)
Ik denk dus dat dit wel het grote onderhoud was, de receptionist refereerde er trouwens ook zo naar.
Remmen zijn een paar maand geleden vervangen geweest, maar dat heb ik 'zelf' gedaan. Daarnaast wil mijn mini elke 2 jaar verse remvloeistof (dat is tussen het andere onderhoud door) (kwam bij de dealer op 40 euro incl. btw en werk), elke 20000km verse motorolie (en oliefilter) (komt op ong. 150 euro incl. btw en werk) en elke 60000km een grote beurt (autocontrole genaamd in de boordcomputer). Dat omvatte: verse motorolie, nieuwe oliefilter, 'service aanzuiggeluiddemper', luchtfilter en brandstoffilter. (en dat voor de genoemde 299 euro)
Boordcomputer geeft nu aan dat ik binnen 20000km verse olie moet, en binnen 60000km een nieuwe 'autocontrole'. (en op zijn 4e verjaardag verse remvloeistof) Verder niks. (de teller voor de remmen blijft voorlopig ook op 60000km staan, maar die geeft toch geen exacte info weer)
Ik denk dus dat dit wel het grote onderhoud was, de receptionist refereerde er trouwens ook zo naar.
- crossbytje
- Bijna verslaafd

- Locatie: Kortrijk
Bericht
Inderdaad, ik ben al blij dat het al bij al nog meevalt qua onderhoudskosten, het is mijn eerste nieuwe auto, om garantieredenen ga ik er niet mee naar de bevriende garagist op de hoek (die trouwens wel perfect werk levert).
Onze sponsors


















