speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

12 mei 2011, 10:21

mushrop schreef:Tuning is altijd eigen risico lijkt me, maar het is wel erg zuur dit..
:shock :faint ... serieus :shock: wat zuur ... :cry: :cry: :cry:

Het zal vast ergens in de algemene voorwaarden staan. Het klopt alleen in mijn beleving niet. Beek heeft toch een inschattingsfout gemaakt en hierdoor is de boel in de soep gelopen ... geven ze zelf toe.

Fijn dat ze wijzer worden door try and error maar wat heeft Daiel eraan als zijn Mini, lees proefkonijn, schade oploopt en hij "de productontwikkelingskosten" van Beek mag gaan betalen.

Omgekeerde wereld :s

Ooooh ik had ze ... Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

12 mei 2011, 10:31

Door schreef:Beek heeft toch een inschattingsfout gemaakt en hierdoor is de boel in de soep gelopen ... geven ze zelf toe.
Altijd lastig natuurlijk, er zijn te veel variabelen om zo maar te zeggen "het komt initieel en alleen door de tuning". Klaas heeft nu wel aangegeven dat met standaard software dit nu waarschijnlijk niet gebeurd zou zijn. Maar komt dit nu dan door de tuningsoftware of was bijvoorbeeld de motor al een beetje minder en heeft de software nu alleen het laatste zetje gegeven? Want er zijn ook nog steeds clubleden hier die geen problemen hebben met hun gechipte R56/55/57 S.

Zoals ik de verhalen van Daiel lees, heeft de software eigenlijk vanaf het begin al voor problemen gezorgd toch?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

12 mei 2011, 10:35

het is idd een ischattingsfout maar het blijft altijd eigenrisico :(
maar heb ze wel verteld als ik dit had geweten die software er nooit op wou hebben :(
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

12 mei 2011, 10:37

frankie er zijn heel veel mensen die hetzelfde gedoe met de software hebben hoor ...
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

12 mei 2011, 10:38

niet iedereen meld het op de club ;)
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

12 mei 2011, 10:39

Ok, dat wist ik niet.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

12 mei 2011, 10:43

Tja... lekker dan. Top service toch bij beek, je zal wel blij zijn nu dat je weet waar het aan ligt :roll:. Snap toch niet goed waarom je toch die software erop laat zitten...

Deze week wou je nog de boel standaard zetten en verkopen, nu ga je voor een upgrade terwijl je de consequenties kent...

@ frankie, binnen de twee jaar hebben ze allemaal wat... Wil je net wat meer, kijk dan liever voor IC, uitlaat, luchtfilter of ga voor een works kit. Kost mss wat, maar dan kan je tenminste bij de dealer terecht als er iets verkeerd loopt.
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7217
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

12 mei 2011, 10:46

Even voor de goede orde. Dit voorval kan ook gebeuren met een normaal R56 Niet getunde coopers. Echter is wel het geval dat met tuning het eerder zal optreden omdat de olie heter zal worden. Minder goed koelt en er eerder een laklaag ontstaat. waar door op den duur de sproeier en en de benzine de zuiger niet koel kunnen krijgen/houden.

Er zijn bij bijvoorbeeld mini den haag gevallen bekend met hetzelfde op NIET getunde S'jes. Er is gewoon een koelings probleem bij het N14 blok van mini.

Zoals hier al besproken is de Zuiger van de JCW dikker en steviger dan een normale zuiger van de S. Nou hebben ze wel in de Challenge bakken deze problemen ook gehad. daarom is er ooit een revisie geweest op de zuiger van de JCW. Waarschijnlijk dus nog dikker en steviger gemaakt.

Helaas hebben ze deze revisie nooit toegepast, of zoiets dergelijk, op de normale S zuiger.

Daarnaast ligt het ook aan andere factoren het tanken/rijstijl/olie enz..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

12 mei 2011, 10:48

Er zijn er zoveel die gewoon zo goedkoop mogelijk veel vermogen bijwillen en niet nadenken over de gevolgen.

Als je bij Beek komt en je zegt "Ik wil software voor mijn MINI" gaat die niet zeggen "Ja, maar je motor gaat in de soep draaien als je geen oliekoeler neemt en geen IC neemt en dan moet je nog opletten dat je zeker RON98 tankt en ..."
Het is en blijft een commerce en 99% haakt af.

Maar ik ben er van overtuigd dat als je bij Beek komt en je zegt: "Ik wil meer vermogen voor mijn MINI, maar ik wil nog zoveel mogelijk betrouwbaarheid behouden"
Dat Beek je een custom software geeft en alle mogelijke opties.

Ik heb nog geen enkele slechte ervaring met Beek, ze leveren top service maar ze blijven een zaak en geen liefdadigheidsinstelling.

Daiel: Kwens je veel succes met de afwikkeling en ben er zeker van dat je nog veel plezier gaat beleven aan je MINI!
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

12 mei 2011, 10:55

Begrijp me niet verkeerd ...
Ik vind de mensen bij Beek super aardig, bekwaam en kom er graag al moet ik daarvoor 385 km rijden.
Alleen dat softwarematige tuning gebeuren is idd een commercieel iets waar gespeeld wordt in het grijze gebied van de extra pK's die de klant wil maar niet de hoofdprijs wilt betalen voor veiligheid. En ja dan wordt de verantwoordelijkheid bij de klant gelegd. Een kwestie van waar vraag is is aanbod ... Het is keuze die een ieder voor zich moet maken.

Hopelijk ze wel goede Alg. Voorwaarden :mrgreen: ... kleine beroepsdeformatie :mrgreen:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

12 mei 2011, 10:57

Kan goed zijn, en ik wil dat ook aannemen, maar toch blijf ik erbij dat beek steken laat vallen. Ze kennen die mini's nu al goed genoeg, als je weet dat er problemen zijn met de koeling, vermeld dit dan ook. Hoe kan je als serieus bedrijf nu zoiets gewoon laten gebeuren. Natuurlijk zullen er mensen afhaken, en terecht... Niet iedereen weet hoe een motor in mekaar zit, maar je gaat naar een specialist omdat je vertrouwen hebt in zijn mening. Dan verwacht je ook dat die dat uit eigen beweging uiteen zet

Het is een feit dat turbo's gewoon sneller de geest geven als die hun maximum vermogen moeten leveren, bij audi is de veiligheidsmarge bv groter en zijn er ook gewoon minder problemen dan bij bmw. Zoiets weet je...

Nokkenassen die in de soep draaien is dan weer wat anders... Een tuner met zo'n naam moet imo zijn klanten waarschuwen. Als ie dat allemaal weet en hij doet er niets aan, dan vind ik dat echt wel een fout van beek. Als een oliekoeler en/of een IC een oplossing kan bieden, dan moeten ze maar zo'n pakket aanbieden of dit duidelijk vermelden.

Hier een ander voorbeeld, die ook vermeden kon worden.
Laatst gewijzigd door Fred op 12 mei 2011, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

12 mei 2011, 10:57

Fred schreef:Tja... lekker dan. Top service toch bij beek, je zal wel blij zijn nu dat je weet waar het aan ligt :roll:. Snap toch niet goed waarom je toch die software erop laat zitten...

Deze week wou je nog de boel standaard zetten en verkopen, nu ga je voor een upgrade terwijl je de consequenties kent...

@ frankie, binnen de twee jaar hebben ze allemaal wat... Wil je net wat meer, kijk dan liever voor IC, uitlaat, luchtfilter of ga voor een works kit. Kost mss wat, maar dan kan je tenminste bij de dealer terecht als er iets verkeerd loopt.
Fred de software word aangepast en is dan voor 200 % veilig en met olie koeler/jcw zuigers , geen risico meer dan dus geen consequenties .
Dat ik hem wilde verkopen kwam in mij op omdat ik er zo ziek van was maar eigenlijk ben ik nog steeds verliefd en weet in welke staat hij straks is en dat weet ik ook niet met een andere tweedehandse auto :wink:
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

12 mei 2011, 11:01

Top gozer.......200% veilig is 200% knallen :lol: ........... :icon_top:
burn rubber not your soul

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

12 mei 2011, 11:13

Tuning is altijd eigen risico lijkt me, maar het is wel erg zuur dit..
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

12 mei 2011, 11:13

Fred schreef:Een tuner met zo'n naam moet imo zijn klanten waarschuwen. Als ie dat allemaal weet en hij doet er niets aan, dan vind ik dat echt wel een fout van beek. Als een oliekoeler en/of een IC een oplossing kan bieden, dan moeten ze maar zo'n pakket aanbieden of dit duidelijk vermelden.
Eens!!

Communicatie is 1 en algemene voorwaarden is 2.
Op de site lees is ik nergens 1 2 3 dat de klant volledig verantwoordelijk is voor de risico's van tuning.
Als het vooraf de risico's niet kenbaar zijn gemaakt of in dit geval achteraf de oorzaak van schade zelfs is onderkend door gebrek aan inzicht en/of communicatie vooraf dan ... zou ik het verdommen om het te betalen.

Edit:
Deze boute taal is ook in het belang van Beek .... dit is niet goed.
Niet goed voor het bedrijf Beek en niet goed voor de klant.

Terug naar “Show your ride”