
speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Nootdorp
Bericht
Zuigers zijn ook het probleem niet, je maskeerd alleen het probleem maar. De Olie wordt veel te heet, waardoor het op de zuiger glazuurt. Hierdoor verminderd de koelende werking van de olie en krijg je hotspots. Hierdoor gaan de zuigers stuk.
Dus minimaal olie koeler met thermostaat. Er loopt bij beek nog een onderzoek of met andere olie dit probleem verder verholpen kan worden.
Zowel de S als de JCW zuigers zijn geforged dus qua sterkte maakt het niet gek veel uit.
Doe wel een compressie test voordat je een stage 3 neemt. Zonde als je motor al half naar ze grootje is, dan help je hem met een stage 3 alleen nog maar sneller over de zeik
Dus minimaal olie koeler met thermostaat. Er loopt bij beek nog een onderzoek of met andere olie dit probleem verder verholpen kan worden.
Zowel de S als de JCW zuigers zijn geforged dus qua sterkte maakt het niet gek veel uit.
Doe wel een compressie test voordat je een stage 3 neemt. Zonde als je motor al half naar ze grootje is, dan help je hem met een stage 3 alleen nog maar sneller over de zeik
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Mmh...eerst mn eigen piewee pimpen
Je kunt natuurlijk ook een oem turbo nemen, daarna paar maanden zonder software rijden en daarna deze er pas opzetten..voelt dan ook als een goede upgrade

Je kunt natuurlijk ook een oem turbo nemen, daarna paar maanden zonder software rijden en daarna deze er pas opzetten..voelt dan ook als een goede upgrade

- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Nootdorp
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
ongeloofelijk en dat terwijl die al vanaf 2006 op de markt isducks schreef:Heel simpel, tunen leverd gezeik op .. hoe meer je er uit probeert te halen hoe harder het fout kan gaan. Om veel pk's betrouwbaar uit een N14 te halen is heel lastig. Kan je beter een R53 kopen. Het tunen van de N14 staat ook nog in de kinderschoenen.

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Niet veel, en die er wel rijden hebben echt serieuze aanpassingen gedaan wat overeenkomstig heel veel geld kost. Vergeleken daarbij is de prijs die Beek vraagt voor de Turbo upgrade eigenlijk een lachtertje. Je ontkomt er ook niet aan om naast de turbo andere zaken aan te passen met name voor de temperatuur huishouding.ducks schreef:De echt grote stappen met de r53 werden ook pas gemaakt 6 jaar ofzo na de introductie gemaakt. En hoeveel r53 rijden er rond met 250+ pk
Onze sponsors