Ik ben ook wat aan het uitkijken naar een nieuwe lens. Iets goed, iets stevig en iets dat betere kwaliteit is dan de kitlens.
Ja, ik zit maar met een 450D maar ik zou toch echt wel naar goed glas willen gaan..
Nu dat ik een 10-20 F3.5 Sigma heb, wil ik mijn kitlensen (18-55 en 55-250) niet meer gebruiken. Die dingen voelen aan als ****

Het gaat me nog een tijdje kosten voor ik het geld bijeen heb, maar ik ben sterk aan het uitkijken in de richting van een 24-105L of een 24-70L.
Gewoon om een fatsoenlijk bereik te hebben maar met een goede kwaliteit, ideaal voor citytrips en evt beurzen.
Voor dat laatste zit de 24-70 in het voordeel met een F2.8 tov de F4.0 van de 105.. Darentegen heeft de 105 wel IS.
Of ben ik hier nu totaal over the top aan het gaan en is er meer geschikt glas voor mij (nu een jaar met de EOS, teller staat net niet op 10K foto's) in een meer bereikbare prijsklasse?
Hoe zit het eigenlijk met de 'levensduur' van lenzen? Ik heb het dan niet perse over gebruik, maar over vernieuwing. Ik geloof dat er recent een Mk.II is uitgebracht van de alombekende 70-200L van Canon, hoe lang heeft dat geduurd?
Ik zou namelijk liever niet wat duur glas kopen/uitkijken naar als er binnenkort een 'nieuw model' van uitkomt..
Sorry voor de lange tekst

Groetjes,
Geoffrey