@M-iNdO
ik lees dat iedereen bij zijn eigen dealer langs gaat.(das ook logisch) Maar het is toch zo dat de garantie 2 jaar lang bij elke dealer in Europa geldt? M.a.w. is het niet een idee om bij één en dezelfde dealer het probleem te melden? Als bij één dealer tig keer hetzelfde probleem binnenkomt (en het liefst tegelijk) dan maken we denk ik een heel groot statement!? Volgens mij is dat ook de kracht van dit forum.
Is er al het één en ander bij Mini Nederland neergelegd? of alleen bij de dealers?
Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- M-iNdO
- Be Mini
Bericht
My thoughts exactly! Vandaar dat ik deze inventarisatie een goed idee vind. Hopelijk gaat iedereen hier aan meedoen (nu zitten we pas op 6 ofzo?). Mochten onze eigen dealers het probleem niet willen of kunnen oplossen dan moeten we gewoon met z'n allen naar 1 dealer of Mini Nederland gaan o.i.d.kstja0 schreef:@M-iNdO
ik lees dat iedereen bij zijn eigen dealer langs gaat.(das ook logisch) Maar het is toch zo dat de garantie 2 jaar lang bij elke dealer in Europa geldt? M.a.w. is het niet een idee om bij één en dezelfde dealer het probleem te melden? Als bij één dealer tig keer hetzelfde probleem binnenkomt (en het liefst tegelijk) dan maken we denk ik een heel groot statement!? Volgens mij is dat ook de kracht van dit forum.
Is er al het één en ander bij Mini Nederland neergelegd? of alleen bij de dealers?
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Allereerst wil ik de mensen hier bedanken voor hun inzet. Ik ben heel blij dat er zoveel R56 rijders mee willen werken en deze gegevens willen verstrekken. Ik probeer er op een of andere manier een logische verklaring achter te vinden, maar zowel kilometerstanden als problemen zijn zó onregelmatig... Ik vind het héél raar. Maar goed er zijn er genoeg die er last van hebben en het is in mijn ogen overduidelijk dat er een oplossing gevonden moet worden. Dit kan zo niet langer.
Eerst inderdaad de juiste informatie verzamelen alvorens we voor actie over kunnen gaan inderdaad.Jenkins schreef:Wordt aan gewerkt, nietwaar Kaj?M-iNdO schreef:Mochten onze eigen dealers het probleem niet willen of kunnen oplossen dan moeten we gewoon met z'n allen naar 1 dealer of Mini Nederland gaan o.i.d.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Uiteraard! Volgens mij stond dat er zelfs en heb ik het (zonder erover na te denken) aangepast...M-iNdO schreef:@CooperS-lightningblue:
Wil je bij mij de productiedatum aanpassen in november/december 2006

- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hier komt ie van mijn "diesel" ":lol:" .
Gebruikersnaam: harmar
Dealer: Klaas Visser te Lelystad
Versnellingsbakgeluid: Ja
Frequentie van dit probleem: onregelmatig en alleen bij terugschakelen van 3 naar 2 (bij diverse toeren).
Startgeluid: Ja
Frequentie van dit probleem: Kan een week of 2 wegblijven, maar ook een paar x achter elkaar gebeuren.
Productiedatum: Week 20 2007
Probleem begonnen bij: +/- 5.000 km
Huidige kilometerstand: +/- 12.000 km
Dealer weet van de problemen: Ja
Wat gaat de dealer eraan doen: kettingspanner vervangen op aanraden van BMW/Mini (is besteld)
geluid bij terugschakelen nog niets aangedaan.
Ik kan me niet voorstellen dat wij de enigsten zijn, die er last van hebben.
Er moeten volgens mij veeeel meer zijn.
Dus mensen laat van je horen, kom ook bij het clubje
.
Hoe meer zielen des te meer "vreugd". Dan staan we altijd sterker als er wat moet gebeuren.
Gebruikersnaam: harmar
Dealer: Klaas Visser te Lelystad
Versnellingsbakgeluid: Ja
Frequentie van dit probleem: onregelmatig en alleen bij terugschakelen van 3 naar 2 (bij diverse toeren).
Frequentie van dit probleem: Kan een week of 2 wegblijven, maar ook een paar x achter elkaar gebeuren.
Productiedatum: Week 20 2007
Probleem begonnen bij: +/- 5.000 km
Huidige kilometerstand: +/- 12.000 km
Wat gaat de dealer eraan doen: kettingspanner vervangen op aanraden van BMW/Mini (is besteld)
geluid bij terugschakelen nog niets aangedaan.
Ik kan me niet voorstellen dat wij de enigsten zijn, die er last van hebben.
Er moeten volgens mij veeeel meer zijn.
Dus mensen laat van je horen, kom ook bij het clubje

Hoe meer zielen des te meer "vreugd". Dan staan we altijd sterker als er wat moet gebeuren.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zet het erop. Maar weet je wanneer het ongeveer begon. O ja, in welke maand is hij nou eigenlijk gemaakt?!turbootje schreef:Wij hebben het 'trekkergeluid' gelukkig pas 1 keer gehoord..of eigenlijk: Marcel heeft het gehoord..![]()
Bij ons staat er inmiddels 15.000km op de teller.. de rest is wel bekend, toch Kaj?

- Gebo
- Mod virus alert!
Bericht
Goed plan zo'n verzameling van gegevens!
Gebruikersnaam: Gebo
Dealer: Oolbekkink Zwolle
Versnellingsbakgeluid: Nee
Frequentie van dit probleem: n.v.t.
Frequentie van dit probleem: bijna dagelijks
Productiedatum: Januari 2007 (levering februari)
Probleem begonnen bij: 10.000km
Huidige kilometerstand: 22.500 km
Wat gaat de dealer eraan doen: Modificatie aan turbo (geen invloed gehad), Verder een zeer afwachtende houding, nog steeds geen acties aangekondigd.
Overige geluiden: n.v.t.
Gebruikersnaam: Gebo
Dealer: Oolbekkink Zwolle
Versnellingsbakgeluid: Nee
Frequentie van dit probleem: n.v.t.
Frequentie van dit probleem: bijna dagelijks
Productiedatum: Januari 2007 (levering februari)
Probleem begonnen bij: 10.000km
Huidige kilometerstand: 22.500 km
Wat gaat de dealer eraan doen: Modificatie aan turbo (geen invloed gehad), Verder een zeer afwachtende houding, nog steeds geen acties aangekondigd.
Overige geluiden: n.v.t.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je staat erop Gebo!
Ik heb inmiddels met Renova Breda (mijn dealer) opnieuw gesproken met het probleem. Niemand die meer weet wie de vorige keer heeft gezegt dat het bij de auto hoort.
Afijn ik heb het probleem opnieuw uitgelegd en m'n filmpjes laten horen. Ook de chef werkplaats heeft er serieus naar gekeken en naar mijn verhaal geluistert. Hij zou het komende week gaan uitzoeken en mij een telefoontje geven wat betreft het 'oplossen' van dit probleem.
Ik had voor 20 Februari een afspraak gemaakt. Er is met mijn dealer overeengekomen dat ik mijn MINI daar achter laat zo lang als nodig is. Wat ze eraan gaan doen weet ik dus nog niet, maar ik hoop dat MINI Nederland (of waar dan ook) wakker word en de moeite gaat doen dit kl*te geluid uit die motoren te halen.
Zou toch mooi zijn voor ze als ze kunnen zeggen dat zij de oplossing voor het probleem hebben gevonden.
Ik heb inmiddels met Renova Breda (mijn dealer) opnieuw gesproken met het probleem. Niemand die meer weet wie de vorige keer heeft gezegt dat het bij de auto hoort.
Afijn ik heb het probleem opnieuw uitgelegd en m'n filmpjes laten horen. Ook de chef werkplaats heeft er serieus naar gekeken en naar mijn verhaal geluistert. Hij zou het komende week gaan uitzoeken en mij een telefoontje geven wat betreft het 'oplossen' van dit probleem.
Ik had voor 20 Februari een afspraak gemaakt. Er is met mijn dealer overeengekomen dat ik mijn MINI daar achter laat zo lang als nodig is. Wat ze eraan gaan doen weet ik dus nog niet, maar ik hoop dat MINI Nederland (of waar dan ook) wakker word en de moeite gaat doen dit kl*te geluid uit die motoren te halen.
Zou toch mooi zijn voor ze als ze kunnen zeggen dat zij de oplossing voor het probleem hebben gevonden.

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Waar háál je het geduld vandaan, Kaj!?!?!?
CooperS-lightningblue schreef:Ik heb inmiddels met Renova Breda (mijn dealer) opnieuw gesproken met het probleem. Niemand die meer weet wie de vorige keer heeft gezegt dat het bij de auto hoort.

Ben ernstig benieuwd of meneer Willemse nu dan toch eindelijk bereid is om iets te ondernemen.CooperS-lightningblue schreef:Afijn ik heb het probleem opnieuw uitgelegd en m'n filmpjes laten horen.
Er is met mijn dealer overeengekomen dat ik mijn MINI daar achter laat zo lang als nodig is.
... ik hoop dat MINI Nederland (of waar dan ook) wakker word en de moeite gaat doen dit kl*te geluid uit die motoren te halen.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ach ja, je moet mensen wel de kans geven... toch?Jenkins schreef:CooperS-lightningblue schreef:Ik heb inmiddels met Renova Breda (mijn dealer) opnieuw gesproken met het probleem. Niemand die meer weet wie de vorige keer heeft gezegt dat het bij de auto hoort.![]()

Ik ook. Ze moeten wel, want ik blijf net zo lang terug komen tot dat geluid weg is. Kunnen ze er niks aan doen, dan zullen ze toch met een alternatief moeten komen.Jenkins schreef:Ben ernstig benieuwd of meneer Willemse nu dan toch eindelijk bereid is om iets te ondernemen.CooperS-lightningblue schreef:Afijn ik heb het probleem opnieuw uitgelegd en m'n filmpjes laten horen.
Er is met mijn dealer overeengekomen dat ik mijn MINI daar achter laat zo lang als nodig is.
... ik hoop dat MINI Nederland (of waar dan ook) wakker word en de moeite gaat doen dit kl*te geluid uit die motoren te halen.

- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Die van mij gaat ook 20 februari naar de dealer. Zal wel even melden dat Renova Breda er ook mee bezig is, misschien gaan die dealers dan onderling wat ideëen uitwisselen...CooperS-lightningblue schreef:Je staat erop Gebo!
Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors