Dus als ik het goed begrijp ga ik beter voor een SSD schijf. Een externe schijf heb ik al, daar staan al mijn foto's op.crossbytje schreef:Ik heb een macbookpro van eind mei 2011 samengesteld, de 15" 'instapmodel' met alle mogelijke upgrades erbij, goed voor 2500 euro.
Scherm met hoge resolutie is super, draait ook zeer vlot, echter overweeg ik een solidstate disk te installeren. De harde schijf is toch nog steeds het traagste element uit een computer. We hebben een desktop W7 pc met solidstate disk en die is toch super responsief. Een vriend heeft een 13" air en die voelt ook echt sneller dan mijn pimped out pro.
Op een imac kun je de combinatie SSD + gewone schijf bestellen, in een macbook is er slechts 1 van de twee mogelijk (tenzij je zelf je dvd-drive gaat uitbouwen en vervangen door een harde schijf)
Even nadenken over de capaciteit die je echt nodig heb in de computer (eventueel is een externe schijf ook mogelijk) en dan voor een SSD gaan.
Oja, wacht nog even op de nieuwe reeks, die komt er 'binnenkort' aan, naar wat ik hoorde vernieuwt de macbookpro reeks ook van design, reden genoeg dus om te wachten, (anders heb je meteen een ‘oude' computer).
Pc dient voor het draaien van zware programma's die ik nodig heb om de foto' te bewerken.