Wie weet raad?
- Mini zeeland
- Enthousiast
- Mini zeeland
- Enthousiast
Bericht
re knipperlicht
Het blijft raar. In eerste instantie doet de knipperlicht het recht normaal maar na een poosje doet hij het toch niet meer. Sleutel eruit en weer in heeft geen effect. 2de sleutel erin ook niet. Een poosje wachten en weer geprobeerd en dan det hij het weer wel???
Kan het zelf niet vinden maar lijkt mij toch een software probleem???
Iemand nog meer ideeen???
Bart
Kan het zelf niet vinden maar lijkt mij toch een software probleem???
Iemand nog meer ideeen???
Bart

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Bart, exact alle symptomen die ik ook had.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Kreeg de vervolgvraag middels PB, maar het kan gewoon hiero
Marcel schreef:hoi Bart,Mini zeeland schreef:Marcel,
Dat defect met je knipperlicht . Kwam dat naar " boven" toen de auto aan de computer hing?
Het is echt heel gek. Met de " koude " start zoals jij ook had is er geen probleem dan na ongeveer 5-10 minuten doet hij het niet meer. Dan moet ik echt een poosje wachten en opnieuw starten en dan doet hij het weer voor even??
Weet jij wat er toen allemaal vervangen is? Ben altijd een beetje bang om hem met zoiets naar de dealer te brengen want voor dat je het weet zijn ze uren bezig en gaan ze van alles vervangen etc...
Groeten,
Bart
Inderdaad zoals je schrijft. Het knippertje doet het direct na het starten, maar dan kort daarna staakt hij de dienst. Als je onmiddelijk uit en weer aanzet, blijft het probleem. Knipper doet het pas weer nadat het contact een tijdje uit is geweest. (paar minuten). Ongetwijfeld is het met moderne auto's zo dat wanneer het contact uitgezet wordt, de computer nog heel wat "taken afhandelt" alvorens de auto echt op "standby" gaat. Vandaar de wachttijd, meen ik.
Er is mij verteld dat het kortsluiting was in de kabel naar de knipper toe. Ik heb er echter geen nota van waarop staat (a) hoelang men ermee bezig was en (b) welke onderdelen precies vervangen zijn. Dat komt omdat het een MINI-Next garantie-kwestie was (lucky me!).
Ik weet dat er twee monteurs mee bezig zijn geweest, niet allebei full-time, maar het heeft in elk geval wel 2 complete man-uren gekost. Het duurde zolang omdat ze het probleem niet snapten. (ze werden er aardig wanhopig van).
Volgens mij als je aangeeft dat je niet wilt uitlezen/diagnostiseren, maar gewoon onmiddelijk een nieuwe knipper + draadjes wil laten monteren zijn ze er sneller mee klaar en is het dus goedkoper.
Het was de knipper aan één kant van de auto, de andere deed het fantastisch.
Je moet echt vooraf een goede prijsafspraak maken!
PS Ik plaats deze reactie ook in het desbetreffende topic, ter referentie van anderen die dit probleem ook hebben.
Groetjes en succes,
Marcel.
Gr, Marcel
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors