De hobby die 'detailen' heet...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jul 2011, 22:05

Ja het is ook eigenlijk niet bedoeld als velgenreiniger. Maar echt om vliegroest van je lak te halen. Als je op carclean forum kijkt zie je ook dat ze het gebruiken voor het polijsten. Gebruik het zelf ook voor ik ga polijsten. Alleen zie je het niet zo goed op rood :D
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jul 2011, 23:25

is het voor het beste resultaat niet handig om et net als op de velgen nog een keer voorzichtig uit t borstelen, met een schone, zachte borstel?
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jul 2011, 23:34

Gebruik zelf ook Iron-X, echt briljant spul. Heb laatst een Peugeot 307 volledig gedetailed die 6 jaar naast het spoot heeft gestaan. Vliegroest te over en dus was er niets meer van de lak over. De hele dag aan de gang geweest met Iron-X en daarna de befaamde klei. Dan volledig gepolijst en in de wax gezet. Dit is het resultaat van 1 dag werk, als ik meer tijd had gehad, dan zou het resultaat nog wel beter zijn geweest.

Voor:
Afbeelding
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jul 2011, 23:42

Die 50/50 is overigens echt nice!!! Dan kan je het verschil echt goed zien! :mrgreen:
GreyCooperS
Forum Junky

10 jul 2011, 23:48

:shock:

Damz... Goed werk man!

Bizar wat je met goed vakmanschap nog kunt bereiken...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 jul 2011, 12:32

ik heb vanmorgen weer een pakketje binnen gekregen.
met daarin:
DJ Wookie's Fist
DJ Captain Crevice Microfiber wheelmitt
6x Dodo Juice Basics Extra-soft Buffing Cloth
DJ Supernatural 200g plastic
DJ Tyromania 180ml
DJ Keyring

heb de keyring al aan de autosleutel hangen en net ook de tyromania geprobeert.
en ik kan niks anders zeggen dan dat het weer een topproduct is van DJ!
banden zijn mooi satijnzwart geworden
Afbeelding
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jul 2011, 13:24

8) lekker hoor :)

Vind je die Tyromania zn geld echt waard?? Hoe lang heb je het er al op zitten?? ben wel eens benieuwd naar de duurzaamheid ervan namelijk....
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 jul 2011, 13:59

net vanmorgen erop gesmeerd. ik heb geen idee hoe lang het blijft zitten.
het is wel redelijk zuinig dus ik denk wel dat ik er redelijk lang mee kan doen.
we zien wel of het zn geld waard is :D
Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

15 jul 2011, 19:11

Net ff snel auto gewassen. De wielen met Iron-x gedaan om te zien hoe en wat. Nu waren ze natuurlijk al gepoetst laatst, maar nog best veel rood...

Afbeelding

Maar idd... Die meur :shock:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jul 2011, 23:30

@ Sammax, oke, ben benieuwd, zal er over een tijdje dan wel wat over lezen hier in het topic :P

@ Peter, goed bezig geweest, wat zullen die dikke wielen weer mooi shinen zeg!! 8)
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 jul 2011, 18:59

@ Sammax, fijne bestelling!! Is echt superspul! :D

@ peter, en hoe werden ze goed schoon?? Iron-x is mijn favo velgenreiniger. :P
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2011, 18:25

Vandaag met Thomas hun andere ride eens grondig op gepoetst... was weer een erg leuke dag zo :D interieur hadden we gelukkig een week eerder al gedaan, dat scheelde nu weer heel erg, anders hadden we ook tijd tekort gehad :lol:

Onze goed gevulde garage... :P
Afbeelding

BEEST van een motor die 3.2 V6 8) :hap:
Afbeelding

Afbeelding

heerlijke zetels, vind zelf de kleuren combinatie erg geslaagd, buiten donker blauw, binnen mooi creme leer :D
Afbeelding

en nog wat after foto's het golfje stond weer heerlijk te glimmen 8)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

weer een lekker dagje bezig geweest dus :) was ook erg gezellig met Thomas... en het ritje vooraf was ook even genieten, wat een machtige machine is dat zeg :-)) en een p***o geluid :shock:
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 jul 2011, 22:15

Ziet er goed uit :D
lekker bezig geweest
Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2011, 22:28

Ja, lekkere bak :)

Wat raden jullie aan voor een beginner?

Er wordt binnen 2 weken een beetje schade hersteld aan mijn MINI dus ik vermoed dat er, zeker na 2 jaar, wel wat verschil te zien zal zijn.

Ik zie het wel zitten om eens een dagje uit te reiken om te waxen en al.. Een klein probleempje, we hebben geen overdekte plek waar ik de wagen onder handen kan nemen.
Mss een partytent oid kopen om over de oprit te spannen, maar dan lopen de kosten wel op..

Dus, beginnersproducten-tips? Ga er vanuit dat ik niets in huis heb. Mijn microfibre drying towel van Meguiar's is er inmiddels zo goed als aan en mijn microvezel doekjes om andere spullen zoals raamspul en cockpitspray te smeren beginnen ook te slijten..
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2011, 22:45

@ Sammax THNX! :D

@ Geo; goede vraag... het is maar hoe ver je zelf wilt gaan. Wil je alleen wassen en waxen? dan zijn er van bijvoorbeeld Meguiars een erg mooie startkit waar eigenlijk alle broodnodige dingen zoals een shampoo, washandschoen, droogdoek en wax met applicator pad in zitten:
http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 01144.aspx

wil je verder gaan, dus ook met kleien enzo, dan zou je aanvullend nog een clay kit kunnen bestellen:
http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 00050.aspx

dan nog wat microfiber doeken erbij en je kan jezelf een flinke dag uitleven ;) je kan uiteraard ook nog verder gaan met polijsten als tussenstap enzo, maar dat is wel heel tijdrovend ;)

Bedenk je trouwens wel dat als je kleurverschil gelijk wilt trekken je toch echt zult moeten gaan polijsten (bij voorkeur machinaal) wat handmatig erg tijdrovend en machinaal erg moeilijk / risicovol (hologrammen etc) is...

maar met een goede klei en wax beurt zal het er allemaal al een heel stuk beter uit zien ;) en het kleurverschil zal denk ik wel iets minimaliseren dan ;)

kijk voor de grap trouwens eens op www.forum.carclean.nl daar is heel veel informatiete vinden over methodes, producten en ervaringen. de webshop www.carclean.nl ben ik sinds kort ook verslaafd aan :oops: :s :P

Als je nog vragen heb, meer uitleg wilt, of iets dan ben je vrij me een PM te sturen ;)

Succes!!

groet,

Mark

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”