Beste liefhebbers, mijn R52 stond bij de vorige eigenaar altijd binnen. Bij mij niet. En met de regen van oktober werd ie erg vochtig van binnen. De kofferbak vloer was nat en achter de voorstoelen op het tapijt (voetenruimte achterpassagiers).
Het achterste dakrubber had ik al vervangen (Mini Mayhem setje) en ik heb nu ook het dak geïmpregneerd met Gyeon fabric coat.
Is dat laatste de oplossing of moet ik het ergens anders zoeken?
Ik heb hier gelezen over de zijruiten, maar die sluiten zo strak dat ik de bovenkant van de ruit niet kan zien omdat ie zo mooi in het dakrubber valt. Daarmee kan ik dat wel uitsluiten toch?
Maar waar komt het water dan vandaan? Heeft iemand een idee?
R52 lekkage?
- Robert
- NMC Moderator

Bericht
Re: R52 lekkage?
Hoe sluiten de zijramen van de deur op het kleine zijraampje? Want die moeten ook redelijk stevig op elkaar zitten. Had ergens gelezen dat als je er een strookje papier tussen doet, dat ie over het volledige rubber er niet zomaar uit getrokken mag worden, als je aan het papiertje trekt.
En sluit het raam in de deur ook goed op de rand van de dakrand?
Controleer ook het rubber tussen deur en carrosserie. Als ie achter de voorstoelen zo nat is, zou ik ergens in die buurt een lekkage verwachten. Bij de MINI 3-deurs was er ook zo'n 'zwak punt' onder het rubber bij de dorpel. Water zoog daar zo tussen, zeker op het punt waar er tijdens het spuitwerk in de fabriek een houdertje zat om de deur open te houden. Dat rubber op de dorpel kun je zo liften.
Mogelijk kun je de regen nabootsen door iemand die van buiten de MINI natspuit (tuinslang), en jezelf aan de binnenkant kijkt of je ergens water naar binnen ziet komen. Nadeel van water is dat het zo ergens door kan sijpelen. Heel kleine opening en het kan er door.
En sluit het raam in de deur ook goed op de rand van de dakrand?
Controleer ook het rubber tussen deur en carrosserie. Als ie achter de voorstoelen zo nat is, zou ik ergens in die buurt een lekkage verwachten. Bij de MINI 3-deurs was er ook zo'n 'zwak punt' onder het rubber bij de dorpel. Water zoog daar zo tussen, zeker op het punt waar er tijdens het spuitwerk in de fabriek een houdertje zat om de deur open te houden. Dat rubber op de dorpel kun je zo liften.
Mogelijk kun je de regen nabootsen door iemand die van buiten de MINI natspuit (tuinslang), en jezelf aan de binnenkant kijkt of je ergens water naar binnen ziet komen. Nadeel van water is dat het zo ergens door kan sijpelen. Heel kleine opening en het kan er door.
Onze sponsors