Boris_Brznjef schreef: ↑23 jan 2024, 15:32Houdt niet over en net aan genoeg om van de parkeerplaats af te komen.
Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
- HHBBXX
- 4 op een rij!

- Locatie: Kolverath

Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
- robertok
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
.
Yes winter wielen. die ik eigenlijk voor deze winter wilde over zetten ( banden) op de R111 velgen. Maar niet van gekomen.
na de winter gaan deze nep cross-spokes de verkoop in.
De oude had 200. en een a4 2,0Tfsi had 200 pk dacht ik..
Ik heb nu 220 in de 3.0v6 zonder turbo wel. maar dat is prima. had in de oude 135pk.. schoot niet op..:/
En parkeer-plaats of niet. Je kan nooit genoeg hebben
Maar voor het geld van een Octavia RS kan ik ook een dikke A6 rijden
. en dan wellicht de 3.0 tfsi( supercharger) en chippen naar 400+ pk
.
Jullie merken het wel wat er voor terug komt
.
Hier nog een foto van vanochtend op het werk.

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR

Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Qua auto's kiezen nog in dubio. daarom maar weer even naar een laag pitje. Want we moeten nog e.e.a. in het huis financieren
Yes winter wielen. die ik eigenlijk voor deze winter wilde over zetten ( banden) op de R111 velgen. Maar niet van gekomen.
na de winter gaan deze nep cross-spokes de verkoop in.
Oh heeft de nieuwe RS dan ook iets meer PK.Boris_Brznjef schreef: ↑23 jan 2024, 15:32Budgetten is altijd een ding. Ik dacht dat de Octavia VRS zo rond de 235 a 245 zat. Houdt niet over en net aan genoeg om van de parkeerplaats af te komen. Een superb in een leuke uitvoering blijft ook erg mooi. Het interieur voelt alleen wat oud.
De oude had 200. en een a4 2,0Tfsi had 200 pk dacht ik..
Ik heb nu 220 in de 3.0v6 zonder turbo wel. maar dat is prima. had in de oude 135pk.. schoot niet op..:/
En parkeer-plaats of niet. Je kan nooit genoeg hebben
Maar voor het geld van een Octavia RS kan ik ook een dikke A6 rijden
Jullie merken het wel wat er voor terug komt
Hier nog een foto van vanochtend op het werk.

^Robbert
Laatst gewijzigd door robertok op 16 dec 2024, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

- Boris_Brznjef
- Enthousiast

Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Leuker om te zoeken dan om te bezitten
ik zoek nu ook nog elke dag ondanks dat de Cupra niet weg gaat.
De 3.0 met turbo blijft een mooi blok. Of de C43. Lonkt ook. Ik blijf alsnog in een 4 pittertje rijden met OPF
De 3.0 met turbo blijft een mooi blok. Of de C43. Lonkt ook. Ik blijf alsnog in een 4 pittertje rijden met OPF
- robertok
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR

Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
In het kader van: updates aan de auto.( nouja naast de auto)
Heb de klauwen eindelijk klaar voor installatie.
Nieuwe stofkapjes en seals geplaatst plus nieuwe ontluchtings nippels.
Oude seals leken nog wel goed te zijn. Maar zekere voor onzekere genomen.
Ook de zuigers waren allemaal nog kras vrij!
Wat ik nu alleen moet doen is de rechter schijfmoer los zien te krijgen. En hopen dat de remslangen ‘makkelijk’ los willen komen.
Foto’s.





^Robbert
Heb de klauwen eindelijk klaar voor installatie.
Nieuwe stofkapjes en seals geplaatst plus nieuwe ontluchtings nippels.
Oude seals leken nog wel goed te zijn. Maar zekere voor onzekere genomen.
Ook de zuigers waren allemaal nog kras vrij!
Wat ik nu alleen moet doen is de rechter schijfmoer los zien te krijgen. En hopen dat de remslangen ‘makkelijk’ los willen komen.
Foto’s.





^Robbert

- robertok
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR

Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Tijdje geleden dus die schijf moer los geprobeerd te krijgen.
Nou die zat vast.. slaan erop, warm stoken, met de uggadugga.. o snap! Torx bit afgebroken in de schroef.
Damn.. en die kwam er ook niet uit:/.
Dus moeten uitboren. Echter omdat die kop er nog in zat, ging het boren niet.
Dus maar vorige week met de slijptol gewerkt gegaan.


Gezien het resultaat toch maar even nieuwe schijven en blokken besteld. Omdat dicht echt niet veilig is.
Wel het doel bereikt om het nieuwe wiel lager installeren!
Eer gister onderdelen binnen gekregen en dan Gisteren aan het werk!
Oud en nieuw.

Nieuwe schijfschroef.

Van ferodo naar Brembo. ( normale blokken)

Zat nog genoeg leven in d wouden blokjes. Maar dacht; beide nieuw. Slijten ze ook niet scheef op de schijf.

Tussendoor ook nog even de Megane klauw passen met schijf om te kijken hoe de ET waardes uitkomen van de verschillende velgen.. OEM r110 wordt heel lastig. Rest die ik heb liggen gaat wel oké..
Maar moet wel erg veel spacer rijden om sommige wielen vrij van de klauw te krijgen.
Deze gaan net aan! Met 15mm zijn niet oem mini (et48) maar ET44-15mm. Net als de OZ met ET44-15. Maar die hebben veel meer ruimte over dan deze fake r90.

Giet net oan.

Klaar voor de dag!
O wacht. Andere kant moet ook nog!

Maar de conclusie is er.
Setje Megane RS3 klauwen, schijven, leidingen, adapters 2sets blokken gaan de deur uit.
Ga als ze verkocht zijn een R56 JCW set halen. Past beter met het dagelijks gebruik van de MINI.
Helaas.. want er best wat tijd in gestoken.

Tot de volgende.
^Robbert
Nou die zat vast.. slaan erop, warm stoken, met de uggadugga.. o snap! Torx bit afgebroken in de schroef.
Damn.. en die kwam er ook niet uit:/.
Dus moeten uitboren. Echter omdat die kop er nog in zat, ging het boren niet.
Dus maar vorige week met de slijptol gewerkt gegaan.


Gezien het resultaat toch maar even nieuwe schijven en blokken besteld. Omdat dicht echt niet veilig is.
Wel het doel bereikt om het nieuwe wiel lager installeren!

Eer gister onderdelen binnen gekregen en dan Gisteren aan het werk!
Oud en nieuw.

Nieuwe schijfschroef.

Van ferodo naar Brembo. ( normale blokken)

Zat nog genoeg leven in d wouden blokjes. Maar dacht; beide nieuw. Slijten ze ook niet scheef op de schijf.

Tussendoor ook nog even de Megane klauw passen met schijf om te kijken hoe de ET waardes uitkomen van de verschillende velgen.. OEM r110 wordt heel lastig. Rest die ik heb liggen gaat wel oké..
Maar moet wel erg veel spacer rijden om sommige wielen vrij van de klauw te krijgen.
Deze gaan net aan! Met 15mm zijn niet oem mini (et48) maar ET44-15mm. Net als de OZ met ET44-15. Maar die hebben veel meer ruimte over dan deze fake r90.

Giet net oan.

Klaar voor de dag!
O wacht. Andere kant moet ook nog!


Maar de conclusie is er.
Setje Megane RS3 klauwen, schijven, leidingen, adapters 2sets blokken gaan de deur uit.
Ga als ze verkocht zijn een R56 JCW set halen. Past beter met het dagelijks gebruik van de MINI.
Helaas.. want er best wat tijd in gestoken.


Tot de volgende.
^Robbert
Laatst gewijzigd door robertok op 16 dec 2024, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

- Schroefie
- NMC Staff

- Contacteer:
- Locatie: Veghel

Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Jammer dat het niet echt lekker past cq dat je met teveel spacers moet gaan rijden. Dan zijn de R56 JCW remmen misschien toch een betere optie.
Succes
Milco
Succes
Milco
- MaikR53
- Be Mini

- Locatie: Zaanstad
Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
De R56 JCW remmen zijn een aanrader hoor!
Ik zou wel adviseren om de zuigers te upgraden, de originele hebben een kunststof bovenkant welke bij circuit gebruik nog wel eens willen vervormen/smelten.
Ik zou wel adviseren om de zuigers te upgraden, de originele hebben een kunststof bovenkant welke bij circuit gebruik nog wel eens willen vervormen/smelten.
- Daniel_S
- NMC Moderator

- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Wat een werk heb je er in gestoken. Helaas niet met het resultaat wat je voor ogen had.
Hopelijk met de r56 JCW remmen beter resultaat!
Hopelijk met de r56 JCW remmen beter resultaat!
- robertok
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR

Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Ach. Ik zie het als hobby 
.
Maar inderdaad tijd die anders had besteed kunnen worden..
Wel heb ik al een hele tijd de licht schakelaar die met naar rechts knipper aan soms grootlicht mee aan zet.
Dus via onderdelenlijn een goedkope zelfde onderdeel nummer gevonden en gister binnen gister gemonteerd!
En het werkt weer zoals hoort:)
Hebbverder niet zo veel aan de mini gedaan dan alleen vloeistof checks..
.
Moet denk ik ook de Carter steun gaan vervangen een keer. Omdat hij bonkt met gas los en gas erop.
.
Je blijft bezig hè.
Wel een plus punt van afgelopen maand.
We hebben nu een vier-koloms brug in de opslag gezet! Dus klussen gaat makkelijker worden ipv de schaar -poets brug.

En nog een mandatory photo van de mini natuurlijk!

^Robbert

. Maar inderdaad tijd die anders had besteed kunnen worden..
Wel heb ik al een hele tijd de licht schakelaar die met naar rechts knipper aan soms grootlicht mee aan zet.
Dus via onderdelenlijn een goedkope zelfde onderdeel nummer gevonden en gister binnen gister gemonteerd!
En het werkt weer zoals hoort:)
Hebbverder niet zo veel aan de mini gedaan dan alleen vloeistof checks..
. Moet denk ik ook de Carter steun gaan vervangen een keer. Omdat hij bonkt met gas los en gas erop.
Je blijft bezig hè.
Wel een plus punt van afgelopen maand.
We hebben nu een vier-koloms brug in de opslag gezet! Dus klussen gaat makkelijker worden ipv de schaar -poets brug.

En nog een mandatory photo van de mini natuurlijk!

^Robbert

- Daniel_S
- NMC Moderator

- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Goed bezig. Wel voorzichtig met de brug. Plafond ziet er niet al te hoog uit.
- robertok
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht


^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR

Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Haha ja staat precies in het midden zodat je de meeste ruimte hebt. Met de schaarbrug was het ook hetzelfde verhaal. Niet te hoog gaan.Daniel_S schreef:Goed bezig. Wel voorzichtig met de brug. Plafond ziet er niet al te hoog uit.

^Robbert

- Daniel_S
- NMC Moderator

- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Gelukkig. Collega van mij heeft een fiat 500 platgedrukt tegen z’n plafond. Beter voorkomen dan genezen.
- robertok
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR

Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Dus, tijd voor een nieuwe post.
Meestal gaat dat gepaard met iets wat kapot is gegaan.
En ja deze keer ook.
Een paar weken geleden wat er met gas erop/ los en ontkoppelen dat de auto schudde.
Ik dacht dat de roll centre adjusters los zaten( wat 1x eerder was gebeurd). Maar dat was het dus niet Ook verder alle onderstel dingen gecontroleerd, maar zat vast.
Inclusief het onderdeel wat ik nu vervangen heb.
Ik heb dus al een jaar of 5 een vibra technics sump-subframe mount op de mini zitten.
Deze is HELEMAAL “op” aan 1 kant.
Rubber is gewoon weg gevreten door het bewegen van het blok. ( en het kan niet tegen olie)
Wat je kan zien is dat het kleine stuk wat aan het blok zit ook geschuurd heeft langs het ophangpunt. De verf is er mooi af.
Zie foto’s.



Opgevreten!
Dus berichtje naar Beek gestuurd om powerflex te bestellen voor de OEM mount die ik en dus 5 jaar geleden onder vandaan heb gehaald. Het kleine rubber was daarvan gaar.
Zie scheur:

Nieuwe rubbertjes erin!



Wel een gemartel. VT ging er makkelijker onderuit Maar hij zit eronder.
Oem is ook een log ding!
Maar nu weer crisp schakelen! En optrekken!
Ik heb ook nog men indicator stalk moeten vervangen want het groot licht ging nu wel vaak aan tijdens richting naar rechts aangeven.
Op naar de volgende reparatie

^Robbert of
Meestal gaat dat gepaard met iets wat kapot is gegaan.
En ja deze keer ook.

Een paar weken geleden wat er met gas erop/ los en ontkoppelen dat de auto schudde.
Ik dacht dat de roll centre adjusters los zaten( wat 1x eerder was gebeurd). Maar dat was het dus niet Ook verder alle onderstel dingen gecontroleerd, maar zat vast.
Inclusief het onderdeel wat ik nu vervangen heb.
Ik heb dus al een jaar of 5 een vibra technics sump-subframe mount op de mini zitten.
Deze is HELEMAAL “op” aan 1 kant.
Rubber is gewoon weg gevreten door het bewegen van het blok. ( en het kan niet tegen olie)
Wat je kan zien is dat het kleine stuk wat aan het blok zit ook geschuurd heeft langs het ophangpunt. De verf is er mooi af.
Zie foto’s.



Opgevreten!
Dus berichtje naar Beek gestuurd om powerflex te bestellen voor de OEM mount die ik en dus 5 jaar geleden onder vandaan heb gehaald. Het kleine rubber was daarvan gaar.
Zie scheur:

Nieuwe rubbertjes erin!



Wel een gemartel. VT ging er makkelijker onderuit Maar hij zit eronder.
Oem is ook een log ding!
Maar nu weer crisp schakelen! En optrekken!
Ik heb ook nog men indicator stalk moeten vervangen want het groot licht ging nu wel vaak aan tijdens richting naar rechts aangeven.

Op naar de volgende reparatie


^Robbert of
Laatst gewijzigd door robertok op 02 dec 2024, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

- Robert
- NMC Moderator

Bericht
Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Je bent weer lekker aan het klussen geweest.
Wel leuk dat je de R53 gewoon rijdende houdt, en er ook plezier aan beleeft. 
- robertok
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
Echter daarna ook de zorgen weer van wat er nog allemaal aan gemaakt moet worden..
Maar dat wil ik in de aankomende twee weken ( kerst vakantie) rustig aan gaan tackelen.
Wat ik moet doen is de olie koeler-pakking en aandrijf as vervangen. / gelijk dan olie verversen.
De Megane remmen set laat ik nog even op de plank liggen. Omdat ik dan toch aan lage ET waardes gecommit zit. En dat wil ik in de Winter tijden niet graag.
Met de OEM wielen zit je dan heel laag in de ET waardes, wat gegarandeerd aanlopen betekend. (ET25).
OEM wielen zitten rond de ET48 waar dan echt 20mm spacers bij moeten, soms wel meer wat ik getest heb.
Ook heb ik de gezins-boot nu echt te koop staan. En al wel op zoek naar een nieuwe.
Echter gaan de gene die ik elke keer tegen kom als warme broodjes.. Helaas.
^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR

Re: Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST
Het plezier is er zeker nog wel. Elke keer weer bij het instappen.
Echter daarna ook de zorgen weer van wat er nog allemaal aan gemaakt moet worden..
Maar dat wil ik in de aankomende twee weken ( kerst vakantie) rustig aan gaan tackelen.
Wat ik moet doen is de olie koeler-pakking en aandrijf as vervangen. / gelijk dan olie verversen.
De Megane remmen set laat ik nog even op de plank liggen. Omdat ik dan toch aan lage ET waardes gecommit zit. En dat wil ik in de Winter tijden niet graag.
Met de OEM wielen zit je dan heel laag in de ET waardes, wat gegarandeerd aanlopen betekend. (ET25).
OEM wielen zitten rond de ET48 waar dan echt 20mm spacers bij moeten, soms wel meer wat ik getest heb.
Ook heb ik de gezins-boot nu echt te koop staan. En al wel op zoek naar een nieuwe.
Echter gaan de gene die ik elke keer tegen kom als warme broodjes.. Helaas.
^Robbert

Onze sponsors















