Wtf...!? Dat zijn nog eens prijzen..! Was die BG toen wel erg aantrekkelijk..
N18 met single can M7 is te doen, anders een Mishimoto...!?
Al ken ik de kwaliteit daar niet van.
GB voor Oil Catch Tank
- MCS Floris
- Be Mini
- Locatie: Noord Holland
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: GB voor Oil Catch Tank
Het zal wel komen omdat saiko zo ongeveer de enige is die een fatsoenlijke dual catch can aanbiedt.
De M7 is volgens mij niets meer dan een kan zonder inhoud. Dus geen materiaal om de olie echt goed op te vangen/op z'n plek te houden. De mishimoto heeft dit wel + een filter die ervoor zorgt dat er enkel schone lucht terug de inlaat ingaat.
Nadeel is dat dus maar aan één kant de olieresten/dampen worden tegengehouden. Nu zijn er mensen die de opening aan de andere kant van het blok afblokken waardoor alle olie/oliedampen via de enkele occ naar buiten kunnen, maar van wat ik ervan heb gelezen zorgt dit weer voor een verhoogte druk en dus andere problemen. Vooral bij gechipte mini's en mini's die vaak het circuit zien. Aldus het internet..
Maar iets is beter dan niets, dus ik ga voor de enkele.
De M7 is volgens mij niets meer dan een kan zonder inhoud. Dus geen materiaal om de olie echt goed op te vangen/op z'n plek te houden. De mishimoto heeft dit wel + een filter die ervoor zorgt dat er enkel schone lucht terug de inlaat ingaat.
Nadeel is dat dus maar aan één kant de olieresten/dampen worden tegengehouden. Nu zijn er mensen die de opening aan de andere kant van het blok afblokken waardoor alle olie/oliedampen via de enkele occ naar buiten kunnen, maar van wat ik ervan heb gelezen zorgt dit weer voor een verhoogte druk en dus andere problemen. Vooral bij gechipte mini's en mini's die vaak het circuit zien. Aldus het internet..
Maar iets is beter dan niets, dus ik ga voor de enkele.
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: GB voor Oil Catch Tank
Kan iemand met een N14 blok mij vertellen hoeveel meter slang er ongeveer nodig is met de saikou michi dual catch can?
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GB voor Oil Catch Tank
Ik kan enkel een N18 voor je opmeten... misschien Andor ff appen?
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: GB voor Oil Catch Tank
Ja zal ik is doen, bedankt. Ben toch maar voor de saikou gegaan. Enkel heeft weinig zin voor mij en 1 uitgang afdichten is ook een slecht plan. Heb jij gewoon de originele aansluitpunten kunnen behouden met gebruik van 19mm slangen of heb je met adapters/verloopstukken moeten werken?
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GB voor Oil Catch Tank
OEM aansluitpunten behouden en daar weer de slang op aan gesloten
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: GB voor Oil Catch Tank
Kijk dat scheelt weer! Nu nog even de juiste hoeveel slangen achterhalen en dan afwachten. Levertijd 4 tot 6 weken. Als die er op zit zal ik voor de geïnteresseerden wel weer wat foto's maken.
- MCS Floris
- Be Mini
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Re: GB voor Oil Catch Tank
Haak ik wel even op in...
Ben ook opzoek gegaan. Je kan gewoon de oem aansluitingen behouden. Optie is ook om de oem slang(en) door te knippen en deze te verlengen (bij een net iets betere aansluiting van turbo).
Je kan gewoon de aansluitingen van de pcv slang eruit trekken en daar nieuwe slang tussen zetten. Is je aansluiting perfect!
Ik heb een 2e diameter gepakt voor de 'turboslang'.
Ben ook opzoek gegaan. Je kan gewoon de oem aansluitingen behouden. Optie is ook om de oem slang(en) door te knippen en deze te verlengen (bij een net iets betere aansluiting van turbo).
Je kan gewoon de aansluitingen van de pcv slang eruit trekken en daar nieuwe slang tussen zetten. Is je aansluiting perfect!
Ik heb een 2e diameter gepakt voor de 'turboslang'.
it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
- MCS Floris
- Be Mini
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Ik heb 19mm en 22mm gebruikt en kom je op iets meer uit.
22mm schuift namelijk gewoon over je turbouitlaat van kleppendeksel heen
Enige gekloot is, dat ze hitte & oliebestendig zouden zijn, maar dat de mijne al aardig uitgedroogd zijn...
Dus maar opzoek naar betere slangen..
GB voor Oil Catch Tank
Waar je op komt is 2x 1m slang in dezelfde diameter.JeffreyRS schreef:Kan iemand met een N14 blok mij vertellen hoeveel meter slang er ongeveer nodig is met de saikou michi dual catch can?
Ik heb 19mm en 22mm gebruikt en kom je op iets meer uit.
22mm schuift namelijk gewoon over je turbouitlaat van kleppendeksel heen
Enige gekloot is, dat ze hitte & oliebestendig zouden zijn, maar dat de mijne al aardig uitgedroogd zijn...
Dus maar opzoek naar betere slangen..
it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
- -Kev-
- 4 op een rij!
- Locatie: België - West-Vlaanderen
- -Kev-
- 4 op een rij!
- Locatie: België - West-Vlaanderen
Bericht
Re: GB voor Oil Catch Tank
Die oil catch can lijkt me toch geen overbodige luxe in ons geval... (N18) heb er ook wel interesse in, begrijp alleen niet goed hoe te installeren.
Onze sponsors