Het maakt de zaak wel duidelijk en ik denk dat ik wel voor de sportautomaat ga.
Dat prijzendoolhof heeft alles te maken met de verschillen in uitstoot en bijbehorende BPM. Om de een of ander reden stoot een Cooper S met automaat minder CO2 uit en is daardoor is de BPM lager en dus is de basis prijs lager en dus de meerprijs van een automaat bijna €1000,- lager.
Bij de Cooper is de uitstoot van een automaat hoger en daardoor is de basisprijs met automaat hoger en dus betaal je meer voor de automaat. Raar maar waar.

Als er een ding is wat ik zou moeten noemen als echte 'verbetering' dan zijn het wel de sportstoelen! Vind ze vele malen beter zitten dan de R56 stoelen en ik ben ook geen 18 meer, maar wel nog wel een eindje te gaan op weg naar jullie leeftijd...
  Als er een ding is wat ik zou moeten noemen als echte 'verbetering' dan zijn het wel de sportstoelen! Vind ze vele malen beter zitten dan de R56 stoelen en ik ben ook geen 18 meer, maar wel nog wel een eindje te gaan op weg naar jullie leeftijd...   . Wat ik wel fijn vond/vind is dat je een keuze hebt, of manueel of automaat... maar goed, als je altijd kiest voor manueel kun je net zo goed een handbak nemen. Ik rij overigens zelf al sinds jaar en dag handgeschakeld en dat bevalt (ook) prima, vind de F56S lekker strak schakelen; niets mis mee.
. Wat ik wel fijn vond/vind is dat je een keuze hebt, of manueel of automaat... maar goed, als je altijd kiest voor manueel kun je net zo goed een handbak nemen. Ik rij overigens zelf al sinds jaar en dag handgeschakeld en dat bevalt (ook) prima, vind de F56S lekker strak schakelen; niets mis mee.

) terugschakelt naar de 2e versnelling. Maar dat is alleen in de Sport-modus, bij manuele schakeling en bij wat hoger toerental.
 ) terugschakelt naar de 2e versnelling. Maar dat is alleen in de Sport-modus, bij manuele schakeling en bij wat hoger toerental.