Nee klopt. Er zijn mensen die erin trappen...RoJoBo schreef:Dat dacht ik dus ook al. Ze hebben hem bij de dealer uitgelezen en zeiden dat er bij de R50 weinig uit te lezen viel. Des te vreemder vond ik het om een bedrag van Euro 99,- (excl. BTW) aan te treffen voor 'Programmeren/coderen na vervanging stuurpomp'. Nogal een bedrag voor wat schijnbaar niet nodig is.
Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
- Jer84
- Bijna verslaafd

- Locatie: Drachten
Bericht
Re: Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen

- RoJoBo
- Nieuw Lid

- Locatie: Gouda
Bericht
Re: Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
Krijg op de offerte van Euro 855,- wel een korting van 10%, waarmee het bedrag op Euro 770,- uitkomt.
Gezien de bedragen die ik hier op het forum tegen kom klinkt dat dan nog wel redelijk.
Gezien de bedragen die ik hier op het forum tegen kom klinkt dat dan nog wel redelijk.
- Jer84
- Bijna verslaafd

- Locatie: Drachten
Bericht
Ik zou het iigv niet bij de dealer laten doen. PB Spenki anders even wat het bij hem moet kosten.
Gr,
Jermaine
Re: Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
Voor €300,- heb je een gereviseerde ruilpomp, plus 2 jaar garantie. Je oude kan je dan binnen 7 dagen opsturen. Zelf eronder zetten is het goedkoopst en anders bij een plaatselijke garage. Denk dat ze binnen een uur wel klaar zijn.RoJoBo schreef:Krijg op de offerte van Euro 855,- wel een korting van 10%, waarmee het bedrag op Euro 770,- uitkomt.
Gezien de bedragen die ik hier op het forum tegen kom klinkt dat dan nog wel redelijk.
Ik zou het iigv niet bij de dealer laten doen. PB Spenki anders even wat het bij hem moet kosten.
Gr,
Jermaine

- Roady01
- Enthousiast

- Contacteer:
- Locatie: Delfzijl
Bericht
Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
Ik heb dat ook gedaan maar binnen 1 halfjaar was die ook alweer stuk. Nieuwe pomp kost rond de 400 en dat is veel beter. Wij rijden inmiddels alweer 2 jaar tevreden met een nieuwe pomp rond.
Proud to be a Mini Cooper driver.......
- Jer84
- Bijna verslaafd

- Locatie: Drachten
Bericht 
Was het wel een gereviseerde dan? Want je hebt 2 jaar garantie. Of kreeg je je geld terug.
Re: Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
Precies, kan ook. Maar dan ben je dus onder de €500,- wel klaarRoady01 schreef:Ik heb dat ook gedaan maar binnen 1 halfjaar was die ook alweer stuk. Nieuwe pomp kost rond de 400 en dat is veel beter. Wij rijden inmiddels alweer 2 jaar tevreden met een nieuwe pomp rond.
Was het wel een gereviseerde dan? Want je hebt 2 jaar garantie. Of kreeg je je geld terug.

- Roady01
- Enthousiast

- Contacteer:
- Locatie: Delfzijl
Bericht
Re: Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
Ik had dus eerst gekozen voor een gereviseerde en daarna een nieuwe. Uiteindelijk dus duurder uit. Maar de pomp zelf gaat ook niet stuk maar de elektronische aansturing die erin zit. Deze verbrand namelijk na verloop van tijd vanwege de vele stof die zich erin ophoopt vanuit de koolborstels ed. Dus mechanisch is er vaak niks aan de hand. Ik adviseer dus direct een nieuwe monteren en als je zelf handig bent kun je montagekosten uitsparen. Er staan goede filmpjes hier op het forum en op youtube.
Proud to be a Mini Cooper driver.......
- Jer84
- Bijna verslaafd

- Locatie: Drachten
Bericht
Re: Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
Al opgelost?micdrive schreef:Waar hebben jullie een nieuwe pomp gehaald? Gewoon bij de mini dealer of via internet? Mijn gereviseerde pomp is er weer mee opgehouden (binnen 2 jaar) en probeer hem eerst nog onder garantie om te ruilen. Anders gooi ik er een nieuwe onder.

- Jer84
- Bijna verslaafd

- Locatie: Drachten
- Misterman
- Be Mini

- Locatie: Heemskerk
Bericht
Re: Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
Ik heb onlangs de reparatie aan de stuurpomp van mijn mini uit 2003 met 210k op de teller laten uitvoeren bij garage Ben van Leeuwen in Ter Aar. Er werd een gereviseerde pomp teruggeplaatst en ik was € 395,00 kwijt. Stond met een uurtje weer blij buiten. Monteur had tevens goed ook voor de overige aandachtspunten van mijn auto.
Zeer tevreden!
Zeer tevreden!
Verkies onwetendheid wanneer kennis tot ellende leidt.
- Jer84
- Bijna verslaafd

- Locatie: Drachten
Bericht
Re: Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
Ben wel even benieuwd naar of de gereviseerde pompen goed blijven werken, ik moet de mijne binnenkort ook maar eens vervangen. Maar denk toch aan een helemaal nieuwe
Laatst gewijzigd door Jer84 op 10 mei 2016, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

- mlangenberg
- Nieuwsgierig

- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
Toen ik thuiskwam uit werk bleef de pomp van mijn stuurbekrachtiging ook draaien. (Tenminste, hoog zoemend geluid, en de frequentie past aan terwijl ik aan het stuur draai).
Paar keer opnieuw gestart, maar na de sleutel uit het contact te halen, gaat het zoemen niet meer uit. Op aanraden van Spenki de accuklem z.s.m. er af gehaald. Nu even wachten tot de nieuwe pomp binnen is.
Paar keer opnieuw gestart, maar na de sleutel uit het contact te halen, gaat het zoemen niet meer uit. Op aanraden van Spenki de accuklem z.s.m. er af gehaald. Nu even wachten tot de nieuwe pomp binnen is.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors















