Mijn pa wil mensen best onderwijzen in wat kleine dingen
Ik geloof niet dat we samen een bout van de MINI nog niet los hebben gehad. Combineer dat met Sam en ALLES kan gedaan worden.. Sam doet daar denk ik ook wel aan mee, dus als jullie een datum en plek hebben zullen we wel van de partij zijn
Zelf je MINI onderhouden
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik zit er ook aan te denken zoveel mogelijk zelf te gaan doen
Ik weet dat dr een garage in Nijmegen is.. heb ik mn uitlaat dr ook onder gefixt
Mn schijven heb ik pas ook gedaan, al moet echt nog maar komt goed!
Ben benieuwd of het iets word! Let me hear!
Ik weet dat dr een garage in Nijmegen is.. heb ik mn uitlaat dr ook onder gefixt
Mn schijven heb ik pas ook gedaan, al moet echt nog maar komt goed!
Ben benieuwd of het iets word! Let me hear!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Bij heel veel dingen aan de mini is het goed inlezen, er RUSTIG de tijd voor nemen en logisch nadenken. Niks haasten, want daar maak je een hoop mee kapot. En vaak wil men te snel iets fixen. Je moet ook niet te bang zijn om iets eens aan te pakken. In je achterhoofd weet je ook altijd dat het weer goedkomt en er altijd mensen zijn die je advies kunnen geven.
Ik zeg dan ook, begin gewoon. En zie vanzelf waar je zal stranden.
Nu ben ik toentertijd bijvoorbeeld ontzettend lang bezig geweest met mijn schroefsetje, maar wel zelf gedaan en het volgende zal veel sneller gaan. Het juiste gereedschap is ook zo belangrijk. Dat scheelt je echt veel gemier en gevloek.
Als het uiteindelijk gelukt is geeft dat een goeie kick wat je nooit zult beleven wanneer je iets uitbesteed.
Ik zeg dan ook, begin gewoon. En zie vanzelf waar je zal stranden.
Nu ben ik toentertijd bijvoorbeeld ontzettend lang bezig geweest met mijn schroefsetje, maar wel zelf gedaan en het volgende zal veel sneller gaan. Het juiste gereedschap is ook zo belangrijk. Dat scheelt je echt veel gemier en gevloek.
Als het uiteindelijk gelukt is geeft dat een goeie kick wat je nooit zult beleven wanneer je iets uitbesteed.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Amen!sander_r53 schreef:
Als het uiteindelijk gelukt is geeft dat een goeie kick wat je nooit zult beleven wanneer je iets uitbesteed.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Misterman
- Be Mini
- Locatie: Heemskerk
Bericht
Vandaag eens gekeken waarom het stuur trilde boven de 150km/h... rechterband was op. Het canvas kwam er door heen, dus snel een bandenonderzoek gedaan op internet en banden besteld.
Als geluk bij een ongeluk kwam ik er ook achter dat mijn stofhoes om mijn aandrijfstang stug was en zijn vet er uit aan het slingeren is. Gelijk ook maar besteld. Gelukkig heb ik dit klusje al eens bij een suzuki alto gedaan, dus ik weet wat ik los moet halen.
Ook heb ik geprobeerd een compact reservewiel te monteren. Echter had ik een setje gekocht, dacht ik, maar ontbrak het systeem dat in de achterbak nodig is om het geheel onder de auto te kunnen hangen en vasthouden. Mocht er iemand zijn die dit over heeft, bijvoorbeeld omdat hij een uitgebreide uitlaat heeft gekocht, dan hou ik me aanbevolen. Ik heb mijn rubber afdekplaatje nog wel!
Als geluk bij een ongeluk kwam ik er ook achter dat mijn stofhoes om mijn aandrijfstang stug was en zijn vet er uit aan het slingeren is. Gelijk ook maar besteld. Gelukkig heb ik dit klusje al eens bij een suzuki alto gedaan, dus ik weet wat ik los moet halen.
Ook heb ik geprobeerd een compact reservewiel te monteren. Echter had ik een setje gekocht, dacht ik, maar ontbrak het systeem dat in de achterbak nodig is om het geheel onder de auto te kunnen hangen en vasthouden. Mocht er iemand zijn die dit over heeft, bijvoorbeeld omdat hij een uitgebreide uitlaat heeft gekocht, dan hou ik me aanbevolen. Ik heb mijn rubber afdekplaatje nog wel!
- RPD
- One wheel wonder
- Locatie: Utrecht
Bericht
Hey wat een goed topic! Ik heb al eerder zitten denken dat t een goed plan zou zijn om eens en dagje met wat andere minifanaten het klein onderhoud te doen. Ik heb ook niet zo veel verstand van auto's, wel eens een autosleutelcursus gedaan, maar verder nauwelijks ervaring. (Was al heel trots dat ik afgelopen weekend de accu van m'n motor heb "uitgebouwd" en aan de lader heb gehangen. En ja dat ze daarna weer startte natuurlijk). Ik ga dit topic in de gaten houden!
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Dit topic ook helemaal gemist...ik ben er ook wel voor in...leer veel bij Beek (zoals stoelen monteren ) maar de basics eens een keer zelf doen, kan nooit kwaad..
Bij Beek klussen zal niet zo'n goede optie zijn, daar we dan leren om daar niet meer (zo vaak) te komen...
Bij Beek klussen zal niet zo'n goede optie zijn, daar we dan leren om daar niet meer (zo vaak) te komen...
- RPD
- One wheel wonder
- Locatie: Utrecht
Bericht
dat is maar de vraag natuurlijk. Uebertunen is nog wat anders dan zeg: motorolie vervangen En voor Beek kan t interessant zijn om een paar betrekkelijke klunzen als klanten te hebben.GreyCooperS schreef:Bij Beek klussen zal niet zo'n goede optie zijn, daar we dan leren om daar niet meer (zo vaak) te komen...
- Dick en Natascha
- Enthousiast
- Locatie: Vianen
Bericht
Het sleutelen aan je auto kan heel leuk zijn en is voor velen een hobby.
Probleem is voor de meeste een te vinden ruimte om dit te doen.
Zonder enige sleutel ervaring heb ik zelf jaren terug een classic corvette body off gerestaureerd.
2 1/2 jaar aan gewerkt en echt alles onderhanden genomen.
Alles zelf gedaan buiten het uiteindelijke spuitwerk na en met een prachtig resultaat.
Informatie gehaald uit voornamelijk de Haynes workshop manual, internet en corvette specialisten.
Nu heeft mn vriendin een coopertje en het sleutelen is voorlopig mijn zondag invulling geworden.
Als eerste weer een Haynes workshop manual gekocht. Dus als je sleutel aspiraties hebt is dit een eerste vereiste.
En natuurlijk dit fantastische forum!!!!!!!!
Probleem is voor de meeste een te vinden ruimte om dit te doen.
Zonder enige sleutel ervaring heb ik zelf jaren terug een classic corvette body off gerestaureerd.
2 1/2 jaar aan gewerkt en echt alles onderhanden genomen.
Alles zelf gedaan buiten het uiteindelijke spuitwerk na en met een prachtig resultaat.
Informatie gehaald uit voornamelijk de Haynes workshop manual, internet en corvette specialisten.
Nu heeft mn vriendin een coopertje en het sleutelen is voorlopig mijn zondag invulling geworden.
Als eerste weer een Haynes workshop manual gekocht. Dus als je sleutel aspiraties hebt is dit een eerste vereiste.
En natuurlijk dit fantastische forum!!!!!!!!
- Spoiler
- Nieuw Lid
- Locatie: Maastricht
Bericht
@ Misterman
Stoelen zelf vervangen?? de dealer heeft mij wijs gemaakt dat hieraan een code gekoppeld en dat deze niet vervangen zijn tenzij je melding maakt aan BMW,
Iets herkenbaars of gewoon broodjeaap?
Daarnaast halogeen ingebouwd? knap, wat kost dat?
Stoelen zelf vervangen?? de dealer heeft mij wijs gemaakt dat hieraan een code gekoppeld en dat deze niet vervangen zijn tenzij je melding maakt aan BMW,
Iets herkenbaars of gewoon broodjeaap?
Daarnaast halogeen ingebouwd? knap, wat kost dat?
Black Mini Clubman
- ferrry s
- Leerling Mini lid
Bericht
Iedereen kan zelf wel rem blokjes doen en schijfen en nieuwe olie erin doen, ik heb een beun in de buurt zitten die vraagt zowat niets voor montage als er meer geintreseerde zijn kan ik wat regelen met hem natuurlijk ik ga van de week naar hem toe voor mijn mini
Rem blokken voor en achter
schijven achter
steek as-hoes
nieuwe koelvin
€538,- inc montage en onderdelen
Al moet je naar de garage ben je dit al kwijt aan onderdelen.
Ik ga meteen vragen wat een grote beurt kost.
Mvg
Rem blokken voor en achter
schijven achter
steek as-hoes
nieuwe koelvin
€538,- inc montage en onderdelen
Al moet je naar de garage ben je dit al kwijt aan onderdelen.
Ik ga meteen vragen wat een grote beurt kost.
Mvg
- Raptor
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Zelf je MINI onderhouden
Ik heb online een service manual gevonden die je heel veel stapsgewijs uitlegt. Alleen kost dat flink wat duiten, iemand toevallig in PDF of een link waar ik het gratis kan downloaded, ik vind $100 nml te veel :-)
Onze sponsors