Centrale deurvergrendeling probleem.

De 2e generatie vanaf 2006
markchab
One wheel wonder
One wheel wonder

Centrale deurvergrendeling probleem.

21 jun 2013, 22:01

Heeft iemand de binnenspiegel (ontvanger centrale deurvergrendeling) al eens opengemaakt?
Mijn centrale deurvergrendeling op afstandsbediening werkt alleen op hele korte afstand. De BMW dealer is al wel achter het probleem. Dit zit in de spiegel.

Ik ben benieuwd of iemand bekend is met dit probleem en of er een oplossing voor bekend is.

Bedankt!
R56 Mini Cooper S Works.
minidocter
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Centrale deurvergrendeling probleem.

29 jun 2013, 11:04

wat voor sleutel heb je bij je mini?
de meest voorkomende reden van het dalen van bereik is de batterij van de afstandbediening.
maar heb je een startstop knop dan hoort de afstandbediening vanzelf opgeladen te worden.
ik zou eerst naar die opties kijken dat zijn de kosten meestal niet.
markchab
One wheel wonder
One wheel wonder

30 jun 2013, 09:58

Bedankt voor je reactie!
Ik heb inderdaad een startknop. Dus de sleutel zou zichzelf inderdaad moeten opladen.
Ze hebben bij de BMW deaeler geconstateerd dat het probleem hem in de binnenspiegel zit. Hier ga ik dan in eerste instantie maar vanuit. Een binnenspiegel kost ongeveer 100 euro. Wellicht heeft iemand er eentje 2e hands liggen. Trouwens, beide sleutels geven dit probleem.
minidocter schreef:wat voor sleutel heb je bij je mini?
de meest voorkomende reden van het dalen van bereik is de batterij van de afstandbediening.
maar heb je een startstop knop dan hoort de afstandbediening vanzelf opgeladen te worden.
ik zou eerst naar die opties kijken dat zijn de kosten meestal niet.
R56 Mini Cooper S Works.
minidocter
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

30 jun 2013, 10:12

ja dan is het grote kans dat het de ontvanger is , het is zo jammer dat tegenwoordig niet dat soort dingen als tester liggen bij een dealer zodat ze het zeker weten. 100 euro is toch 100 euro.
wens je succes met het zoeken van een tweedehandse en benieuwt of het je probleem heeft opgelost.
succes.
markchab
One wheel wonder
One wheel wonder

30 jun 2013, 10:20

Ja, een binnenspiegel testen zou een mooie kans zijn. Je hebt hem namelijk binnen 2 minuten van je raam.
Ik laat uiteraard weten wat het resultaat is van een nieuwe spiegel. Uiteraard maak ik de oude spiegel open om te kijken of ik iets kan ontdekken. Ik neem aan dat er een soort elektronische antenne versterker inzit. Deze zal ongetwijfeld kapot zijn.
R56 Mini Cooper S Works.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”